0سبد خرید

اصول و روش متعددی برای بهداشت ناخن و مراقبت از آن وجود دارد که سایت آرایشگری دراین مقاله به نحوه ترمیم ناخن شکسته پرداخته است، موردی که کابوس هر دختر خانمی و بدترین اتفاقی ممکن برای او در زندگیش میباشد اما با انجام مراحل زیر در صورتی که آسیبی به ناخن هایتان وارد شود به راحتی می توانید آن را ترمیم نمایید.

  • برای ترمیم ناخن باید در ابتدا لاک را از روی ناخن شکسته پاک نمایید و سپس دستانتان را با آب گرم شستشو نمایید.
  • کمی ناخنتان را کوتاه نمایید و یا سوهان بکشید و البته هر چه میزان بلندی آن کمتر باشد احتمال گیر کردن و شکسته شدن کامل ناخن کمتر خواهد بود.
  • نیاز به یک باند پانسمان تمیز دارید تا بتوان برروی محل شکستگی ناخن قرار داد به این صورت که در ابتدا یک لایه نازک از لاک بی رنگ روی ناخن بزندی و در حالی که هنوز خیس است تکه ای باند را روی شکستگی ناخن قرار دهید. بالای باند گذاشته شده روی ناخن یک لایه دیگر لاک بزنید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. اگر ناخن تان کج شده بود نگران نباشید چرا که می توانید با استفاده از سوهان آن را صاف نمایید. البته برای قرار دادن لایه های باند بروی ناخن می توانید از خلال دندان استفاده نمایید.
  • اگر روشی که آموزش داده شد برایتان مشکل می باشد می توانید از مقداری چسب مایع کمرنگ استفاده کنید البته از نوع غیر سمی و یا از چسب ناخن و مقداری از آن را روی محل شکستگی بریزید و سپس برای صاف کردن سطح ناخن از سمباده استفاده نمایید و برای تکمیل ترمیم ناخن تان از لاک بی رنگ ناخن و یا تقویت کننده استفاده نمایید.
نوشتن دیدگاه