0سبد خرید
نحوه انتخاب رژ گونه

ماده انتقال دهنده رنگ در رژگونه های پودری، پودر تالک است و در انواع کرمی و مایع، سیلیکون و مواد جاذب رطوبت وجود دارد. رنگ و نگهدارنده از دیگر مواد فرمول رژگونه هستند...

بد نیست بدانید رنگ رژگونه از دو نوع تشکیل شده؛ یکی رنگ طبیعی پوست را می پوشاند و دیگری رنگ دلخواه را به پوست می دهد. برخی رژگونه ها هم مواد جاذب روغن، متراکم کننده و پخش کننده دارند. این روزها شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی انواع رنگ ها و فرمول های رژگونه را با آگهی های تجاری جذاب و زیبا به مصرف کنندگان معرفی می کنند. اگر مصرف کننده اطلاعات کافی در مورد این مواد نداشته باشد، به پیام های تبلیغاتی بسنده می کند بی آنکه دقیقا بداند کدام محصول برایش مناسب است.

پرکاربردترین رژگونه، نوع پودری آن است که از تالک، مواد رنگی، مواد جاذب چربی و متراکم کننده تشکیل شده است. مزیت این نوع رژگونه حالت طبیعی، محوشدن آسان و جذب بهتر چربی پوست است اما عیبی هم دارد؛ اینکه چندان روی پوست نمی ماند و با جذب چربی از پوست، تغییر رنگ می دهد. این نوع رژگونه برای خانم هایی که آرایش ملایم را می پسندند و پوستی معمولی نه خیلی خشک، نه خیلی چرب دارند، مناسب است. رژگونه مایع هم تحت عناوین کرم، ژل یا رنگ به فروش می رسد که همه شبیه اند و فقط حامل رنگ آنها تفاوت دارد؛ یعنی کرم ها حامل سیلیکونی و ژل ها یا رنگ ها حامل آبی دارند. رژگونه ای کرمی معمولا در یک ظرف و انواع ژلی در تیوب یا شیشه به فروش می رسند. رژگونه های مایع دوام خوبی دارند اما رنگشان طبیعی نیست و روی پوست خوب محو نمی شوند.

متناسب با نوع پوست
خانم هایی که پوست خشک دارند، باید از انواع کرمی رژگونه استفاده کنند تا رطوبت و آبرسانی به پوستشان حفظ شود اما اگر پوست چرب باشد، باید انواع پودری رژگونه را انتخاب کرد که حامل رنگ آبی دارد تا رژگونه از روی صورت روان نشود. اگر انواع پوست را خشک، معمولی و چرب در نظر بگیریم، برای پوست های معمولی تا چرب هم انواع پودری مناسب ترند چون دوام آنها بر پوست افزایش می یابد.

قلم موی مناسب رژگونه چیست؟
اگر رژگونه تان پودری و روشن است، یک قلموی بادبزنی بخرید چون پودر را خوب پخش و ظاهری یکنواخت ایجاد می کند. برای زدن رژگونه های تیره می توانید از فرچه های پرمو (حالت استوانه ای) استفاده کنید و به هیچ وجه از فرچه های خیلی بزرگ استفاده نکنید زیرا در هر بار زدن آن به پوست، مقدار زیادی پودر پررنگ به پوست زده می شود. برای زدن انواع کرمی یا ژلی هم باید از انگشتانتان استفاده کنید.

سایت آرایشگری

نوشتن دیدگاه