0سبد خرید
دلایل آسیب مو در خانم ها

اکثر خانم خواسته و یا نا خواسته به موهایشان آسیب می رساند و آسیب مو مشکلی می باشد که 41% خانمها با آن روبرو هستند و در همین راستا سایت آرایشگری شما را با روش های متعددی که منجر به آسیب رسیدن مو و همین طور راه های درمان آن آشنا می کند.

دستکاری موها، پُوش دادن مو، یا استفاده از شامپوهای قوی، نهایتاً موجب می شود تا کوتیکول، لایه بیرونی ساقه مو که از رشته های درونی شکننده مو محافظت می کند، سائیده شود. و نتیجه؟ شکستگی مو.

به گفته متخصصان مو با موهای خود به گونه ایی رفتار کنید که گویی آنها از جنس بهترین ابریشم هستند. از نوک انگشتان به آرامی برای پاک کردن پوست سر استفاده کنید، نیازی به خراشیدن نیست. چرک، چربی و کثیفی ها همراه کف از روی موهایتان عبور می کنند. پس از مالیدن نرم کننده و قبل از شستشو، با یک شانه ی دندانه دار پیچ های مو را از بین ببرید. شامپو و نرم کننده و سُرم محافظت کننده و ترمیم کننده ی پنتن Pro V را برای کاهش آسیب دیدگی موها امتحان کنید.

هنگامی که مو خشک است، برای مدل دادن به آن ها فقط از برس استفاده کنید.

هنگامی که در معرض گرمای شدید قرار می گیرید، سلول های کوتیکول مو ازهم جدا و قطع می شوند و در نتیجه تارهای مو ظریف می شوند.هنگامی که کوتیکول از بین برود، موهای مستعد شکنندگی می شوند. زمانی که کوتیکول آسیب ببیند، مو نرمی و درخشش خود را ازدست می دهد.

هرگز موهای کاملاً خیس را با سشوار خشک نکنید؛ آن ها نمی تواند گرما را تحمل کنند. پس از شستشو، موها را به آرامی در یک حوله بپیچید، اما نچلانید. 

جریان هوای سشوار را با حرارت متوسط و به طور مستقیم رو به دسته ی مو در جهتی که سلول های کوتیکول لایه لایه هستند، بگیرید؛ در جهتی که مو مجعد است هوا را بدمید. هنگامی که تمام موها تقریباً خشک است سشوار را خاموش کنید، و بعد به آرامی موها را برای فرم دهی شانه بزنید.

اکثر رنگ مو ها، مواد فرکننده و دکلره خطرناک نیستند، البته مادامی که بیش تر از حد روی سر نمانند یا خیلی استفاده نشوند.

بین دوره های فر کردن ۱۲۰ روز فاصله بیاندازید. هرگز در یک روز هم فر و هم رنگ نکنید.

فشار یک بند لاستیکی اطراف موی دم اسبی می تواند کوتیکول محافظت کننده را در بر گرفته و موجب شکست مو شود. هر چیزی که برای طولانی مدت موجب تنش اطراف فولیکول مو شود، مانند بافت یا اکستنشن می تواند ریشه ی مو را بیرون بیاورد؛ که موجب کشش آلوپسی (ریزش مو) ریزشی که گاه دائمی است، شود.

 

نوشتن دیدگاه