0سبد خرید
بهترین نوع شانه برای مو

شانه‌های کائوچویی و چوبی از انواعی هستند که الان بیش از بقیه طرفدار پیدا کرده‌اند و مشتری‌های بیشتری سراغشان را می‌گیرند که البته اطلاع‌رسانی سینه‌به‌سینه مردم و تبلیغات شرکت‌های تولیدکننده در مورد خواص درمانی، در فروش آنها بسیار موثر بوده است.

لبته مواردی وجود دارد که می‌توان به آن دقت کرد؛ مثلا در بین خانم‌ها استفاده از شانه‌های کوچکی که برای مدت طولانی روی سر می‌ماند، معمول است ولی باید توجه داشته باشند که فلز مورد استفاده در این شانه‌ها در پوست سرشان ایجاد حساسیت نکند. شانه‌های فلزی، به‌خصوص آنهایی که با فلزاتی مثل نیکل آبکاری می‌شوند، به دلیل تعریق پوست سر و تماس طولانی‌مدت ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند.

دکتر طوسی در مورد خصوصیات فیزیکی شانه‌ها می‌گوید: «از مهم‌ترین عوامل فیزیکی‌ که باید درباره شانه‌ها مورد توجه قرار داد، فاصله بین دندانه‌های شانه است. دندانه‌های شانه به‌خصوص در مورد افرادی که موهای آنها موج‌دار و مجعد، اهمیت زیادی دارد. این افراد باید شانه‌ای را انتخاب کنند که فاصله دندانه‌های آن زیاد باشد. این ویژگی باعث می‌شود موهایشان هنگام شانه زدن دچار کشش و از ریشه درآمدن نشود.»

دکتر غفاری درباره تحت کشش قرار گرفتن مو می‌افزاید: «خانم‌هایی که از شانه‌های ثابت روی سر و البته کش موی سر استفاده می‌کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که موی سر نباید برای مدت‌طولانی تحت کشش قرار بگیرد. کشش بیش از حد باعث می‌شود که پیاز مو تحت‌تاثیر قرار گیرد و مو به‌تدریج باریک‌تر شود.»

در سال‌های اخیر با توجه به علاقه‌مندی افراد برای زیبایی و حفظ ظاهر، استفاده از روش‌های مختلف برای حفظ و تقویت مو متداول شده و البته تبلیغات شرکت‌های سازنده این محصولات نیز در افزایش آن موثر بوده است.

یکی از این شیوه‌ها، استفاده از شانه‌های ساطع‌کننده امواج الکترومغناطیسی و لیزرهای کم‌توان است که در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کرده است، اما آیا این شانه‌ها واقعا تاثیری بر حفظ و تقویت موها دارند؟

دکتر غفارپور از تاثیر مثبت لیزرهای کم توان در تقویت موها صحبت می‌کند و می‌افزاید: «استفاده از این ابزار در چند سال اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا متداول شده و عده زیادی از افرادی که دچار ریزش مو هستند، از این شانه‌ها و برس‌ها استفاده می‌کنند اما استفاده از این شانه‌ها باید به صورت مستمر و مدام باشد.»

دکتر طوسی نیز با اشاره به رایج‌شدن استفاده از شانه‌های دارای لیزرهای کم‌توان می‌گوید: «آنچه در این مورد بیش از همه اهمیت دارد، نظارت بر استانداردهای این کالاهاست. اگر کالایی که دارای امواج کم‌توان لیزری است، از نظر پزشکی تاییدشده نباشد یا استانداردهای لازم را نداشته باشد، نه‌تنها فایده‌ای برای مصرف‌کننده نخواهد داشت بلکه ممکن است او را با عوارض جدی‌تری نیز مواجه کند.»

برگرفته از سلامت

نوشتن دیدگاه