0سبد خرید
درمان جوش بعد از اصلاح

آیا شما از آن دست از خانم هایی هستید که بعد از اصلاح پوستتان دچار جوش و دانه می شود و زیبایی چهره شما را از بین می برد. سایت آرایشگری در این مقاله به شما کمک می کند با مواد کاملا طبیعی و درکمترین زمان ممکن بع داز اصلاح هم طراوت و شادابی پوستتان را برگردانید.

۱- عسل برای جوش بعد از اصلاح

خاصیت ضدباکتری عسل شناخته شده است و می‌تواند حساسیت و قرمزی پوست را سریعاً درمان کند. عسل تورم و التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این، از عفونت پوست هم جلوگیری می‌کند.

• کمی‌عسل را به پوست بمالید. بگذارید روی پوست خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید.

• همچنین می‌توانید نصف قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست بزنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس پوست را با آب ولرم آب بکشید.

یکی از این درمان‌ها را ۳ تا ۴ مرتبه در روز انجام دهید.

۲- جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح

یکی دیگر از درمان‌های قدیمی‌برای این مشکل پوستی، جوش شیرین است. جوش شیرین به دلیل خاصیت ضدالتهابش، پوست را تسکین می‌دهد. علاوه بر این، خارش و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.

۱- یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید.
۲- یک توپک پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و به پوست بزنید.
۳- ۵ دقیقه صبر کنید و سپس پوست را با آب سرد بشویید.
۴- این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز انجام دهید.

۳- خیار برای جوش بعد از اصلاح

خاصیت آبرسانی و ضدالتهابی خیار به درمان قرمزی و حساسیت ناشی از اصلاح کمک می‌کند. علاوه بر این، خیار حاوی ویتامین C و K ، دو ماده مهم برای تسکین درد و خارش، است.

• برش‌های خیار را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. برش‌های خنک خیار را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بمالید. چند دفعه این کار را انجام دهید تا پوست تسکین یابد. منبع تک رژ

نوشتن دیدگاه