0سبد خرید
ضد آفتاب مناسب پوست

در روزهای گرم تابستان چیزی که بیشتر از همه باید موردتوجه خانم ها قرار بگیرد استفاده از کرم ضد آفتاب می باشد و به هیچ عنوان نباید این مورد را فراموش کنند در همین راستا سایت آرایشگری یکسری نکات ویژه و مهم در خصوص استفاده از کرم های ضد افتاب به شما یاد آور می شود که بهتر است هیچ گاه این موارد را فراموش نکنید.

کرم‌های ضد آفتاب طیف گسترده، به محصولاتی گفته می‌شود که پوست ما را هم در برابر اشعه UVA و هم در برابر اشعه UVB محافظت می‌کنند. این اشعه‌ها با تخریب سلول‌های پوستی، باعث ابتلا به پیری زودرس پوست، آفتاب‌سوختگی و در موارد شدیدتر هم سرطان پوست، می‌شوند. برخی از کرم‌های ضد آفتاب، پوست ما را تنها در برابر اشعه UVA محافظت می‌کنند و از این رو، خیلی مهم است که هنگام خرید این محصولات، حتما عبارت «broad spectrum» را روی آنها ببینید.

خیلی از افراد به بهانه چرب بودن کرم‌های ضد آفتاب و ابتلا به آکنه در اثر استفاده از آنها، دور این محصولات را خط می‌کشند و سلامت پوست‌شان را به خطر می‌اندازند. این در حالی است که چنین افرادی می‌توانند بدون دغدغه از محصولات فاقد چربی یا oil freeکه به وفور هم در بازار وجود دارند، استفاده کنند.

قدرت اثر ضد آفتاب‌های رنگی و ساده، هیچ تفاوتی با هم ندارد و این رنگدانه‌ها، تنها برای جلب نظر مشتری و زیباتر جلوه داده شدن پوست به برخی از کرم‌های ضد آفتاب اضافه می‌شوند.

محصولات حاوی زینک، دی‌اکسید تیتانیوم و مکسوریول، گزینه‌های مناسب‌تری محسوب می‌شوند. به‌طور کلی، بهتر است برای بچه‌ها هم فقط محصولاتی را خریداری کنید که حاوی زینک اکساید و دی‌اکسید تیتانیوم باشند. ضمن اینکه ضد آفتاب باید بعد از ۶ماهگی برای بچه‌ها استفاده شود.

از آنجایی که تعریق یا شستن صورت می‌تواند اثر ضد آفتاب ما را به‌سادگی از بین ببرد، بنابراین توصیه می‌شود که محصولات مقاوم در برابر آب را خریداری کنید.

شرکت‌های سازنده اجازه ندارند بر روی محصولات خود از عبارات SUN BLOCK (بلوک‌کننده نور خورشید) یا ALL DAY (تمام روز) استفاده کنند. چون هیچ ضد آفتابی نمی‌تواند تمام پرتوهای فرابنفش را بلوک کند و از طرف دیگر، هیچ ضد آفتابی نمی‌تواند تمام روز را در برابر نور خورشید دوام بیاورد.

نوشتن دیدگاه