0سبد خرید
درمان لکه های مزمن پوستی

لکه های مزمن پوستی از جمله لکه هایی هستند که در میان خانم ها زیاد رایج نمیباشد اما همان دسته اندکی هم که با این مشکل روبرو هستند از این تفاوت نگران نباشند و مقاله ای که سایت آرایشگری در اختیارشان قرار داده است ار مطالعه نمایند.

این مقاله به نقل از دکتر مباشر، متخصص پوست و مو نوشته است و کاملا براساس اصول پزشکی میباشد پس کمی از وقت خود را برای خواندن این مقاله صرف نمایید.

براساس گفته های جناب دکتردر خصوص لکه های ناخوشایند روی پوست: «افراد مبتلابه این لک‌های مزمن می‌توانند در صورت عدم وجود سابقه بیماری ویتیلیگو (برص یا لک و پیس) در خانواده، از داروهای ضد لک حاوی هیدروکینون، چه به‌صورت ترکیبی و چه به‌صورت آماده تحت نظر پزشک متخصص پوست، استفاده کنند».

 وی تصریح می‌کند که در صورت وجود سابقه بیماری برص هم می‌توان از ترکیبات ضد لک بدون هیدروکورتینون استفاده کرد. «معمولاً درمان این‌گونه لک‌ها، طولانی و نیازمند صبر و حوصله است. در کنار درمان موضعی، می‌توان از لیزرهای مخصوص بیماری‌های رنگ‌دانه‌ای پوست هم کمک گرفت که همه این روش‌ها باید توسط متخصص پوست و مو تجویز و انجام شود».
 
این عضو مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بروز لک‌های مقاوم در ناحیه پوست گردن هم گفت: «بهتر است که برای تشخیص لک‌های موجود در ناحیه گردن، حتماً به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا نمونه‌برداری از محل ضایعه برایتان صورت پذیرد. با توجه به محل لکه پوستی، ممکن است این لکه به علت اگزمای مزمن در اثر استفاده از مواد معطر در قسمت گردن به وجود آمده باشد».
 
مباشر، اشاره‌ای هم به لک‌های ناشی از قارچ داشت و افزود: «گاهی آزمایش قارچ از محل لک‌های مزمن پوستی به عمل می‌آید. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد یا اینکه ضایعات ازلحاظ شکل بالینی تحت نظر پزشک متخصص پوست، قارچ تشخیص داده بشوند، فرد باید تحت درمان ضد قارچ، به‌صورت موضعی و در موارد خاصی هم خوراکی، قرار بگیرد».
 
وی یادآور شد که این ضایعات در بسیاری از موارد، عودکننده هستند. یکی از راه‌های درمان قارچ‌ها، از بین بردن زمینه ابتلا و رشد آن‌ها است. رطوبت، گرما و بهداشت پایین جزو مواردی هستند که باعث گسترش و ایجاد بیماری‌های قارچی پوست می‌شوند. «با این حساب، استحمام مکرر، استفاده از لباس‌های نخی و خنک و ایجاد هوایی معتدل در محل زندگی و کار می‌توانند از عود مجدد بیماری‌های قارچی پوست، پیشگیری کنند».
نوشتن دیدگاه