0سبد خرید
تاثیر نمک بر زیبایی

املاح ومواد مغذی بسیاری در بدن ما وجود دارد که میزان بسیاری از این املاح را از طریق آب دریا و اقیانوس بدست می آید. مانند نمک دیایی که در حفظ زیبایی و بازسازی بدن و پوست بسیار تاثیر می گذارد و نسبت به نمک های معمولی دارای املاح بسیاری میباشد. منیزیم، کلسیم،سدیم و پتاسیم بسیاری در این نوع وجود دارد و در صورتی که هر کدام از این املاح در بدن ما کم باشد علائمی مانند خشکی، خارش و قرمزی بروی پوست پدیدار می شود که سردی هوا به بدتر شدن آن منجر می شود و حتی مهترین وظیفه نمک دریای افزایش مقاومت پوستی بدن می باشد چرا که با افزایش سن ممکن است دچار پیری زودرس پوستی شوید.

سایت آرایشگری دراین مقاله به شما چند نمونه ماسک فوق العاده برای پوست را معرفی می کند که نمک جز مواد اصلی آن می باشد.

  • ماسک عسل و نمک : این دو ماده در کنار یکدیگر در از بین بردن التهابات پوستی بسیار موثر میباشد به گونه ای که هرگونه قرمزی و جوش پوست را التیام می بخشد. این مخلوط رطوبت کافی را به لایه های مختلف پوست می رساند و چربی تولید شده توسط پوستتان ار متعادل می سازد. برای تیه این ماسک فوق العاده به صورت زیر عمل کنید :
    • دو قاشق چایخوری نمک دریایی و چهار قاشق چایخوری عسل خام را با یکدیگر مخلوط نموده تا خمیر فوق العاده را درست نمایید.تمام صورت خود را به خمیر تهیه شده آغشته نمایید و برای مدت زمان 10 الی 15 دقیقه صبر نمایید. سپس برای پاک کرن آن به جای شستن صورتتان، پارچه را به آب گرم کاملا اغشته کرده و برای مدت زمان 30 ثانیه روی پوستتان قرار دهید در نهایت با آب گرم بشویید البته با ماساژ آرام تا تمام الودگی ها و پوست مرده از روی پوستتان کاملا جدا شود.
  • اگر میخواهید منافذ پوستتان را کاملت میز نمایید و در کنار آن بتوانید میزان چربی پوستتان را کنترل نماییدمیزان 120 میلی لیتر از مخلوط نمک و آب گرم تهیه نمایید و در روی یک الی دوبار بر روی پوست تمیز و خشکتان البته به جز چشمهایتان بپاشید.
  • نمک پوست های سخت اطراف ناخن را نرم کرده و در عین حال خود ناخن ها را مقاوم می کند. جوش شیرین و آب لیمو نیز از زردی ناخن ها می کاهند و ظاهری سالم و روشن به ناخن ها می بخشند. یک قاشق چایخوری نمک، یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری آب لیمو را در نصف پیمانه آب گرم بریزید و ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب قرار دهید. سپس با یک برس نرم بر روی آنها بکشید. دست هایتان را بشویید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

 




نوشتن دیدگاه