0سبد خرید
مبارزه با موهای زائد

موهای زائد بدن ، مشکل همیشگی بسیاری از خانم ها است. همه خانم ها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند و برای این کار راه های زیادی  مانند لیزر، وکس و ... استفاده می کنند که تمامی این روشها مضراتی هم برای پوست دارد. به جای این کار می توانید موهای زائد روشهای طبیعی خانگی از بین ببرید.

وجود موی ناخواسته چه روی گونه‎ها، پیشانی، بالای لب یا چانه می‎تواند باعث شود زنان احساس جذاب نبودن و ظاهری غیر زنانه داشته باشند. گر چه داشتن موهای ریز روی صورت طبیعی است ولی موهای ضخیم، درشت و بیش از حد واقعا می‎توانند آزار دهنده باشند. دلایل زیادی برای وجود موی بیش از حد در صورت وجود دارد از جمله موارد ارثی، فعالیت غیر معمول غده تیروئید و غیره.

جدا از چیدن موها و استفاده از کرم‎های از بین برنده مو و اصلاح صورت، بسیاری از زنان از لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته‎ی صورت استفاده می‎کنند. گرچه این روش‎ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. علاوه بر این، بسیاری از این روش‎ها دردناک هستند و تنها راه حل‎هایی موقتی به شمار می‎روند. بنابراین بهتر است از اسکراب‎های طبیعی برای از بین بردن موهای صورت استفاده کرد. اسکراب‎هایی هستند که با استفاده از موادی که در خانه وجود دارند خیلی سریع آماده می‎شوند. این اسکراب‎ها دردناک نیستند و اکثر اسکراب‎های طبیعی دارای اثر طولانی مدت هستند. همچنین به پوست شما آسیب وارد نمی‎کنند.

شما می توانید یک خمیر اسکراب طبیعی بسازید که رویش مو را روی بدنتان کم کند. آرد نخود (بهتر است نخودها را خودتان آرد کنید تا از آن مطمئن باشید) را با کشک مخلوط کنید و چند قطره روغن مورد علاقه خود مثل زیتون و یا جوجوبا مخلوط کنید و یک خمیر نرم تهیه کنید. این خمیر را روی پوست بدنتان به خصوص جاهایی که مو رشد میکند مثل پا و دست بمالید و بگذارید خشک شود بعد که در حال خشک شدن بود با کف دست آرام آرام ماساژ دهید تا حالت لایه‌برداری از پوست شود. تاثیر این اسکراب را خیلی خوب میبینید اگر هفته‌ای ۲بار این کار را انجام دهید بعد از چند هفته متوجه کاهش رویش مو و ضعیف شدن ریشه‌های مو می‌شوید.

نوشتن دیدگاه