0سبد خرید
بوتاکس و چین و چروک

تزریق ژل بوتاکس از جمله روش های زیبایی برای بازگرداندن طراوت و زیبایی پوست میباشد که در کلینیک های زیبایی پوست توسط متخصصین انجام می شود و اگر بخواهیم واضح تر بگوییم بوتاکس تزریق سم بوتولیسم می باشد که حرکت عضلانی صورت را کاهش داده و همین امر منجر به صاف شدن پوستتان میگردد. سایت آرایشگری در این مقاله به نحوه عملکرد این تزریق برروی چروک صورت می پردازد.

با استفاده از سم بوتولیسم که بوتاکس معروف میباشد و فلج کردن عضلات صورت چین و چروک را از بین می برد و براساس دستور اداره فدرال موادغذایی در آمریکا این تزریق برای سنین زیر 18 سال توصیه نمی شود چرا که این دسته از افراد در صورتشان چروکی نداشته و علاوه بر این عوارض آن کامل مشخص نشده است و تاثیرات دراز مدت آن تاکنون کشف نشده است.

کسانی که برای یک مرتبه از این روش استفاده می کنند در فواصل زمانی 4 تا 6 ماه باید آن را تکرار کنند و در هر دوره به میزان دوز آن اضافه خواهد شد و همین دلیلی میباشد که متخصصان زیبایی حداقل سن برای استفاده از بوتاکس را 23 سال در نظر میگیرند و حتی بر این باورند که بعد بروز چین و چروک بر صورت باید اقدام به استفاده از بوتاکس نمود.

چین و چروک به دو دسته تقسیم می شود :

  • چروک استاتیک که با گذشت زمان پدیدار می شوند و در اصطلاح به آن پیری می گویند.
  • چین و چروک دینامیک گخ در اثر اخم و انقباض عضلات خود را نشان میدهند. 

بوتاکس برروی پایانه های عصبی و عضلانی تاثیر می گذار و بر خلاف ان که تاثیر گذاری سریع دارد و سریع از بین می رود اما این پایانه ها تا چندین ماه به واکنش ها تحریک آمیز پاسخی نشان نمی دهند و مدت زمانی راباید طی کنند تا مجددا ساخته شوند و فعالیتشان را از سر بگیرند و مجددا شروع به کار کنند.

بالا و پایین صورت از جمله قسمت هایی می باشند که به بوتاکس برروی آنها تاثیر گذار می باشد. پیشانی و دور چشم و حتی برای بالا کشیدن ابرو که در کشور ما بسیار رایج می باشد، بوتاکس می تواند استفاده مناسبی باشد . بوتاکس با تاثیری که برروی عضلات دارد می توان حرکت عضلات را تعیین کرد و برهمین اساس می توان علاوه بر رفع چروک، ابروی فرد را هم بالا کشید و باتوجه به درخواست فرد میزان بوتاکس مصرفی تعیین می شود.

نوشتن دیدگاه