0سبد خرید

این گیاه دارای برگ هایی بلند و سوزنی شکل است که شیره آن برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه اغلب در مناطق گرم و گرمسیر مورد برداشت قرار می گیرد. همچنین این گیاه برای مصارف دارویی دیگری همچون برطرف کننده سوءهاضمه، درمان یبوست و … مورد استفاده قرار می گیرد. سایت آرایشگری دراین مقاله مزیت استفاده از آلوئه ورا برای درمان مشکل پوستی، آکنه را عنوان کرده است تا کسانی که دچار چنین مشکلی هستند با روش مقابله آن هم اشنا شوند.
آلوئه ورا یک ماده ضروری برای افزودن به برنامه درمان آکنه شما محسوب نمی شود. اما اگر دارای جوش هایی ملتهب هستید یا پوست شما به واسطه داروها و درمان آکنه دچار خشکی و تحریک شده است، محصولات آلوئه ورا می توانند برای کاهش این نشانه ها مفید باشند.
به گزارش “مدیک ول“، آلوئه ورا گیاهی آبدار و شاداب بومی آفریقا است. داخل برگ های ضخیم این گیاه ماده ای خمیری شکل قرار دارد که حاوی مقدار فراوان از ژلی لعاب دار است. به طور سنتیریال آلوئه ورا برای درمان ناراحتی های پوستی مورد استفاده قرار می گرفته است. با شکستن برگ های تازه این گیاه می توانید از ژلی که خارج می شود به طور مستقیم روی پوست خود استفاده کنید.
ژل موجود در گیاه آلوئه ورا به عنوان یک ماده پایه در محصولاتی که بدون تجویز نسخه می توانید آنها را خریداری کنید، استفاده می شود. آلوئه ورا در مجموعه های آماده سازی و مراقبت از پوست از پاک کننده ها تا مرطوب کننده ها، ماسک ها و موارد دیگر به کار گرفته می شود.
یکی از دلایل اصلی استفاده از آلوئه ورا در درمان بسیاری از مشکلات پوستی به ویژگی های ضد التهابی این گیاه باز می گردد. این به معنای آن است که آلوئه ورا می تواند تورم را کاهش دهد. آلوئه ورا را روی یک جوش قرمز و متورم قرار دهید تا به کاهش حساسیت و درد آن کمک کند. آلوئه ورا دارای آثار بهبود زخم نیز است و از این رو می تواند به التیام آسیب های آکنه باز کمک کند.
آلوئه ورا می تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند و همچنین ناراحتی های دیگر پوستی از جمله آکنه را تسکین دهد. اگر روش درمانی و داروهای مورد استفاده برای بهبود آکنه موجب خشکی و تحریک پوست شما شده است می توانید از ژل آلوئه ورا یا یک مرطوب کننده حاوی این ماده برای بهبود شرایط پوست خود استفاده کنید. در این حالت پوست راحت‌تر خواهد بود و احتمال کمتری دارد داروها و درمان آکنه های خود را نیمه کاره رها کنید.

آلوئه ورا یک ماده ضروری برای افزودن به برنامه درمان آکنه شما محسوب نمی شود. اما اگر دارای جوش هایی ملتهب هستید یا پوست شما به واسطه داروها و درمان آکنه دچار خشکی و تحریک شده است، محصولات آلوئه ورا می توانند برای کاهش این نشانه ها مفید باشند.
نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که هر ژل آلوئه ورا متفاوت است و از این رو باید فهرست مواد تشکیل دهنده هر محصول را با دقت بخوانید. ممکن است از این که ژل آلوئه ورا خریداری شده از محتوای آلوئه ورای بسیار کمی برخوردار باشد، شگفت زده شوید.

برگرفته از سلامت نیوز

نوشتن دیدگاه