نحوه شستن آرایش صورت

یکی از سخت ترین کارها بعد از ساعت ها آرایش، شستن مواد از روی صورت می باشد که اگر این کار را با حوصله انجام ندهید و نیمه کار رهایش کنید مطمئنا از چهره خود خواهید ترسید. سایت آرایشگری در این مقاله به شما کمک میکند که به راحتی و در کمترین زمان ممکن و همچنین با روش درستی پوستتان را از مواد سنگین آرایش رها نمایید چرا که باقی ماندن آرایش برروی صورت مضرات بسیاری دارد و زیبایی و طراوت چهره شما را به خطر می اندازد.

برای پاک کردن آرایش باید چندین مرحله را دنبال نمایید که گام به گام هر مرحله را برایتان توضیح می دهیم :

برای شستن صورت از آب ولرم و پاک کننده های کرمی استفاده نمایید و البته درجه حرارت آب بسیار مهم می باشد چرا که آب داغ منجر به خشکی پوستتان می شود.اگر از جمله خانم هایی هستید که زیاد اهل آرایش میباشید بهتر است به جای استفاده از پاک کننده هایی که حاوی کرم های مرطوب کننده هستند از پاک کننده های ژلی و یا حتی شیر پاکن استفاده نمایید.

پس از شستشو به وسیله ضربات آرام حوله به صورت، پوستتان را خشک نمایید و به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان حوله را برروی صورتتان نکشید چراکه باعث کشیدگی و در نتیجه ایجاد چروک می شود.

حال نوبت به استفاده از تونر برای پوست می باشد و تنها کافی است یک تکه پنبه را به تونر آغشته کرده و به آرامی بروی نواحی از صورتتان که دچار مشکل هستند استفاده نمایید.

برای محافظت پوستتان ازچروک، خشکی و قرمز پوست و دیگر موارد از سرم استفاده نمایید و اغلب سرم ها در نوع اسپری هستند و یک یا دو بار پاشیدن آن برروی پوست کافی می باشد و یا می توانید از مرطوب کننده به جای سرم استفاده نمایید و در صورتیکه نمیخواهید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید بهتر است کرم مرطوب کننده تان حاوی SPF باشد.

آخرین مرحله مربوطه به چشم ها میباشد و رسیدگی به پوست نازک اطراف آن که مرطوب نگه داشتن این قسمت بسیار مهم میباشد و تنها کافی است مقداری از کرم دور چشم را به اطراف چشم مالیده.