نکات مهم رنگ مو

دیدن تناژ مختلف یک رنگ روی مو، جذابیت بسیار زیادی به آن می‌دهد. رنگ ساده و یک‌دست بعد از مدتی بسیار معمولی می‌شود، اما مدل آمبره یا بالیاژ جذابیت بیشتری دارند.

برای رنگ کردن موهایتان باید به یکسری نکات ویژه و البته خاص توجه داشته باشید که سایت آرایشگری دراین مقاله نکات زیر را ارائه می دهد :

  • موها را یکدست رنگ نکنید. وقتی انعکاسی در موها وجود نداشته باشد آن را کم حجم تر از قبل نشان می دهد. هنگام رنگ کردن مو پیشنهاد هایلایت یا هر رنگی که در ابعاد موها تاثیرگذار باشد بدهید
  • اگر تناژ پوست‌تان سرد است به شما توصیه می‌کنیم به‌دنبال رنگ‌های باشید که در آن‌ها سایه‌های دودی و خنثی وجود دارد و به زبان تخصصی باید رنگ مو به‌اصطلاح A یا N باشد. در این شماره رنگ قرمزی وجود ندارد و در عوض تناژی از طلایی دارد.
  • اگر چشم‌ها و پوستی روشن دارید و به اصطلاح بلوند هستید به‌دنبال رنگ‌های عسلی و شرابی و مسی باشید و اگر چشمانی قهوه‌ای دارید، پوستی گندمی به‌دنبال رنگ‌های قهوه‌ای طلایی، بلوطی یا قهوه‌ای مایل به قرمز باشید.
  • موهایتان را قبل از رنگ کردن شامپو نکنید. تا ۲۴ ساعت قبل از رنگ کردن مو از شامپو استفاده نکنید. چربی مو باعث می شود موهایتان بهتر رنگ شود و دوامش بیشتر باشد.
  • اگر خیلی روی تازگی رنگ مویتان حساس هستید، ساده ترین راه، تمدید رنگ موهایتان است. برای آن که رنگ مویتان همیشه زیبا به نظر برسد، باید هر ۶ هفته موهایتان را رنگ یا هایلایت کنید. و اگر رنگ مویتان شرابی یا قرمز هست باید هر ۴ هفته رنگ مو را تمدید کنید، زیرا رنگ های قرمز زودتر کم رنگ می شوند و به مواد پاک کننده مثل شامپو حساس تر هستند.
  • اگر موهای شما قهوه‌ای تیره است، هرگز نباید رنگ بلوند خیلی روشن را انتخاب کنید یا اگر صورت رنگ پریده‌ای دارید و موهای‌تان خرمایی روشن است، بهتر است از رنگ‌های مسی و گرم استفاده کنید تا صورتتان را زیبا جلوه دهد.
  • در هنگام استفاده از پنل های رنگی برای رنگ کردن، دو طرف راست و چپ موی سر را دقیقا مثل هم کار نکنید چون این روش جذابیت بیشتری دارد، طرفداران بیشتری را نیز به سمت خود جلب کرده است و جلوه آن مانند زمانی است که نور خورشید به مو می تابد و انعکاس نور به قسمتهای مختلف مو، رنگ های متفاوتی را نشان می دهد.
  • دور بودن از وسایل آرایشی داغ در اولین هفته بعد از رنگ کردن مو به جلوگیری از محو شدن سریع رنگ کمک می‌کند. وسایلی مثل اتوی مو و سشوار سرعت فرآیند پاک شدن رنگ را بالا می‌برند.