آموزش مش زیتونی

 رنگ موی زیتونی یکی از ترکیب رنگ های جذاب برای موهاست که می تواند زیبایی فوق العاده ای به موها بدهد. استفاده از رنگ موی مش زیتونی نه تنها چهره را جذاب و خاص نشان می دهد، بلکه می تواند باعث جوانسازی پوست نیز شود. با این حال برخی از افراد ترجیح می دهند که به جای استفاده از رنگ موی زیتونی و رنگ کردن موهای خودشان به صورت یکدست، اقدام به استفاده از مش زیتونی کنند. مش زیتونی می تواند ترکیب رنگ جذابی را روی موهای شما داشته باشد. پس اگر به این رنگ مش علاقه دارید، با سایت آرایشگری در ادامه این مقاله همراه باشید.

فرمول مش زیتونی 

اگر می خواهید مش زیتونی را روی موهای خودتان اجرا کنید، می توانید از ترکیب رنگ های مختلف استفاده کنید. در ادامه سه فرمول ساده برای ایجاد مش موی زیتونی را به شما پیشنهاد می کنیم که هر کدام بازه رنگی متفاوتی دارند. قبل از انتخاب هر یک از این ترکیب رنگ ها، توصیه می کنیم که در مورد رنگ پوست خودتان و اینکه کدام مش به رنگ پوست شما می آید، تحقیق کنید.

  • رنگ موی مش زیتونی تیره:

اگر به رنگ زیتونی تیره علاقه دارید، می توانید رنگ موی M شماره 5، 0.1، 90 و 10 را با هم مخلوط کنید. اضافه کردن واریاسیون سبز و نقره ای، ترکیب رنگ شما را کامل تر می کنید. 2 برابر از اندازه کل رنگ موی ایجاد شده، از اکسیدان شماره 2 اضافه کنید.

فرمول مش زیتونی 

  • رنگ موی مش زیتونی متوسط:

اگر به رنگ زیتونی متوسط علاقه دارید، می توانید دو سوم از رنگ موی شماره M6 را با یک سوم رنگ شماره 6.3 پرفکت مخلوط کنید. اضافه کردن اکسیدان 6 درصد به نسبت دو برابر، ترکیب رنگ شما را کامل می کند. البته بهتر است که برای دیدن نتیجه زیباتر، پایه موهای خودتان را به 7 برسانید (با دکلره).

  • رنگ موی مش زیتونی روشن:

برای اجرای این رنگ مو، باید موهای خودتان را با دکلره به پایه 8 برسانید. دقت داشته باشید که برای این کار می توانید از کلاه مش استفاده تا مجبور به دکلره کردن تمامی موهای خودتان نشوید. برای ایجاد این رنگ مش موی زیتونی، کافیست که رنگ شماره 8.2 یا همان M8 را با 40 میلی لیتر اکسیدان 6 درصد و 20 میلی لیتر آب مخلوط کنید و روی موها قرار دهید.

مراحل انجام مش زیتونی روی مو

اگر به دنبال ایجاد رنگ موی مش زیتونی هستید تا زیبایی موهای خودتان را چندین برابر کنید، به شما تبریک می گوییم. ترکیب رنگ موی زیتونی با رنگ های دیگر، زیبایی فوق العاده ای به چهره شما می دهد. اما زمانی می توانید از نتیجه کار لذت ببرید که موهای خودتان را با رنگ موی سه صفر روشن کرده باشید. البته اگر با دکلره مشکلی ندارید، می توانید موهای خودتان را به پایه 8 برسانید و بعد از آن، مراحل انجام مش زیتونی را روی مو انجام دهید.

مراحل انجام مش زیتونی روی مو

اگر تخصص کافی برای اجرای مش موی زیتونی روی موهای خودتان ندارید، کافیست که با یکی از آرایشگاه های معتبر در ارتباط باشید. آرایشگرهایی که در این زمینه تخصص دارند، می توانند ترکیب رنگ های جذاب تری را به شما پیشنهاد دهند و از سوختن موهای شما نیز جلوگیری می کنند. قبل از اجرای مش زیتونی روی موها، باید موهای خودتان را با پایه رنگ دلخواه رنگ کنید. سعی کنید که پایه رنگ را یک تا 3 درجه روشن تر از موی مش زیتونی انتخاب کنید. در این صورت خیالتان از بابت جلوه موی زیتونی روی موهای خودتان راحت تر خواهد شد. پس از رنگ کردن موهای خودتان، می توانید به سراغ انجام مراحل مش زیتونی روی مو بروید. برای انجام مش زیتونی روی مو، می توانید از دو روش مختلف به نام فویل یا کلاه استفاده کنید. مش کردن مو با کلاه بسیار ساده است. کافی است که بخش هایی از مو که نیاز به مش شدن دارند را با کمک قلاب از کلاه خارج کنید.

سپس، رنگ مش زیتونی را روی این بخش های مو قرار دهید. اما اگر کلاه در دردسترس ندارید، می توانید این کار را با کمک فویل انجام دهید. بخش هایی از موهای خود را درون فویل قرار دهید و با پوشاندن موهای خودتان با رنگ، فویل را ببندید. اجازه دهید تا رنگ موی زیتونی به مدت 30 دقیقه یا بیشتر روی موهای شما باقی بماند تا رنگ بگیرد.