راه حل مبارزه با آکنه

بر اثر مسدود شدن غدد چربی، جوش . کیست بوجود می آید و این ضایعه پوستی خود را به لکه های قرمز رنگ و دانه های پررنگ در پوست و حتی زیر پوستی در اندام و صورت خود را نشان می دهد.

برای درمان این عارضه پوستی باید اعتماد به نفس خود را افزایش داده و انتظار بهبودی در هفته اول را نداشته باشید و باید کمی وقت در این خصوص صرف نمایید.

بدترین عادتی که خانم ها دارند وارد کردن فشار به آکنه می باشد اما نمی دانند با این کار تنها بر روی پوستشان جای زخم می گذارند. در خصوص جوش های عفونی صورتتان هم به همین گونه باید رفتار کنید و برای از بین عفونت جمع شده درون آن از سوزن ضدعفونی شده استفاده کرده و به آرامی در آن فرو بره و سپس کمی فشار وارد نمایید تا چرک خارج شود.

قسمت ایی از بدن یا صورتتان که دچار اکنه شده است را مرتبا با صابون بدون بو و حتما ضد باکتری استفاده نمایید چرا که صابون های معمولی امکان تحریک کردن پوست را در پی دارند و حتی پاک کننده ها و تمیز کننده های صورت تنها باعث ایجاد التهاب بیشتر شده و منجر به ماندگاری جای جوش روی پوست می شوند.

محصولات متفاوتی در خصوص ضد آکنه به بازار عرضه شده است که پیشنهاد می شود به هیچ عنوان از آن ها استفاده نکنید چرا که همانطور قبلا گفته شد درمان آکنه زمان بر بوده و تبلیغاتی که برای این کرم ها مطرح می شود، کمترین دلیل علمی را دارد

روغن درخت چای برای درمان آکنه بسیار مفید میباشد و آن هم به دلیل تاثیر آنتی باکتریایی که دارد و روزی دوبار از این روغن با غلظت پنج درصد استفاده نمایید و البته در زمان استفاده مراقب باشید تا با چشمتان در تماس نباشد.

ماده دیگری که می توانید برای درمان جوش هایی که کمی التهاب دارند استفاده کرد ژل نیکوتینامید می باشد که تاثیر فوق العاده ای دارد.

برای از بین بردن باکتری ها از روی پوستتان سایت آرایشگری پروکسید بنزویل که در دو نوع ژله ای و کرمی می باشد را پیشنهاد می دهد البته نوع ژله ای تاثیر گذار تر از نوع کرمی باشد اما پوست را خشک تر می کند. برای گرفتن نتیجه مطلوب توصیه می شود روزی دوبار لایه نازکی از آن را برروی پوست تمیزتان آغشته نمایید. از ویژگی هایی این ماده وفق العاده جلوگیری از ایجاد لک های جدید و تازه برروی پوست می باشد و در روند استفاده از آن باید بعد از یک الی دو هفته به جای نوع 4% از 5% الی 10% آن استفاده نمایید.
 

نکته : به موارد غیر عادی که پس از استفاده از این ماده روی پوستتان ایجاد می شود توجه نمایید و اگر دچار خشکی پوست شدید همراه با این درمان از کرم مرطوب کننده البته بدون روغن استفاده نمایید و همچنین این ماده خاصیت رنگ بری دارد و در زمان استفاده مواظب باشید به لباستان مالیده نشود.

پس از گذشت دوماه و استفاده از این ماده مشاهده خواهید کرد که به میزان 1/3 از جوش هایتان کاهش یافته است و در طول دوره درمان حد الامکان از آرایش های سنگین و چرب خودداری نمایید و حتما قبل از شستن آرایش از روی صورتتان استفاده از پاک کننده های ملایم را فراموش نکنید.