مواظب پوستتان باشید

طرز تفکر اشتباهی در خصوص مصرف مواد غذایی مختلف و آسیب های پوستی وجود دارد و سایت آرایشگری در این مقاله علت دقیق تغییرات پوستی شما را ارائه می دهد تا بدین وسیله بتوانید پوستی صاف و به دور از هرگونه مشکلی داشته باشید.

  • مردم اکثرا به این موضوع فکر می کنند که غذاهای چرب مانند شکلات، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده در ایجاد آکنه برروی پوست تاثیر مستقیم دارند اما دلیل به وجود آمدن آکنه،سلول های پوستی و باکتری هایی که داخل منافذ بسته می باشند، بوده و در تحقیقات اخیر بیتن آکنه و محصولات لبنی از جمله شیر از تباطی پیدا کرده اند و در همین راستا پزشکان به کسانی که دچار این مشکل هستند توصیه می کند از محصولات لبنی کمتر استفاده نمایند اما به هیچ عنوان قطع نکنند.
  • در خصوص تعریق بدن عده ای معتقدند که دئودرانت ها هیچ گونه تاثیری ندارند و به این دسته از افراد پیشنهاد می شود قبل از خواب و شب از دئودرانت و اسپری استفاده نمایند و صبح ها هم استفاده کنند تا میزان تعریق بدنشان کاهش یابد. یکسری از افراد هستند که تعریق بسیار دارند و بهتر است این دست از افراد به متخصص پوست مراجعه نمایند تا بعد از بررسی های صورت گرفته درمان مناسب ارائه شود و حتی در بعضی از موارد از بوتاکس برای مدت زمان 6 الی 9 ماه استفاده می شود. 
  • خال های پوستی حتی در حالت مسح نه گوشتی و بزرگ هم می تواند منجر به سرطان پوست شود و در خصوص تمامی ضایعات پوستی بای دبه یکسری موارد توجه نمود : ضایعات و خال‌های نامتقارن، ضایعاتی که لبه و حاشیه نامنظم دارند رنگ غیرطبیعی ضایعات و سایر ضایعات بالاتر از نیم‌سانتی‌متر می‌تواند خطرناک باشد. به غیر از اینها هر نوع تغییر در شکل ضایعات پوستی، هشداردهنده محسوب می‌شود.
  • از داروهای ضد آکنه برای تمام صورتتان استفاده نمایید و تنها به قسمت هایی از پوستتان که دچار این مشکل شده است محدود نکنید چرا که این داروها خاصیت جلوگیری از به وجود آمدن جوش های جدید دارند.
  • یکی از تصورات غلط مردم باز گذاشتن زخم می باشد که فکر میکنند اینجوری زودتر خوب می شود اما با مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیدند که زخم ها در محیط مرطوب زودتر بهبود پیدا می کنند و توصیه می شود زخم های خود را با پانسمان استریل و پماد آنتی بیوتیکی مانند پماد نئومایسین اطراف زخم خود را مرطوب نگه دارید تا زودتر بهبود پیدا کند.
  • ویتامین E همانند آنتی اکسیدان عمل میکند و جلوی بهبود سریع زخم را میگیرد و درنتیجه زخم دیرتر جوش میخورد و پیشنهاد می شود زخم های خود را با ژل سیلیکونی بپوشانید تا سریع تر درمان شوند.