چرا ماسک برنج؟

ماسک برنج از بهترین ماسک ها برای پوست شماست. حالا چرا این ماسک؟!

برنج یکی از بهترین مواد برای پوست می باشد. در گذشته از برنج برای زیبایی پوست و جوان سازی استفاده می کردند. برنج حاوی ویتامین E هست و همینطور آنتی اکسیدان قوی می باشد. برنج برای پوست چند کار انجام میدهد. هم خاصیت جوان کننده دارد و هم خاصیت روشن کننده و هم آبرسان پوست می باشد. قرن ها است که زنان ژاپنی از مزایای برنج نهایت استفاده را برده اند. راز زیبایی آن ها، ریشه در هدیه ی گرانبهای طبیعت به آنهاست.

برنج منبع عظیم اسید لینولئیک و اسکوآلن و همچنین آنتی اکسیدانی قوی است که محرک تولید کلاژن در بدن است. برنج روند به وجود آمدن چین و چروک بدن را کند می کند. اسکوآلن هم از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند. ماسک برنج انواع مختلف دارد که در ادامه طرز تهیه ی چند مورد از بهترین آنها را به شما یاد می دهیم.

 

 

 

maskbig

جوان سازی پوست با ماسک برنج

آبِ برنج خواص آنتی اکسیدان قوی دارد که می تواند پوست را مرطوب و گردش خون را در آن محل تحریک کند. آب برنج همچنین می تواند لکه های پوستیِ ناشی از سالخوردگی یا اشعه فرابنفش را از بین ببرد و التهاب را نیز کم کند. پوست با کمک آب برنج سالم و مرطوب می شود. شما حتی می توانید از آن برای حفاظت در برابر نور خورشید استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بگیرید کافی است این کار را حداقل هفته ای یک مرتبه انجام دهید تا آثار آن را مشاهده کنید. شما از کیفیت پوست صورت خود شگفت زده خواهید شد، چرا که 10 سال جوان تر خواهید شد. هرکسی با توجه به کاربردی که مد نظر دارد با یک ترکیب بخصوص ماسک برنج  را درست می‌کند. یکی از ترکیب های معجزه آسا ترکیب زیر می باشد:

مقداری برنج را در آب میپزیم ( میگذاریم شفته شود) بعد آنرا پس از خنک شدن یا به تنهایی روی پوستتان میگذارید یا با چند قطره آب لیمو مخلوط می کنید و سپس روی پوستتان میگذارید. اگر برنج را آبکش میکنید، آب برنج را دور نریزید زیرا به وسیله ی آن میتوانید یک تونر عالی با آب برنج درست کنید که در مطالب بعدی طرز درست کردن آنرا به شما آموزش می دهیم.

 

 

1 1 7

۱-ترکیب اول

ماسک برنج برای جوانسازی پوست

این ماسک بین ژاپنی ها بسیار طرفدار دارد. این ماسک نتیجه رضایت بخشی به پوست شما می دهد. پوست به مرور نرم و روشن و شفاف می شود. ابتدا برنج را در آب جوشانده و آن را آب بکشید. حواستان باشد که آب برنج  را دور نریزید، بهتر است آن را در ظرفی نگه دارید. ۳ قاشق غذاخوری از برنج جوشیده شده را با ۱ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید و اگر عسل طبیعی هم دارید ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

  • ماسک را باید بر روی پوست تمیز و خشک قرار دهید.
  • ماسک رو به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید روی پوستتان بماند.
  • سپس صورت خود را پاک کرده و با همان آبی که برنج را در آن جوشاندید، بشویید.

تذکر: حتما قبل از گذاشتن ماسک آنرا تست کنید.

 

 

maxresdefault 9

۲-ترکیب دوم

ماسک برنج برای لک پوست

با استفاده از این ماسک پوستتان نرم و لطیف تر خواهد شد. این ترکیب از ماسک برنج برای برطرف کردن لکه های پوست استفاده می شود. ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با ۲ قاشق چای‌خوری آب‌ لیموو چند قطره روغن عصاره‌ای مورد علاقه‌ تان (گیاهی) مخلوط کنید و سپس ۲ قاشق غذا‌خوری پودر یا آرد برنج را به آن اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی تهیه شود.

  • ماسک را روی تمامی سطح صورتتان بگذارید.
  • ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد، ماسک را با آب سرد از صورتتان پاک کنید.
  • هفته‌ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

 

 

 ماسک برنج برای تیرگی زیر چشم

۳-ترکیب سوم

ماسک برنج برای تیرگی زیر چشم

این ماسک برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده می شود. پتاسیم موجود در موز تیرگی‌ زیر چشم را برطرف کرده و هم‌زمان روغن کرچک موجب مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه حساس خواهد شد. نصف موز را با ۲ قاشق غذا‌خوری روغن کرچک و ۳ قاشق غذا‌خوری آرد ‌برنج مخلوط کنید.

  • ماسک را روی پلک پایینی خود بمالید.
  • ۱۵ دقیقه بعد با استفاده از پنبه مرطوب آن را پاک کنید.
  • هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

 

 

تونر آب برنج

آب برنج یک تونر عالی برای پوست می باشد. به همین دلیل ما در اینجا به شما نحوه درست کردن این تونر فوق العاده را آموزش می دهیم. این تونر نرم‌کننده‌ی صورت است و مخصوصا برای پوست چرب و مستعد به جوش بسیار عالی عمل می کند. این تونر ترشح چربی اضافی سطح پوست را کنترل، منافذ را تنگ، رنگ پوست را بهتر و لکه‌های تیره و سایر آسیب‌های پوستی را برطرف می‌کند. طبیعی بودن آب برنج و آب لیمو پوست شما را لطیف و با طراوت نگه می‌دارد.

  تونر آب برنج

مواد لازم

برنج 

آب لیمو

طرز تهیه ی این تونر به این صورت می باشد که یک کف دست برنج را در ۱ فنجان آب گرم یک شب بخیسانید. صبح روز بعد، آب برنج را در یک کاسه‌ی جداگانه بگیرید و سه قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت ۱ ساعت درون یخچال بگذارید. یک پنبه را درون این محلول آب برنج فرو کنید و به آرامی روی صورتتان بکشید.