بهترين كرم براى از بين بردن خط خنده

با گذشت زمان و افزايش سن، چروک ها و خطوط صورت به مرور عميق تر و بيشتر مى شوند. يكى از اين خطوط كه شايد از سن هاى پايين تر هم خودش را نشان دهد، خط لبخند است. اين موضوع گاهى براى افراد آزار دهنده مى شود و در نتيجه به دنبال رفع آن هستند. به همين منظور متخصصان كرم هايى را به منظور بر طرف كردن خطوط خنده تجويز مى كنند كه باعث از بين رفتن خطوط و جلوگيرى از بيشتر شدن آنها مى شود.

خط خنده شامل خطوطى به شكل پرانتز در دو طرف دهان است كه از بينى شروع مى شوند و تا گوشه لب ها ادامه مى يابند. همچنين پيوستگاه گوشه لب ها و خطوط عمومى لب ها را نيز در بر مى گيرد.

پوست انسان در سنين پايين داراى الاستين و كلاژن زيادى است كه وقتى عضلات صورت با هر تغيير حالت چهره مثل خنديدن، اخم كردن و … منقبض مى شوند، به خاطر وجود اين دو عنصر دوباره پوست به حالت اوليه خود بر مى گردد. ولى با افزايش سن، ميزان الاستين و كلاژن پوست كاهش مى يابد، خاصيت ارتجاعى پوست كم شده و عضلات صورت ضعيف مى شوند. درنتيجه به مرور چروك هايى مثل چروك خنده روى صورت ايجاد شده و به مرور عميق تر و بيشتر مى شود.

بهترين كرم براى از بين بردن خط خنده

عوامل ايجاد چروك:

عوامل زيادى وجود دارند كه باعث كاهش و از بين رفتن كلاژن پوست مى شوند و چروك شدن پوست را تسريع مى كنند. از جمله مصرف سيگار، تغذيه ناسالم و استفاده از فست فود، كنسرو و سرخ كردنى، استفاده بيش از حد از لوازم آرايش و ماندن بيش از حد كرم آرايشى بر روى پوست.

مراقبت هاى پوستى در مقابل چروك و خطوط لبخند:

* تغذيه سالم: مصرف ميوه و سبزيجات.

* عدم استفاده از سيگار

* استفاده از ضد آفتاب مناسب: قرار گرفتن در معرض خورشيد، كلاژن پوست كه باعث تشكيل بافت پوستى مى شود را تجزيه مى كند و باعث شل شدن پوست مى شود. همچنين باعث افزايش راديكال هاى آزاد در پوست مى شود كه به سلول هاى پوستى آسيب مى رساند.

* استفاده از شوينده هاى مناسب پوست و عدم استفاده زياد از لوازم آرايش

* استفاده از كرم هاى مرطوب كننده مناسب پوست: مرطوب كننده هايى كه از چروك پوست جلوگيرى مى كنند بايد حاوى كلاژن، آنتى اكسيدان، روغن مغزها و ويتامين E باشند. كرم مرطوب كننده مخصوصاً براى افرادى با پوست خشك توصيه مى شود.

* درست خوابيدن به نحوى كه صورت با بالش تحت فشار نباشد.

* استفاده از ماسك هاى طبيعى

* استفاده از روغن ها: يكى از روغن هايى كه بر روى خط خنده تاثير گذار است، روغن خراطين است. روغن خراطين از نوعى كرم خاكى تهيه شده و حاوى پروتئين، الانتين، امگا ٦ ، كلاژن و امگا ٣ است. استفاده مداوم از اين روغن خط خنده و چروك هاى صورت را ترميم مى كند.

* استفاده از كرم هاى ضد چروك: يكى از روش هاى ساده و راحت براى از بين بردن خطوط خنده، كرم ضد چروك است. ممكن است كرم ها مانند روش هاى تهاجمى جراحى، بوتاكس، تزريق ژل و … سريع نتيجه ندهد، ولى استفاده از كرم ها به دليل اين كه مثل روش هاى گفته شده حالت تهاجمى به پوست ندارد، طرفداران بيشترى دارد. همچنين كرم ها به راحتى در دسترس هستند و براى كسانى كه ساخت كرم هاى خانگى برايشان دشوار است، راه راحتترى است.

بهترين كرم براى از بين بردن خط خنده

بهترين كرم ضد چروك:

بهترين كرم براى از بين بردن خط خنده، كرم هايى هستند كه كلاژن سازى پوست را تحريك كنند تا روند توليد آن در پوست افزايش يافته و پوست ترميم يابد. موادى وجود دارند كه باعث تحريك كلاژن مى شوند و پوست آسيب ديده را ترميم مى كنند كه بايد در كرم هاى چروك و خط خنده هم موجود باشند تا اين كرم اثر گذار باشد. چند نمونه از اين مواد عبارتند از:

* اسيدهاى ميوه: كرم هاى اسيد ميوه كه از ميوه هاى طبيعى تهيه مى شوند، بهترين محرك براى توليد كلاژن و ساخت الاستين هستند. يكى از اين كرم ها کرم ضد چروک و جوان کننده روز و شب اسید میوه رزاگراف ROSA GRAF است كه حاوى عصاره كيوى و آناناس مى باشد.

سيليكون: سيليكون موجود در كرم ها باعث مى شود كه آب توسط سلول هاى پوست جذب شود و خطوط خنده پر شوند و به مرور زمان باعث از بين رفتن خطوط خنده مى شود.

* كلاژن، الاستين و پيتيدها: اين مواد باعث استحكام و حالت كشسانى پوست مى گردد و از شل شدگى و افتادگى پوست جلوگيرى مى كنند.يكى از كرمهايى كه از اين مواد تشكيل شده اند، کرم ضد چروک کلاژن الاستین کارلینا- CARLINA ANTI AGEING ANTI WRINKLE CREA مى باشد.

ويتامين E و C : اين ويتامين ها به خاطر خاصيت آنتى اكسيدانى كه دارند، كلاژن پوست را تحريك مى كند كه باعث توليد سلول هاى جديد مى شود. همچنين با افزايش جريان خون، ترميم شدن پوست را تسريع مى كند. بهترين زمان استفاده از كرم ويتامين c در روز است.

* اسيد هيالورونيك: اين ماده به صورت طبيعى زير پوست انسان قرار دارد. ولى به مرور زمان با كم شدن اين ماده چروك ها نمايان مى شوند. كرم هاى حاوى اسيد هيالورونيك باعث تحريك كلاژن شده و ميزان آن را در پوست افزايش مى دهد.همچنين اين اسيد با هيدراته كردن پوست رطوبت مورد نياز پوست را تامين مى كند. يكى از كرم هاى حاوى اسيد هيالورونيك، كرم پریمیـوم لیراک است که به عنوان یک ضـد چروك و پرکننـده قوی شناخته مى شود. همچنين كرم هاى ضد چروك شركت ايرانى تالگو نيز حاوى اسيدهيالورونيك مى باشند.

رتينوئيدها: در هه ٦٠ ميلادى داروى جديدى بر پايه رتينوئيد ترينوئين با نام Renova معرفى شد كه انجمن غذا و داروى آمريكا آن را به عنوان اولين كرم ضد پيرى تاييد كرد. اين مواد يك شكل متفاوت از ويتامين A است كه با گذشت زمان به تشكيل كلاژن كمك مى كند و روى چروك ها اثر مى گذارد. به همين خاطر است كه اثر ترتينوئين روى پوست تقريباً ٩ ماه بعد خودش را نشان مى دهد. كرم ضد چروك رُك و رتينول جزء كرم هايى هستند كه حاوى رتينوييد مى باشند. ممكن است اين كرم ها عوارضى چون قرمزى يا پوسته شدن پوست به همراه داشته باشد ولى معمولاً تا ١٢ هفته ترميم مى شود. بهترين زمان براى مصرف كرم هاى حاوى رتينوئيد شب است. چون اين ماده باعث افزايش آفتاب سوختگى در مقابل نور خوشيد مى شود.

بهترين كرم براى از بين بردن خط خنده

طريقه مصرف كرم ها:

* مواد آرايشى را كامل از روى پوست پاك كنيد.

* صورت را با يك شوينده ملايم شسته و خشك كنيد

* كرم را روى خط خنده زده و به صورت پى در پى باحركات چرخشى آن را پخش كنيد تا جذب پوست شود.

* بهتر است كرم نه فقط روى خط خنده، بلكه اطراف آن هم استفاده شود تا كلاژن سازى به صورت يكنواخت تحريك شود و پوست حالت يكنواخت بگيرد.

* بعد از زدن كرم تا ٢٠ دقيقه از كرم آرايشى استفاده نكنيد.

* بهتر است كرم اول صبح و آخر شب روى پوست زده شود.

مدت استفاده از كرم هاى خط لبخند:

اصولاً اوايل زمان مصرف اين كرم ها، تغيير به خصوصى مشاهده نمى شود. به همين دليل بايد به مدت طولانى از اين كرم ها استفاده شود تا تاثير آن ديده شود. ساخت كلاژن يك فرآيند بلند مدت است و در عرض ٥ تا ٦ ماه صورت مى گيرد و كم كم علائم بهبود خطوط حاصل مى شود. به همين خاطر براى گرفتن نتيجه، بايد در مصرف اين كرم ها مداومت داشته باشيد. اين كرم ها تا حدى خط خنده را كمرنگ مى كند ولى نمى توان انتظار داشت كه به طور كامل آن را از بين ببرد. براى خطوط عميقى كه ايجاد شده بايد از روش هاى ديگر پزشكى استفاده كرد. كرم ها بيشتر براى پيشگيرى به كار برده مى شوند، از زيادتر شدن چروك ها جلوگيرى مى كنند و مانع به وجود آمدن بيشتر چروك مى شوند.

بهترين كرم براى از بين بردن خط خنده

سن مصرف كرم ها:

بهتر است از سن ٣٠ سالگى استفاده از كرم ها را شروع كرد. براى افراد زير ٣٠ سال كرم ها خاصيت ضد چروك ندارند. فقط حالت خشكى پوست را از بين مى برند و پوست را مرطوب نگه مى دارند. اين كرمها اصولاً براى سنين بالاى ٣٠ سال ساخته مى شوند. البته برخى افراد به خاطر شرايط خاصى مثل ژنتيك، خشكى پوست، شرايط محيطى و … در سنين كمتر از ٣٠ سال نيز نياز به اين كرم ها دارند.

روى بعضى از كرم ها نوشته شده كه هر كدام براى چه سنى مفيد است. اين به دليل تفاوت هاى جزيى است كه در ساختار اين كرم ها وجود دارد. مثلاً كرمى كه روى آن نوشته شده مخصوص ٤٠ سال به بالا، غلظت مواد داخل آن بالاتر است و اين به دليل عميق تر و زيادتر بودن چروك در سنين بالاتر است. ولى اكثراً اين نوشته ها جنبه تبليغاتى دارند.

بهترين كرم براى از بين بردن خط خنده

رنگ پوست:

براى استفاده از كرم ها بايد رنگ پوست هم در نظر گرفته شود. كسانى كه پوست تيره اى دارند، همچنين افراد با پوست حساس، نبايد از كرم هايى با غلظت بالا استفاده كنند، چون پوست تحريك شده و آسيب پذير مى شود. به همين دليل ابتدا كرم را در مدت كوتاه مثلاً هفته اى دو بار استفاده كنيد و اگر پوست به آن حساسيت نداشت، استفاده را به صورت روزانه كنيد.

نكته اى كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه براى انتخاب مناسبترين كرم بايد با پزشك متخصص مشورت كرد تا متخصص بنا بر خصوصيات هر فرد از جمله سن، مدل پوست، رنگ پوست و … مناسب ترين كرم براى رفع خطوط خنده را تجويز كند.