0سبد خرید
چگونه موی رنگ شده تیره را روشن کنیم نی نی سایت  

دنیای رنگ مو به قدری گسترده است که ممکن است شما نیز حین رنگ کردن در انتخاب بهترین رنگ مو دچار تردید شوید و در نهایت رنگی را انتخاب کنید که مطابق میل شما نباشد و مجدد تمایل داشته باشید برای مدتی بعد رنگ موهای خود را عوض کنید.
اگر شما نیز از آن افرادی هستید که موهای خود را رنگ تیره کرده اید و مجدد تصمیم گرفته اید رنگ آن ها را تغییر دهید با ما در این مقاله از آرایشگری همراه باشید تا شما را با یکی از مهمترین چالش های رنگ کردن مو یعنی روشن کردن موهایی که به واسطه رنگ تیره شده اند آشنا کنیم.

روش های روشن کردن موی رنگ شده تیره

اگر موهای خود را رنگ کرده اید و تیره شده اند و حالا تصمیم دارید آن ها را روشن کنید، باید بدانید که کمی کار شما سخت شده است، زیرا رنگ موهای طبیعی را به راحتی می توان به کمک انجام دکلره با روش صحیح به رنگ های روشن درآورد، اما زمانیکه مو یک یا چند بار رنگ تیره می شود، به سختی می توان رنگ مو را روشن کرد، به این دلیل که روشن کردن موی تیره نیاز به استفاده از روش های آسیب زایی مانند دکلره دارد و از طرفی هنگامی که چندین لایه رنگ روی همدیگر قرار می گیرند، باید این چند لایه به طور کامل از بین بروند تا رنگ مو روشن شود؛ با این حال نگران نباشید. امروزه روش های مختلفی برای روشن کردن موهای رنگ شده تیره وجود دارد که اکنون به چندتا از این روش ها اشاره می کنیم:

  • شما می توانید از اکسیدان ها به جای رنگ مو استفاده کنید، معمولاً اکسیدان ها قدرت روشن کنندگی بسیار بیشتری نسبت به رنگ موها دارند. برای مثال اکسیدان شماره 1 می تواند موهای شما را یک الی دو درجه روشن تر کند، اما اگر قرار است موهای خود را بسیار روشن کنید، می توانید از اکسیدان شماره 5 استفاده کنید، زیرا اکسیدان شماره 5 قدرت روشن کنندگی بسیار بیشتری نسبت به اکسیدان شماره 1 دارد. هنگامیکه موهای شما بسیار پرپشت و ضخیم است نیز بهتر است از همین شماره اکسیدان یا اکسیدان شماره 4 بهره ببرید تا بتوانید نتیجه مورد نظر خود را دریافت کنید.

روش های روشن کردن موی رنگ شده تیره

  • امروزه ریموورهای مختلفی در بازارها عرضه می شوند که برای پاک کردن رنگ مو مناسب هستند، در برخی موارد استفاده از ریموورها می تواند چاره شما باشد و شما می توانید تنها با استفاده از ریموور، موهای خود را روشن تر کنید. البته بهتر است که ابتدا با روش استفاده از این ریموورها آشنا شوید و سپس از آن ها استفاده کنید، در غیر اینصورت موهای شما آسیب می بینند.

روش هایی که در بالا ذکر شد همگی از مواردی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا موهای خود را روشن تر کنید، در صورتیکه روش های بالا برای شما پاسخدهی خوبی نداشت، می توانید از روش دکلره کردن استفاده کنید.

روشن کردن موی تیره بدون آسیب به مو

اگر برای شما مهم است که موهای خود را به گونه ای روشن تر کنید که کمترین آسیب به آن ها وارد شود، بهتر است که دیگر از رنگ مو، اکسیدان و صد البته دکلره استفاده نکنید و صرفا به روش های ساده خانگی بسنده کنید. اکنون به چند روش ساده که شما می توانید در خانه از آن ها استفاده کنید اشاره ای مختصر می کنیم:

  • گاهی اوقات شما پس از رنگ کردن موهای خود متوجه می شوید که رنگ موی مورد نظر شما بسیار تیره تر است، در این مواقع می توانید خیلی سریع حمام بروید و با شوینده، چندین بار موهای خود را شستشو دهید. این کار تنها زمانی جواب می دهد که لایه خارجی مو کاملاً بسته نشده باشد.

روشن کردن موی تیره بدون آسیب به مو   

  • شاید شما نیز شنیده باشید که شامپوهای ضدشوره اثر جالبی روی پاک کردن رنگ مو دارند، زیرا آنان از فرمولاسیونی بهره مند هستند که می توانند به خوبی روی رنگ موها اثر بگذارند. اگر کمی جوش شیرین نیز هر بار در کنار شامپوهای ضدشوره استفاده کنید، موهای شما به زودی رنگ روشن تری به خود خواهند گرفت.
  • امروزه در کنار ریموورها که کمی تخصصی هستند، شامپوهایی نیز به بازارها عرضه شده است که حکم روشن کننده دارند، این شامپوها که به عنوان روشن کننده مو عرضه می شوند، می توانند موهای رنگ شده را روشن تر کنند و روی موهای طبیعی نیز همین اثر را داشته باشند.

شما به کمک روش های بالا می توانید آرام آرام رنگ موهای خود را روشن کنید، اما توقع نداشته باشید که با یکبار استفاده نتیجه بسیار چشمگیری دریافت کنید، بلکه استفاده از روش هایی که کمترین آسیب به مو را می زنند نیاز به صبر و حوصله دارد.

نوشتن دیدگاه