0سبد خرید

 در طرح زدن حنا بر روی بدن مهم است که کیفیت کار بالایی داشته باشید. اما ابزار اشتباه می تواند فرآیند طراحی شما را سخت کند. روش های مختلفی برای زدن نقش حنا بر روی بدن وجود دارد که یکی از بهترین ابزارها استفاده از قیف حنا می باشد. در دوران باستان، مردم برای زدن نقش حنا از چوب استفاده می کردند تا طرح حنا ی خود را روی بدن بکشند، که روش بسیار دشواری است. در حال حاضر، هنرمندان از قیف های دستی حنا استفاده می کنند که خطوط دقیقی را به شما می دهند. استفاده از قیف حنا راه عالی و آسان برای نقش زدن حنا بر روی بدن است. طرز تهیه قیف حنا بسیار آسان می باشد و شما با توجه به نوع ریزی و درشتی طرحتان می توانید قیف های متناسب با طرح خودتان را بسازید. ما در اینجا به شما آموزش می دهیم که به چه طریق و با ساده ترین امکانات قیف حنا را در منزل درست کنید.

مواد لازم

ورقه پلاستیکی ضخیم

قیچی

نوار چسب

 

۱- ابتدا ورقه پلاستیکی رو به صورت مربعی ببرید.

اندازه قیف شما نباید بیش از حد بزرگ باشد زیرا کار شما را سخت می کند. که البته اینکار تا حدی به اندازه ی کیسه  پلاستیکی که کار را با آن شروع می کنید بستگی دارد. برای اینکه کار شما تمیز تر در بیاید از گوشه راست کیسه پلاستیکی که زاویه 90 درجه دارد شروع به برش زدن کنید.

cutting 56a92ee33df78cf772a482be copy copy

 

۲-در این مرحله شما باید بسیار با دقت عمل کنید  زیرا پلاستیک بسیار لغزنده است. پلاستیک را به صورت مخروط در آورید و حواستان به نوک مخروط هم باشدکه اندازه ی مناسبی را برای آن در نظر بگیرید که نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک باشد. البته میتوانید نوک مخروط را در حالت کاملا بسته فرم دهید و سپس پس از پایان کار با استفاده از قیچی نوک مخروط را برش بزنید.

folding 56a92ee35f9b58b7d0f8fbfc copy  

 

۳- بعد از اینکه مخروط را به شکل مناسب فرم دادید. نوار چسب را از بالا به پایین بزنید. برای آسان تر شدن کار بهتر است قطعات نوار چسب را از قبل آماده کنید.

taping 56a92ee25f9b58b7d0f8fbf6

 

۴- حالا قیف شما آماده ست که حنا را داخل آن بریزید. با استفاده از یک قاشق پلاستیکی یا شیشه ای حنا را در قیفتان بریزید وانگشتتان را به آرامی روی آن فشار دهید و قاشق را بردارید و اینکار را تا پر شدن نصف قیف تکرار کنید. دقت کنید که قیف را بیش از اندازه پر نکنید چون باعث سختی در کار شما می شود. نکته ی مهم در پر کردن قیف این است که هرگز برای ریختن حنا داخل قیف از قاشق فلزی استفاده نکنید.، فقط از قاشق پلاستیکی یا شیشه ای استفاده کنید.

filling 56a92ee23df78cf772a482bb

 

۵- بعد از ریختن مواد داخل مخروط، سر آن را با استفاده از پیچ دادن ببنید.

closing 56a92ee35f9b58b7d0f8fbf9

 

به کمی تمرین نیاز دارد تا بتوانید در خانه نقش حنا بزنید و قیف بسازید اما برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. و می توانید طرح های زیبا و اختصاصی خودتان را بر روی بدنتان ایجاد کنید.

 

نوشتن دیدگاه