0سبد خرید
چگونه رنگ مو را پاک کنیم نی نی سایت  

تا به حال برای شما هم پیش آمده که یک رنگ مو را روی موهای خودتان بزنید، اما پس از مدتی بخواهید آن را عوض کنید؟ اگرچه در اکثر موارد می توان برخی از رنگ موها را روی موهای دیگر اجرا کرد؛ اما گاهی نیز حتما لازم است که رنگ مو اول پاک شود تا بتوان اقدام به اجرای رنگ موی دوم روی موها کرد؛ اما چگونه رنگ مو را پاک کنیم؟ روش های مختلفی برای پاک کردن رنگ مو وجود دارد که می توانید از هر یک از آن ها کمک بگیرید. در ادامه این مقاله از آرایشگری چند روش اصولی برای پاک کردن رنگ مو را به شما آموزش می دهیم که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

روش های خانگی پاک کردن رنگ مو     

به طور کلی، روش های اصولی مختلفی جهت پاک کردن رنگ مو وجود دارند. از جمله آن ها می توان به استفاده از ریموور و یا دکلره کردن موها اشاره کرد. اما گاهی افراد به دلیل حساسیت موهای خودشان، علاقه‎ای به استفاده از روش های شیمیایی جهت پاک کردن رنگ مو خود را ندارند. در این حالت می توان از روش های خانگی برای پاک کردن رنگ مو استفاده کرد. هر ماده اسیدی می تواند تاثیر زیادی روی پاک کردن رنگ موهای شما داشته باشد. پس اگر می خواهید در خانه رنگ موهای خود را پاک کنید، می توانید از مواد اسیدی ایمن استفاده کنید که در ادامه به آن ها و دیگر روش های خانگی پاک کردن رنگ مو اشاره می کنیم.

  • استفاده از سرکه یا آبلیمو

دو ماده اسیدی که می توانند باعث پاک کردن رنگ موهای شما شوند، سرکه و آبلیمو هستند. شما می توانید در طول هفته چندین بار موهای خود را با سرکه و آبلیمو بشویید تا شاهد کمرنگ شدن موهای خودتان باشید. بهتر است که برای افزایش اثربخشی این دو ماده طبیعی، اجازه دهید مقداری روی مو باقی بمانند. برای این کار می توانید غلظت سرکه و آبلیمو را با مخلوط کردن آن ها با آب کاهش دهید. سپس، مقداری از آن را روی سر بریزید و اجازه دهید تا 15 الی 30 دقیقه روی کف سر بماند یا روی سر خود یک کلاه قرار دهید. سپس، موهای خود را آب گرم یا ولرم شستشو دهید.

  • استفاده از روغن نارگیل گرم شده برای پاک کردن رنگ مو

روغن نارگیل گرم می تواند نقش موثری در کاهش رنگ مو داشته باشد. برای استفاده از روغن نارگیل جهت پاک کردن رنگ مو، کافیست که مقداری از روغن نارگیل را گرم کنید و به آرامی به کف سر و موهای خود بزنید. کل موهای خودتان را با روغن نارگیل چرب کنید و با قرار دادن یک کلاه روی سر خودتان، اجازه دهید تا روغن اثربخشی خود را روی موها بگذارد. پس از گذشت 30 دقیقه یا بیشتر، موهای خود را آبکشی نمایید.

روش های خانگی پاک کردن رنگ مو        

  • استفاده از رنگ سه صفر برای پاک کردن رنگ مو

اگر با روش های خانگی معمولی مانند استفاده از سرکه، آبلیمو، نارگیل و ... رنگ موی شما کمرنگ نشد، می توانید از رنگ موی سه صفر استفاده کنید. اگرچه این روش هم یک روش شیمیایی است؛ اما می تواند با عوارض کمتری باعث پاک کردن موهای شما شود. برای این کار مقداری از رنگ سه صفر را روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید تا رنگ اثر خود را روی موهای شما بگذارد.

مراقبت های بعد از پاک کردن رنگ مو

بعد از پاک کردن رنگ مو، احتمالا شاهد خشک شدن تارهای موهای خودتان هستید. چون به هر حال استفاده از مواد اسیدی، می تواند به تارهای مو آسیب برساند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، حتما از نرم کننده یا ماسک های مو استفاده کنید. در صورتی که موهای شما دچار آسیب شدیدی شده اند کافیست که از روغن های مفید برای مو مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و زیتون استفاده کنید تا شاهد نرم و لطیف شدن موهای خودتان باشید.

مراقبت های بعد از پاک کردن رنگ مو   

از شامپوهای مناسب استفاده کنید تا اثربخشی روش های خانگی برای پاک کردن رنگ مو چندین برابر شود. چون خود شامپو به واسطه داشتن ترکیبات قلیایی، می تواند تاثیر زیادی روی کمرنگ کردن رنگ موهای شما داشته باشد. در نهایت اگر هیچ کدام از این روش ها، شما را به نتیجه ایده آل نرساند، به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید و مراحل پاک کردن رنگ مو را انجام دهید.

نوشتن دیدگاه