0سبد خرید
شامپو شیمیایی چیست؟  

شامپو شیمیایی یا دکوپاژ روش راحت و کاربردی برای حذف رنگ های نامناسب از روی موها است. معمولا برای روشن کردن رنگ پایه موها از دکلره استفاده می کنند، اما مشکل این است که استفاده تنها از دکلره صدمات جبران ناپذیری به موها می زند و بهتر است از روش دیگری کمک گرفت که آسیب های کمتری دارد. در این مقاله قصد داریم راهی برای حذف رنگ موی نامناسب معرفی کنیم که ملایمت بیشتری نسبت به دکلره دارد و به استحکام موها صدمه کمتری وارد می کند، پس با ما در این مطلب همراه باشید.

طریقه استفاده شامپو شیمیایی

شامپوی شیمیایی یک روش ملایم تر برای پاک کردن رنگ موهای نامناسب مثل دکلره ناقص، رنگ های فانتزی و حذف سفیدی موها است. دستورالعمل آن به این صورت است که یک پیمانه پودر دکلره، یک پیمانه اکسیدان نه درصد و یک پیمانه شامپو با کیفیت را با هم ترکیب می کنند. همچنین برای جلوگیری از صدمه به استحکام موها از قطره آنتی دمیج ـ اولاپلکس و خاویار مو به میزان کمی به آن اضافه می شود. مراحل کار این روش به شرح زیر است:

  • به تناسب حجم موهایتان مقدار برابری از اکسیدان ۹ درصد، پودر دکلره و شامپو را در ظرف رنگ با هم مخلوط کنید، به عنوان مثال ۳ پیمانه پودر دکلره، ۳ پیمانه شامپو و ۳ پیمانه اکسیدان ۹ درصد و همراه آن ها از خاویار مو، قطره آنتی دمیج و اولاپلکس نیز به میزان مناسب استفاده کنید.
  • همه مواد را یکباره و به شکل شامپویی روی موها بریزید که تمام موها به آن اغشته شوند و پس از آن موها را همراه این مواد مالش دهید.
  • مدت زمان لازم برای استراحت مو۳۰ دقیقه است، بعد از آن موهای خود را شستشو دهید.
  • بعد از شستشو از ماسک مو برای تغذیه موهایتان استفاده کنید. ماسک مو را به هیچ وجه نباید به ریشه مو بزنید، حدود پنج سانتی متر باید از ریشه مو فاصله داشته باشد.   
  • پس از به کارگیری ماسک مو پنج تا هفت دقیقه منتظر بمانید و سپس موهایتان را با آب شستشو دهید.
  • در نهایت موهای خود را با سشوار خشک کنید، بهتر است از روغن آرگان اصل به منظور تغذیه موهایتان کمک بگیرید. چنانچه باز هم تناژهایی از رنگ موهای نامطلوب مشاهده نمودید. این عمل را تا ۳ مرتبه انجام دهید که تمام موهایتان یک دست و بی رنگ شود.

طریقه استفاده شامپو شیمیایی   

برای اینکه از شامپوی شیمیایی بهترین نتیجه را به دست آورید، ضروری است که از پودرهای دکلره ای استفاده کنید که هم مرغوب باشند و هم اینکه با نوع رنگ پایه موهایتان تناسب داشته باشد. پودرهای دکلره چندین رنگ مختلف دارند که هر کدام مخصوص حذف کردن نوع خاصی از رنگ پایه مو هستند، این پودرها شامل این موارد می شوند:

  • پودر دکلره سفید: کاربرد عمومی
  • دکلره بنفش: به منظور ریموو رنگ زرد
  • دکلره سبز: حذف رنگ قرمز
  • دکلره آبی: ضد رنگ نارنجی
  • پودر یخ: شامل مواد خنک کننده
  • دکلره زغالی رنگ: مخصوص حذف رنگ های قرمز، شرابی، فانتزی، زرد و نارنجی

همچنین بهتر است از شامپوهای با کیفیت و مرغوب برای تهیه دکوپاژ استفاده نمایید، همه مواد لازم، جهت آماده کردن دکوپاژ را می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر به راحتی تهیه نمایید.

عوارض شامپو شیمیایی

به دلیل اینکه پس از انجام  عمل دکوپاژ سطوح کوتیکول مو از هم باز می شوند، استحکام مو دچار آسیب خواهد شد و موها شکل شکننده و زبری همراه با موخوره به خود می گیرند. بنابراین نیاز است از ماسک موهای قوی و روغن های تغذیه کننده مو کمک بگیرید. همچنین باید هر چند وقت یکبار با قیچی موهایی که دوشاخه شده اند را کوتاه کنید که تمام موخوره ها حذف شوند. شما می توانید برای تقویت موهای آسیب دیده خود به آرایشگاه ها مراجعه کنید و از خدمات احیای موی آن ها بهره مند شوید.

عوارض شامپو شیمیایی

ما در این مقاله از آرایشگری درباره اینکه شامپو شیمیایی چیست و نحوه کاربرد و عوارض آن را خدمت شما توضیحات کاملی را ارائه دادیم. حال شما با استفاده از این مطالب می توانید با آسیب کمتری به حذف رنگ نا مناسب موهای خود اقدام کنید و پایه موهای خود را به رنگ روشن یکدستی برای رنگ موی دلخواهتان تغییر دهید.

نوشتن دیدگاه