0سبد خرید
کدام رنگ مو قرمزی ندارد  

همه موها یک تناژ رنگی مشخص دارند که در حالت طبیعی این تناژ آزاردهنده نیست، بلکه بسیار طبیعی است، اما حین رنگ کردن موها داستان متفاوت است. زمانیکه شما موهای خود را رنگ می کنید، حتی اگر بسیار آن ها را روشن کنید و به کمک دکلره رنگدانه های موهای خود را از بین ببرید، باز هم تناژ غالب موهای شما نمایان می شود.

یکی از تناژهای رنگی رایج در ایران قرمز است که با توجه به نژاد ایرانیان، این تناژ رنگی فوق العاده شایع است. به همین دلیل است که افراد زیادی پس از رنگ کردن موهای خود در ایران با مشکل قرمزی مو مواجه می شوند و روش های زیادی را برای از بین بردن آن امتحان می کنند، از این رو تصمیم گرفته ایم امروز در این باره صحبت کنیم.
شاید شما نیز بسیار به دنبال رنگ موهایی هستید که قرمزی نداشته باشند اما اگر قرار بر این باشد که رنگ موهایی که قرمزی ندارند را برای شما نام ببریم می توانیم به حداقل هزار ترکیب رنگ مو اشاره کنیم! به همین خاطر بهتر است به این بپردازیم که ترکیبات رنگ مویی که باعث قرمزی مو نمی شوند چه وجه تمایزی با سایر رنگ موها دارند.

آشنایی با رنگ های مو بدون تناژ قرمز

برای اینکه موهای خود را رنگی کنید که قرمزی نداشته باشد، باید از ترکیبی بهره ببرید که یکی از چهار مورد زیر به مقدار کافی در ترکیب رنگ شما وجود داشته باشد:

  • رنگ مو خاکستری
  • رنگ مو دودی
  • رنگ مو زیتونی
  • واریاسیون رنگ سبز
  • واریاسیون رنگ آبی
  • واریاسیون رنگ بنفش

رنگ خاکستری از رنگ هایی است که می توانیم از آن به عنوان یک رنگ سرد یاد کنیم که اصلا تناژ قرمز ندارد. رنگ های خاکستری دارای رنگدانه های آبی هستند و نسبت رنگدانه های آبی آن نسبت به سبز بسیار بیشتر است. به همین دلیل می توانیم به کمک رنگ خاکستری، هم قرمزی مو و هم تناژ نارنجی مو را پوشش دهیم.

آشنایی با رنگ های مو بدون تناژ قرمز   

رنگ محبوب دیگری که اغلب برای رفع قرمزی مو پیشنهاد می شود و بین متخصصین این حوزه معروف است، رنگ دودی است. در رنگ دودی مقدار رنگدانه های بنفش بسیار بیشتر از رنگدانه های دیگر است، این نوع رنگ نیز قرمزی مو را می پوشاند اما فراموش نکنید که اگر موهای شما بسیار تیره هستند اصلا روی موهای شما جالب نمی شوند، بلکه باید ابتدا موهای خود را به پایه دکلره 6 یا 7 برسانید تا موهای شما برای پذیرش این رنگ آماده شود.

رنگ زیتونی از اصلی ترین رنگ هایی است که رنگ قرمز مو را می پوشاند، زیرا رنگدانه های سبز قوی ترین اثر را روی قرمزی مو دارند. رنگ زیتونی غنی از رنگدانه های سبز است و اغلب برای ترکیباتی که از این رنگ استفاده می شود از واریاسیون سبز استفاده می کنند که این دو در کنار هم روی قرمزی مو معجزه می کنند.

خنثی کننده رنگ قرمز

برای اینکه بتوانیم اثر رنگ قرمز را روی موهای خود خنثی کنیم باید از رنگ هایی که دارای ترکیباتی که در بالا به آن ها اشاره شد، استفاده کنیم یا از روش های دیگری استفاده کنیم که اکنون به آن ها اشاره می کنیم.
برای خنثی کردن رنگ قرمز بهتر است که از رنگ هایی که ترکیبات قرمز کننده دارند استفاده نکنیم، برای مثال برخی از رنگ موهای قهوه ای به گونه ای هستند که تناژ قرمز آن ها بسیار عالی است.
در برخی موارد ذات مو به گونه ای است که تناژ قرمز در آن غالب است، در این موارد بهتر است که کار رنگ کردن موهای خود را به یک آرایشگر خبره بسپارید تا جدا از استفاده از شامپوهای ضد قرمزی، برای شما از فرمولاسیونی استفاده کند که به راحتی قرمزی موهای شما از بین برود.

خنثی کننده رنگ قرمز   

و در آخر توجه به دایره رنگ مو! این دایره از چند رنگ اصلی تشکیل شده است و در صورت تسلط بر آن به خوبی می توان ابتدا درجه قرمزی مو را تشخیص داد و سپس به واسطه این دایره، از رنگ مناسب و ضد آن استفاده کرد. زمانیکه شما به خوبی بر کاربرد دایره رنگ های مو واقف باشید، جدا از به کارگیری بهترین ترکیبات رنگ مو و پیشگیری از قرمز شدن مو، خواهید توانست که در همان ابتدای کار قرمزی مو را از بین ببرید یا از بروز آن پیشگیری کنید. کافی است که درجه قرمزی مو خود را تشخیص دهید و سپس از این دایره استفاده کنید تا نتیجه فوق العاده آن را ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع رنگ مو، سایر مقالات مجله اینترنتی آرایشگری را مطالعه فرمایید.

نوشتن دیدگاه