0سبد خرید
راز موهای براق و پرپشت

برای داشتن موهایی براق و پرپشت نیاز به استفاده از شامپوهای شیمیایی نمی باشد و سایت آرایشگری دراین مقاله عادت غذایی شما را مورد بررسی قرار می دد تا به این تنتیجه برسید که بدنتان چه چیزی کم دارد که نتیجه آن ریزش مو و کم پشت شدن موهایتان می باشد.

خوردن غذاهایی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها که آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های گوناگون مانند ویتامین C، E و ویتامین‌های گروه B و موادی که آهن، روی، مس و کلسیم در خود دارند، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.


_ اگر بدنتان در سلامت خوبی باشد، دوره رشد ژنتیکی مو می تواند افزایش یابد. در این میان خوردن ترکیب مناسب اسیدهای آمینه، ویتامینهای B، همین طور B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک در برنامه مواد مکملی مهم است. کشف شده برخی مواد معدنی شامل منیزیم، سولفور، سیلیکا و روی در حفظ سلامتی مو مهم اند.

_ بتاکاروتن برای رشد مو بسیار مهم است. به خاطر اینکه به ویتامین A که به عنوان یک نیاز بدن است تبدیل می شود و به ادامه رشد نرمال مو، رشد استخوان، حفظ پوشش رشته های عصبی، همچنین به سلامتی پوست، مو و ناخن کمک می کند. بتاکاروتن در سبزیجات و میوه های زرد و سبز یافت می شود.

_ پروتئین مهم است. چون مو از پروتئین است، غذایی که پروتئین کمی دارد ممکن است باعث نازک شدن مو یا تأخیر در رشد مو شود. این حرف درست است که اگر غذای با پروتئین کافی بخورید در اغلب موارد پیامد آن بهبود رشد مو است. منابع غذایی خوب برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است.

_ پروتئین سبوس دار هم به تحریک رشد مو کمک می کند. یک مطالعه از نتایج سبوس در مو بیان می کند که سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی شود اما سبب رشد آن می شود.

_ بعضی کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند به کارگیری رژیم غذایی جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه 2 قاشق سوپخوری از لسیتین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحکام و زیبایی مو می شود.

نوشتن دیدگاه