0سبد خرید
نحوه تشخیص عطر اصل و تقلبی

عطر های ساخته شده در چین هیچ گونه ارتباطی با کمپانی اصلی سازنده های این گونه عطر ها ندارد و در واقع به نوعی کالاهای تقلبی محسوب می شوند پس در زمان خرید عطر به کشور و البته سازنده آن توجه داشته باشید و سایت آرایشگری در این مقاله به شما کمک می کند تا عطره ای تقلبی و غیر تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهی.

در سالهای 90 تا 94 میلادی محصولات تقلبی و حتی بازیافتی به بازار راه پیدا کردند و تا چند سال مردم متوجه نبودند هزینه ای را که پرداخت می کنند، تقلبی بودند. شاید استفاده از کلمه بازیافتی برای عطر شاید کمی عجیب باشد ولی شیشه های عطرهای استفاده شده مجددا در چرخه صنعت و عطر سازی مورد استفاده قرار میگیرد و قیمت هر کدام از شیشه ها با توجه به سالم و تمیز بودن و اینکه از کدام برند باشد، متفاوت است.

امروز بازار کالاهای تقلبی به قدری پیشرفت کرده است و ظاهری همانند کالاهای اصل دارد که امکان تشخیص آنها از یکدیگر بسیار سخت می باشد و این دردسر بیشتر به سر کسانی می آید که معروف تر هستنتد و دلیلی برای ساخت مارک های تقلبی برای مارک هایی که گمنام هستند وجود ندارد.

بهترین راه حل ممکن برای تشخیص عطر تقلبی از اصل آن، خرید از جاهای معتبر میباشد چرا که به راحتی اصل و غیر اصل بودن عطر ها را نمی توان تشخیص داد. عده ای معتقدند غلظت، بو، رنگ ماده و یا با تکان دادن شیشه می توان تقلبی بودن آن را تشخیص داد اما نظریه درستی نمیباشد چرا که غلظت عطر ها با یکدیگر متفاوت بوده و برای موقعیت های مختلفی ساخته شده اند. میزان ماندگاری ، پخش بواز جمله ویژگی هایی می باشند که عطرها را از یکدیگر متمایز میکند و همین دلیلی می باشد که کپی درجه و درجه دو عطر ها قابل شناسایی نباشند.

ماندگاری یک عطر از زمانی که در آن باز می شود شروع می شود و ممکن است بین 3 تا 10 سال تغیر در عطر و ظاهر آن بوجود نیاید و اولین نشانه های فساد عطر ها بوی ترشی ، تند و سرکه مانند آن می باشد  و حتی در بعضی موارد تغییر رنگ عطر هم که در شیشه های شفاف قابل مشاهده می باشد مزید بر علت میباشد.

 

نوشتن دیدگاه