0سبد خرید

آموزش گام به گام شستن صورت

آیا می خواهید بهترین روش را برای حفظ روشنی و سلامتی و تازگی پوست یاد بگیرید؟ شستن هر روز صورت یک راه آسان برای تقویت پوست صورت شماست، اما مهم این است که این کار را به درستی انجام دهید تا پوست شما خشک یا ملتهب نشود. با توجه به نوع پوستتان که مستعد به آکنه، خشک و ظریف و یا مختلط باشد باید یاد بگیرید که چگونه با یک روش مناسب پوست خود را شستشو دهید.

 

روش اول: شستشوی روزانه صورت

  شستن صورت 1
۱- صورت خود را با آب ولرم خیس کنید.

موهایتان را کاملا در پشت سر جمع کنید و پوست خود را با مقدار زیادی آب ولرم خیس کنید. استفاده از آب خیلی گرم و یا سرد می تواند به پوست شما آسیب بزند، در حالی که آب ولرم باعث تحریک نمی شود.

-شما می توانید با استفاده از دست، آب را بر روی صورت خود بپاشید یا حوله را مرطوب کنید و از آن برای پاک کردن پوست خود استفاده کنید.

-قبل از اینکه ژل شستشو را به پوستتان بزنید پوستتان را با آب مرطوب کنید تا ژل به راحتی بر روی پوست حرکت کند و مانع از سایش بیش از حد پوست شما شود.

 

 

 خشک 7
۲- تمیزکننده خود را انتخاب کنید.

با توجه به نوع پوستتان از مقداری پاک کننده استفاده کنید. آن را به صورت حرکت دایره ای به پوستتان بزنید و مطمئن شوید که هر نقطه با مقدار کمی از پاک کننده پوشیده شده است. برای مدت سی ثانیه تا یک دقیقه به صورت حرکت دایره ای به ماساژ ادامه بدهید.

-از صابون یا پاک کننده دست یا بدن برای شستشوی صورت اجتناب کنید. پوست صورت حساس تر از پوست جاهای دیگر بدن است و صابون های سخت تر می توانند باعث خشک شدن و تحریک شدن پوست صورت شوند.

-اگر آرایش دارید، ممکن است بخواهید از یک پاک کننده مخصوص آرایش، مخصوصا در اطراف چشم خود استفاده کنید. روغن نارگیل یک راه ساده و طبیعی برای پاک کردن آرایش است.

 

 

اسکراب صورت
۳- به آرامی پوست خود را لایه برداری کنید.

لایه برداری فرآیند تمیز کردن پوست شما به منظور پاک کردن کثیفی و پوسته های مرده است. لایه برداری هر چند روز یکبار به بسته شدن منافذ پوست و داشتن یک پوست تازه و روشن کمک میکند. برای لایه برداری پوست خود از یک اسکراب یا یک لیف صورت به شکل حرکت دایره ای استفاده کنید. به مناطقی که تمایل به خشک شدن یا چرب شدن دارند توجه کنید.

-لایه برداری بیش از حد اغلب به شدت می تواند پوست شما را تحریک کند. دو یا یکبار در هفته با توجه به نوع پوستتان لایه برداری انجام دهید و مطمئن شوید که لایه برداری خیلی شدید نباشد. در روزهایی که نیازی به لایه برداری ندارید، وقتیکه صورتتان را شستید، این مرحله را رها کنید.

-شما می توانید اسکراب صورت خود را با استفاده از مواد خانگی درست کنید. میتوانید با استفاده از مخلوط کردن ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱ قاشق چای خوری شکر و ۱ قاشق چای خوری آب یا شیر برای خودتان اسکراب خانگی درست کنید.

 

 

 کردن با حوله

۴- پوستتان را با آب بشورید و به آرامی خشک کنید.

برای پاک کردن پوست خود از آب ولرم استفاده کنید. مطمئن شوید که تمام آثار پاک کننده و اسکراب را از بین برده اید. برای خشک کردن پوست خود از یک حوله لطیف استفاده کنید. هنگامی که صورت خود را خشک می کنید سعی کنید حوله را به صورتتان مالش ندهید، زیرا اینکار می تواند چروک ها را تقویت و پوستتان را تحریک کند.

 

 

تونر پوست
۵- برای داشتن پوست صاف و نرم، تونر بزنید.

استفاده از تونر یک گام اختیاری است. اگر می خواهید پوستتان صاف و نرم به نظر برسد و منافذ کمتری داشته باشد از تونر استفاده کنید. تونر را با استفاده از پنبه بزنید و روی مناطقی که منافذ آنها بزرگتر است تمرکز کنید.

-بسیاری از تونرهای خریداری شده حاوی الکل هستند، اما این می تواند پوست شما را خشک کند. به دنبال یک تونر بدون الکل باشید به ویژه اگر پوست شما مستعد به پوسته شدن است.

-تونرهای طبیعی و خانگی از لحاظ کاربردی خیلی بهتر از تونرهای خریداری شده هستند. نصف آب یک لیمو را با نصف فنجان آب مخلوط کنید. این گزینه ی خانگی عالی را امتحان کنید. آلوورا، آب هاماملیس و آب گل رز یا گلاب نیز خیلی خوب هستند.

 

 

مرطوب کردن 1
۶- کارتان را با یک مرطوب کننده پایان دهید.

مرطوب کننده ای مناسب را با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید و یک مقدار کم روی صورت خود را بزنید و پخش کنید. مرطوب کننده پوست شما را از عوامل مختلف محافظت می کند و آنرا جوان و روشن نگه می دارد.

-اگر میخواهید بخوابید، بعد از شستشوی صورت برای بازسازی صورت خود میتوانید از یک مرطوب کننده قویتر استفاده کنید تا پوستتان در طول شب احیا شود.

-اگر میخواهید بیرون بروید، از مرطوب کننده ای استفاده کنید که شامل کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر باشد. اینکار به محافظت از چهره شما از اشعه های خورشید کمک میکند.

 ادامه دارد...

 

این مطلب بصورت اختصاصی و توسط سایت آرایشگری دات کام ترجمه شده است.

ترجمه مطلب: ش.ک

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه