0سبد خرید

baby shampoo1

شستن صورت با شامپو بچه

دکتر ارریک مینهارت، متخصص پوست و مو در کالیفرنیا در این باره میگوید:
"شامپوی کودک معمولا دارای مواد شیمیایی کمتر و عطرهای کمتر است." به عنوان مثال، Baby Wash & Shampoo Aveeno بدون اشک است، به این معنی است که مواد ضدعفونی کننده که می تواند باعث خارش و خشک شدن پوست شود را ندارد. که "این موضوع می تواند برای انواع پوستی که خشک یا مستعد ابتلا به اگزما هستند مناسب باشد."
دکتر ماینهارت اظهار داشت که اگر چه شامپو بچه می تواند جایگزین موثر برای شستشوی منظم صورت باشد، اما شما باید توجه کنید که کدام نوع شامپو کودک را انتخاب می کنید.

 

 

شستن صورت با شامپو

شستن صورت با شامپو بچه فيروز

در واحد تحقيق وتوسعه گروه بهداشتی فيروز جهت رسيدن به فرمولاسيون شامپو بچه ی كه علاوه برسازگاری با پوست و مو، هيچگونه اثر سوزش روی چشم نداشته باشد، همواره تلاش بسياری انجام شده است.

تفاوت شامپو بچه فيروز با شامپو های ديگر درpH، نوع و غلظت مواد فعال آن است. pH شامپو بچه فيروز طوری تنظيم شده كه با pH چشم مطابقت داشته و ميزان ريزش اشک را به حداقل می رساند. ماده شوينده مورد استفاده در شامپو بچه فيروز از نوع آمفوتری است كه ضمن شويندگی ، سازگاری بيشتری با مخاط چشم كودكان دارد. همچنين دقت نظر در تهيه مواد اوليه، رعايت اصول بهداشتی در خط توليد، جنس تجهيزات ساخت و بسته بندی، دقت توليد كننده، شرايط نگهداری محصول تا رسيدن به دست مصرف كننده نيز از عوامل مهم و موثر در كيفيت نهايی شامپو بچه فيروز می باشد.

بدين منظور همگام با تكنولوژی روزدنيا جهت انتخاب بهترين مواد اوليه، مطابق با استانداردهای ملي ايران و استانداردهای بين المللي اروپا BP Pharmacopeia) (British و امريكا USP (United State Pharmacopeia) آزمايشات دقيق و متعددی انجام مي گيرد كه اين دقت نظردرارتقاء كيفيت شامپو نقش به سزايی دارد. علاوه برآزمايشات شيميايی، آزمايشات حساسيت های پوستی و مخاطی نيز روی شامپو بچه انجام می شود تا هيچگونه اثرحساسيت روی پوست وسوزشي روي چشم نداشته باشد و بتوان با اطمينان، خاصيت بدون اشک (NO TEAR) را جهت شامپوبچه فيروز اعلام كرد.

در آزمايشگاه سنجش حساسيت هاي پوستی ومخاطی(سوزش چشم ) واحد تحقيق و توسعه فيروز باتوجه به محدوده كاملا ملايم و غير حساسيت زايی كه جهت اين محصولات مد نظر مي باشد از روشهای آزمايشگاهی(IN VITRO) كه درمحدوده های فوق جواب مناسبی داشته باشند استفاده می گردد كه در حال حاضر در اين واحد تست های ذيل به اين منظور انجام ميگيرد:

 

تست زئين (Zein Test)

در آزمايش زئين، حساسيت زائي پوستي شامپو و مواد اوليه آن مورد ارزيابی قرار می گيرد. در اين روش از حل شدن پروتئين ذرت كه با پروتئين موجود در پوست و مو شباهت زيادی دارد استفاده ميگردد و با استفاده ازجدولي كه نتايج روش زئين با آزمايشات جانوری(In Vivo) مقايسه شده، ميزان حساسيت زايي پوستی نمونه را مشخص می شود.

بر روی كليه مواد اوليه از منابع مختلف اين تست انجام گرفته وموادی انتخاب می گردندكه كاملا ملايم بوده وهيچگونه حساسيت پوستی روی پوست بچه ايجاد نكنند.

با توجه به آزمايشاتی كه در واحد تحقيق وتوسعه گروه بهداشتی فيروز انجام ميگيرد، عدد زئين به دست آمده از شامپوبچه فيروز درحد كاملا ملايم می باشد. با توجه به استاندارد ملي شامپو كه حداكثر عدد زئين مورد قبول جهت شامپو بچه را 100 اعلام كرده اعداد زئين بدست آمده از آزمايشات شامپو بچه فيروز زير50 يعنی كمتر از نصف حد مجاز می باشد.

 

تست گلبول قرمز خون (RBC)

آزمون RBC بر اساس پتانسيل مواد شيميايی مورد نظر در تخريب غشاي سلولی مي باشد. تخريب غشا با اندازه گيری اسپكتروفتومتری اكسی هموگلوبين آزاد شده از گلبولهای قرمز خونی در مجاورت ماده آزمونه مورد نظر در شرايط استاندارد به دست می آيد. در اين روش از خون تازه گوساله استفاده شده و اكسی هموگلوبين آزاد شده در مراحل هموليز و دناتوراسيون ونسبت آنها به هم معيار سنجش و مقايسه می باشد. اين روش جهت سنجش سوزش چشم می باشد.

جهت انتخاب منابع تهيه مواداوليه اين آزمون بر روی مواد اوليه انجام گرفته وموادی كه دررديف غيرحساسيت زاي چشمی باشند انتخاب مي گردند. به همين دليل شامپو بچه فيروز نيز در اين آزمايشات همواره در رديف غير حساسيت زای چشمی بوده وچشم بچه را نمی سوزاند ودر مقايسه با شامپو بچه جانسون در يك رديف می باشد.

 

تست حساسيت روی غشا كوريو آلانتوئيک (HET-CAM)

در اين آزمون غشا كوريو آلانتوئيك تخم مرغ نطفه دار، در روز دهم كه بافتهای عصبي و ادراك درد به وجود نيامده است از لحاظ سه واكنش خونريزی، تحليل و انعقاد پروتئين مورد بررسی قرار می گيرد.

با استفاده ازجداولی كه در آن نتايج روش HET-CAM با آزمايشات جانوری (In Vivo) مقايسه شده، ميزان حساسيت زايی مخاطی نمونه را مشخص می گردد.

جهت انتخاب منابع تهيه مواداوليه اين آزمون بر روی مواد اوليه انجام گرفته وموادی كه دررديف غيرحساسيت زای چشمی باشند انتخاب می گردند. به همين دليل شامپو بچه فيروز نيز در اين آزمايشات همواره در رديف غير حساسيت زای چشمی بوده وچشم بچه را نمی سوزاند ودر مقايسه با شامپو بچه جانسون در يك رديف می باشد.

 

انواع شامپوهای توليد شده توسط شركت فيروز به شرح ذيل می باشد:

شامپو بچه حاوی نرم كننده

حاوي نرم كننده براي جلوگيری از وز شدن موها پس از استحمام و سهولت در شانه پذيری

مناسب برای موهای لطيف كودكان با رايحه ای ملايم و مطبوع

با pH خنثی،‌ فاقد هرگونه مواد صابونی و الكلی

بدون هر گونه حساسيت زايی پوستی و چشمی در آزمايشهای حساسيت پوستی ومخاطی

بدون اشك و سوزش چشم در هنگام شستشو

مناسب براي بزرگسالاني با موهای ظريف و حساس

مناسب براي شستشوی پلكها در هنگام تورم و التهاب

مناسب به عنوان شامپو روزانه

 

شامپو بچه آلوئه ورا

عصاره گياه آلوئه ورا كه در ايران با نام های صبر زرد و صبر تلخ شناخته می شود ،در درمان انواع بيماری ها مصرف می شود. اين عصاره كه حاوی 20 نوع اسيد آمينه ی ضروری بدن و ويتامين های A, B12, B6, B2, C, E  می باشد برای درمان سريع سوختگی های پوستی و اگزما كاربرد بسيار دارد وسبب ملايمت اثر شامپو روی پوست سر می گردد.

ترميم کننده ريشه مو و کاهش دهنده التهاب پوست سر و ريزش مو و شوره سر ناشی از آن

مناسب برای موهای لطيف كودكان حاوی عصاره گياه آلوئه ورا با خاصيت حفظ رطوبت طبيعی مو

دارای خاصيت التيام بخشی پوست سر با رايحه ای ملايم و مطبوع

با pH خنثی،‌ فاقد هرگونه مواد صابونی و الكلی

بدون هر گونه حساسيت زايی پوستی و چشمی در آزمايشهای حساسيت پوستی ومخاطی

بدون اشک و سوزش چشم در هنگام شستشو

مناسب برای بزرگسالانی با موهاي خشک و صدمه ديده و پوست سر حساس و ملتهب

مناسب به عنوان شامپو روزانه

 

شامپو بچه بابونه

مناسب براي موهای لطيف كودكان

حاوي عصاره بابونه با خاصيت روشن و درخشان كنندگی مو

داراي خاصيت آرامش بخشی پوست سر

با رايحه ای ملايم و مطبوع

با pH خنثی،‌ فاقد هرگونه مواد صابونی و الكلی

بدون هر گونه حساسيت زايی پوستی و چشمی در آزمايشهای حساسيت پوستی ومخاطی

بدون اشک و سوزش چشم در هنگام شستشو

مناسب برای بزرگسالانی با موهای رنگ شده، هايلايت شده و روشن

مناسب به عنوان شامپو روزانه

 

شامپو بچه ويتامينه

مناسب برای موهای لطيف كودكان

حاوی ويتامين E با خاصيت حفظ رطوبت طبيعی

حاوی ويتامين B5 با خاصيت تقويت ريشه و كمک به حالت پذيری ساقه مو

با رايحه ای ملايم و مطبوع

با pH خنثی،‌ فاقد هرگونه مواد صابونی و الكلی

بدون هر گونه حساسيت زايی پوستی و چشمی در آزمايشهای حساسيت پوستی ومخاطی

بدون اشك و سوزش چشم در هنگام شستشو

مناسب برای بزرگسالانی با موهای صدمه ديده، موهايی با ساقه شكننده و بی حالت

مناسب به عنوان شامپو روزانه

 

شامپو بچه پروتئينه

امروزه در شامپوها به طور عمده از پروتئين های گياهی به ويژه پروتئين گندم استفاده می شود. قسمت اعظم پروتئين گندم را ماده ای به نام گلوتن تشكيل می دهد. براي افزايش تاثير بهينه پروتئين در فرمولاسيون معمولاً از پروتئين هيدروليز شده استفاده ميگردد. پروتئين گندم در طي هيدروليز شدن به صورت آب و مواد پروتئينی در می آيد. اين مواد حاوی زنجيره های آمينواسيدی بزرگ هستند و باعث نرمی ولطافت و درخشانی مو می شوند.

ترميم كننده ساقه مو و نرم كننده، حاوی پرو تئين گندم

مناسب برای موهای لطيف كودكان

حاوی پروتئين گندم با خاصيت حالت دهندگی به ساقه مو و جلوگيری از وز شدن

پس از استحمام

دارای خاصيت نرم كنندگی و درخشان كنندگی مو

با رايحه ای ملايم و مطبوع

با pH خنثي،‌ فاقد هرگونه مواد صابونی و الكلی

بدون هر گونه حساسيت زايی پوستی و چشمی در آزمايشهای حساسيت پوستی ومخاطی

بدون اشک و سوزش چشم در هنگام شستشو

مناسب برای بزرگسالانی با موهای ظريف،‌ زبر و خشک و رنگ شده و صدمه ديده

مناسب به عنوان شامپو روزانه

 

 

 

نوشتن دیدگاه