0سبد خرید

لایه برداری لب

لایه برداری یا اسکراب لب

چطور لبتان را لایه برداری یا اسکراب کنید؟
از بین بردن پوسته های لب با اسکراب

لب های خشک، شکاف دار و پوسته پوسته مخصوصا در شرایط هوای سرد و خشک، می تواند برای فرد مشکل ایجاد کند. لایه برداری یا اسکراب لب می تواند خشکی لب و پوسته های مرده لب را از بین ببرد و سطح لب را نرم کند. با کمک اسکراب و یا وسایل خانگی معمولی و مرطوب کننده ها میتوان پوسته های لب را به آرامی برطرف کرده و لب نرم می شود. شما می توانید فقط با استفاده از مواد طبیعی خانگی یک اسکراب عالی انجام دهید.

 

 

قسمت اول: اسکراب طبیعی بسازید

اسکراب شکر و روغن زیتون

۱- اسکراب با پایه ی شکر را امتحان کنید. مخلوط مساوی روغن زیتون و قند را در یک کاسه کوچک اضافه کنید. با استفاده از یک دستمال تمیز و نرم مخلوط فوق را بر روی لب خود با استفاده از حرکت دایره ای به راحتی ماساژ دهید. با آب گرم (نه آب داغ و جوش) لب خود را شستشو دهید تا تمیز شود. لب خود را پاک كنید و وازلین یا مرطوب ککننده یا بالم لب را روی پوست لب خود بمالید تا لبتان نرم بماند.

-شما می توانید از شکر سفید یا قهوه ای استفاده کنید، اما به صورت پودر نباشد.

-روغن نارگیل یک جایگزین خوشبو با روغن زیتون است.

- اگر مخلوط را طولانی تر (و سخت تر) بر روی لب های خود بمالید لایه برداری بهتر انجام می شود و پوسته های لب از بین خواهد رفت. این کار را حداکثر برای یک دقیقه، انجام دهید. زیاد آرام انجام دادن این کار می تواند باعث ایجاد درد و ناراحتی شود.

-اسکراب بر پایه ی روغن برای لب های خشک عالی است، زیرا بسیار رطوبت رسان است.

 

 

 

اسکراب جوش شیرین

۲- اسکراب جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید. شما با استفاده از لیف حمام یا مسواک قدیمی با موی نرم خمیر را به لب خود با حرکت ملایم و دایره ای ماساژ دهید. با آب گرم بشورید، سپس لبتان را به آرامی خشک کنید و با استفاده از وازلین یا روغن یا بالم لب، آن را مرطوب کنید.

-اصلا از جوش شیرین و آب برای مرطوب کردن لب استفاده نکنید و پس از اینکه لایه برداری را انجام دادید، حتما وازلین و مرطوب کننده را روی لبتان بزنید.

-اگر پوستتان چرب این نوع اسکراب ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد است زیرا مواد این اسکراب غیر چرب است.

 

 

اسکراب شکر و عسل

۳- از اسکراب شکر و عسل استفاده کنید. 1/3 عسل و 2/3 شکر را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. با حرکت دایره ای آن را به لبهایتان اعمال کنید. اگر دستهایتان را بشویید می توانید از انگشت خود برای زدن مخلوط فوق بر روی لب استفاده کنید و یا از یک مسواک نرم، لیف حمام تمیز یا سواب پنبه ای استفاده کنید. برای 2-3 دقیقه آن را به حال خود رها کنید. سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. عسل چسبناک است، پس ممکن است لازم باشد که آن را چند دقیقه بیشتر شستشو دهید. لب های خود را به آرامی با یک پارچه پاک کنید و سپس آن را مرطوب کنید.

-حتی اگر مایل باشید می توانید این اسکراب را شب روی لبتان به همین صورت بزارید بماند.برای این کار پس از زدن اسکراب، یک دستمال کاغذی را بر روی لب ها قرار دهید. این کار باعث می شود که در طول شب اسکراب روی صورت و تختخواب شما نریزد. صبح روز بعد دستمال کاغذی را بردارید، اسکراب را بشویید و لب ها را به خوبی مرطوب کنید.

 

 

ادامه دارد...

این مطلب بصورت اختصاصی و توسط سایت آرایشگری دات کام ترجمه شده است.

ترجمه مطلب: ش.ک

 

 

نوشتن دیدگاه