0سبد خرید
سریع ترین روش از بین بردن جای جوش
سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

جوش صورت یکی از مشکلاتی است که شاید همه با آن در مراحلی از زندگی مواجه شده باشند که گاهی بسیار آزار دهنده می شود. بدترین قسمت داستان این است که بعد از این که از شر جوش ها خلاص می شوید می فهمید که از بین بردن جای جوش ها کار سخت تری است و بسیار زمان می برد. برای درمان جوش صورت و از بین بردن جای جوش باید عواملی که باعث ایجاد جوش می شوند را شناسایی کرد که آیا ژنتیکی است؟ هورمونی است؟ یا عوامل دیگر. پس پیشنهاد می کنیم ک اول با کمک یک متخصص دلیل جوش زدن را متوجه شوید و شروع به درمان کنید. روش های مختلفی برای از بین بردن جای جوش ها هست مثل در مان با داروهای شیمیایی، لیزر تراپی، درمان هایی چون میکرونیدلینگ که برای جای جوش های سطحی است و روش سابسیژن که برای درمان جای جوش های عمیق است. همچنین درمان های خانگی که می توانند تاثیر خوبی روی جای جوش ها داشته باشند.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

اکثر ماسک های خانگی مخصوص جای جوش حالت لایه بردار دارند و تیرگی ناشی از جوش های قبلی را برطرف می کنند و پوست را روشن و یکدست می کنند.علاوه بر استفاده از ماسک ها باید توجه کنید که همیشه پوست را تمیز نگه دارید و دو بار در روز با شوینده های مخصوص پوست چرب آن را شستشو دهید. همچنین اجازه ندهید که آرایش به مدت طولانی روی پوست شما باقی بماند چون خودش یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن جوش است. در این جا چند نمونه از ماسک های خانگی برای جای جوش معرفی می کنیم که تاثیر خوبی روی جای جوش ها دارند و در مدت زمان کوتاهی می توانند جای جوش ها را از بین ببرند.

روغن دانه انگور و روغن درخت چای:

یکی از موادی که خاصیت درمانی جوش و جای جوش را دارد، روغن هسته انگور است که باعث حفظ رطوبت، از بین بردن آکنه و درمان پوست چرب می شود، تولید روغن‌های طبیعی پوست را کاهش داده و سموم را از پوست دفع می کند. یک ژورنال بین‌المللی علم زیبایی در ۲۰۱۱ بیان کرده که: کاربرد منظم این روغن می‌تواند شرایط پوستی مختلف را مانند آکنه و جوش درمان کند. چون روغن هسته انگور اثرات آنتی اکسیدان دارد، احتمال شیوع آکنه را از بین می‌برد و به دلیل وجود خواص ضد التهابی از وقوع آکنه جلوگیری می‌کند و آکنه‌های موجود را درمان می‌کند. درنتیجه، لایه‌برداری مکرر با روغن هسته انگور به از بین بردن جای آکنه، لکه‌های تیره و جوش بر روی پوست کمک می‌کند.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش
روغن درخت چای (روغن تی تری) نیز دارای مواد موثره‌ای که در کاهش اثرات جراحی، بریدگی، جای جوش و... تاثیر گذار است و می تواند برای جای جوش هایی که روی صورت به صورت گودی ایجاد شده موثر باشد. با افزایش گردش خون در محل اسکار، ترمیم و سلول سازی را در پوست سرعت می‌بخشد و همچنین از ایجاد عفونت در زخم و پوست جلوگیری می‌نماید.اگر دقت کرده باشید در اکثر محصولات مربوط به جوش صورت از این دو روغن استفاده شده است.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش
طرز تهیه: یک قاشق چایخوری روغن درخت چای را با یک قاشق چایخوری روغن انگور ترکیب کنید و مخلوط را روی محل اسکار ناشی از جای جوش بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روز بعد روی پوستتان باقی بماند و بعد آن را بشویید. این درمان را هر شب تکرار کنید تا ظرف مدت کوتاهی جای جوش و اسکارها از بین بروند و محو شوند.
این روغن ها را می توانید از عطاری تهیه کنید. همچنین می توانید به این روغن ها، مقداری روغن زیتون نیز اضافه کنید. مطالعات روي روغن زيتون نشان مي دهد که اين روغن حاوي آنتی اکسیدان هايي است که می تواند التهاب همراه با اگزما را کاهش دهد.

ماسک سیر یا ماسک پیاز:

ماسک سیر: چند حبه سیر را له کنید و آب آنها را بگیرید و آن را با همان مقدار سرکه سفید یا سرکه سیب مخلوط کنید .یک پنبه را به این محلول آغشته کنید و آن را به صورت تان بمالید. سرکه سفید پوست شما را متعادل می کند و آنتی اکسیدان موجود در سیر التهابات را از بین می برد و سبب کاهش لکه های ناشی از جای جوش می شود. همچنین می توانید تعدادی سیر را خوب له کنید و روی آکنه ها و محل جوش ها بمالید و بگذارید چند دقیقه ای بماند. سیر نباید خیلی روی پوست قرار بگیرد چون باعث سوختن و قرمزی آن می شود. به محض اینکه احساس سوزش شدید کردید ماسک را با آب سرد بشویید.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش
ماسک پیاز: پیاز قرمز را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید ، سپس آب آن را خوب بگیرید. به آب پیاز مقداری ماست یا کشک اضافه کنید مواد را خوب با هم ترکیب کنید. می توانید به آن دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید تا بوی خوبی داشته باشد و روی صورت بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.
می توانید این ماسک را با عسل هم تهیه کنید. به این شکل که آب پیاز را با یک قاشق عسل ترکیب کنید و روی پوست بگذارید تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. اگر چشمانتان دچار سوزش نمی شود می توانید مواد را کمی روی پوست ماساژ دهید. ممکنه به خاطر سوزش چشم از انجامش پشیمون بشید ولی با تکرارش اثر فوق العادشو می تونید ببینید.

پودر جو دو سر یا جوانه گندم:

ماسک پودر جو دو سر: یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر را با یک قاشق گلاب و یک قاشق شير ترش شده مخلوط كنيد و به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید . این کار را مرتب هفته اي دو بار انجام بدید حتما جواب ميده. براي بستن منافذ باز پوست پس از انجام ماسک و پاکسازی پوست، ماسك يخ بگذاريد، به این صورت که یک كيسه يخ را روي صورت پنج دقيقه اي ماساژ دهید. می توانید قبل از انجام ماسک صورت را بخور بابونه دهید که اثر گذاری ماسک هاروی پوست بیشتر شود.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش
ماسک جوانه گندم: یک قاشق پودر جوانه گندم را داخل یک ظرف بریزید و یک خیار را له کرده و آب آن را به جوانه گندم اضافه کنید. یک قاشف چایخوری عسل هم به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید و مواد را روی پوست بزنید. کمی پوست را با مواد ماساژ دهید و اجازه 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشووید. می توانید به مواد بالا کمی هم آب لیمو یا سرکه سفید اضافه کنید.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

سدر یا حنای بی رنگ:

ماسک حنا: یک قاشق مربا خوری حنای بی رنگ را با یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب و دو سه قطره گلا ب ترکیب کنید و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود. این ماسک ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم قبل از هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود.
ماسک سدر: سدر یکی از گیاهانی است که خواص درمانی متعددی دارد. یک قاشق چای خوری گیاه سدر را با مقداری ماست مخلوط کنید تا به صورت خمیری در آید که روی پوست قرار بگیرد. این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد و آن را به صورت لایه‌ای روی پوست قرار دهید. پس از نیم ساعت پوست را با آب سردبشویید. این ماسک برای پوست چرب کاربرد بسیار تاثیر گذار است و می ‌توانید به عنوان لایه‌بردار از آن استفاده کنید. این ماسک طبیعی، برای از بین بردن جوش‌ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی بسیار تاثیر گذار است.

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش
ماسک جوش شیرین هم برای از بین بردن جای جوش بسیار موثر است.

 

نوشتن دیدگاه