0سبد خرید
نحوه اصلاح صورت آقایان

ه طور معمول محصولاتی که برای اصلاح صورت به کار برده میشوند٬ انواع متعددی دارند و شامل صابون٬ کفهای اسپری٬ خميرهای کف کننده و خمير اصلاح هستند. هدف از استفاده هر کدام از این محصولات٬ نرم کردن موها برای اصلاح آسانتر و راحتتر است...

اگر موها ضخيم و خشک هستند٬ احتياج به فشار بيشتری برای تراشيدن داشته و در نتيجه تحریک بيشتری ایجاد میکنند. یک ماده اصلاح باید موها را به سرعت نرم کرده و سبب صاف شدن و سيخ شدن آنها شود تا راحتتر تراشيده شوند. کرم یا خمير اصلاح باید کف زیاد ایجاد کرده و کف زود خشک نشود و موجب تحریک پوست یا مخاط نشود. صابونهای اصلاح به علت ایجاد ذرات متراکم در موها کف طولانی مدتتری را دارند اما صابونها برای توليد کف باید در یک کاسه آب گذاشته شده و با فرچه روی پوست ماليده شوند بنابراین مورد استقبال نيستند. کرمهای مولد کف نيز به دليل لزوم استفاده از فرچه٬ امروزه کاربرد کمتری دارند. از آنجایی که کرمهای بدون فرچه حاوی روغن و آب هستند و یک لایه چربی روی پوست باقی میگذارند و کمتر سبب تحریک پوست میشوند٬ مناسب پوستهای خشک و حساس هستند. این کرمها شبيه مرطوب کننده عمل کرده و چون فاقد صابون یا حلال هستند و یا کمترین مقدار را دارند٬ موجب از بين رفتن چربی پوست نمیشوند.

افراد دارای پوستهای خشک بهتر است به جای محصولات بعد از اصلاح از کرمهای نرم کننده یا لوسيون استفاده کنند. افراد با پوست چرب اغلب مصرف کرمهای اصلاح کف کننده یا کفهای فشاری را ترجيح میدهند. این محصولات حاوی صابون یا سورفاکتانت بوده که چربی پوست را بهتر از کرمهای بدون فرچه پاک میکنند. اگر پوست چرب باشد٬ بهتر است بعد از اصلاح٬ صورت را به طور کامل شست. همچنين استفاده از محصولات بعد از اصلاح به دليل اثر خشک کنندگی مفيد است. به هر حال اگر پوست طبيعی دارید و مانند افراد با پوست چرب نيازمند رعایت مواردی نيستند٬ میتوانيد با توجه به سليقه شخصی محصولی را برگزینيد. به طور مثال کرمهای بدون فرچه احتياج به ظرف و فرچه ندارند و حتی نسبت به کفهای اسپری خطر خالی شدن را نيز ندارند و برای مسافرت مناسبتر هستند. کرمهای فشاری یا اسپری در اساس یک کرم کف کننده در مایعی از پرویلانت و دیگر ترکيبات است و بهترین حسن آن کاربرد آسانش است. چند سالی است که کرمهای فشاری گرم نيز به بازار آمده اما مورد استقبال نبوده چون هزینه تقریبا دو برابر کرمهای معمولی داشته زمان نرم شدن موها را به طور قابل توجهی کاهش نمیدهد. حرارت این کرمها موجب افزایش جذب آب به وسيله موها شده و نرمی موها را تشدید میکند. آنچه در پایان بسيار مهم میدانم٬ آن است که مساله شایع٬ کمبود زمان کافی برای نرم شدن موهاست. اگر دو دقيقه برای خيس خوردن موها صبر کنيد٬ متوجه خواهيد شد که اصلاح راحت و آسان خواهد بود.

سایت آرایشگری

نوشتن دیدگاه