0سبد خرید
سریع ترین روش از بین بردن ترک لب

لب متشکل از پوست و مخاط می باشد و همیت دلیل مهمی می باشد تا در معرض مستقیم انواع آلودگی از جمله گرد و غبار، اشعه آفتاب، گرما و سرما، مواد غذایی و مهم تر از همه لوازم آرایشی قرار دارد وحتی یکسری از بیماری ها اولی ناثر خود را  بروی لب گذاشته و به آن حالت خشکی و ترک خوردگی می دهد.

درد و خونریزی هایی که بر اثر کم شدن رطوبت بدن برروی لب ایجاد می شود بسیار ناخوشایند می باشد و سایت آرایشگری در این مقاله به شما کمک می کند تا در فصول گرم سال و حتی در ایام بیماری از لب خود محافظت نموده و از خشکی آن جلوگیری نمایید.

ساده ترین و اولین راه حلی که میتوان پیشنهاد داد استفاده کافی از آب و یا دیگر مایعات می باشد الخصوص افرادی که تعریق بسیار دارند و حتی نور خورشید هم در پوسته پوسته شدن لب بسیار تاثیر گذار میباشد و توصیه می شود همانطور که تمام پوست خود را به ضد آفتاب آغشته می کنید، استفاده از آن برای لبتان هم بسیار مفید میباشد.

افرادی که دارای کمبود پروتئین و همین طور ویتامین B هستند بیشتر دچار خشکی لب می شوند و علاوه بر این ها استفاده از داروهایی برای شیمی درمانی، بیماری های دیابتی و همین طور ضد تشنج هم دلایل مهم و دیگر دچار شدن به این مشکل می باشند.

بدترین روش ممکن رای نرم کردن لحظه ای لب استفاده از بزاق دهان میباشد و توصیه می شود به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید چرا که تاثیر ان بسیار کوتاه بوده و بلافاصله سریع تر و بدتر از قبل حالت خشکی به خود می گیرد و حتی بزاق دهان خاصیت جب و همین طور انعکاس نور خورشید به خصوص اشعه ماورابنفش را داشته و آسیب بسیار زیادی به لبتان وارد می کند.
استفاده از مواد غذایی محرک به حساس شدن لبتان منجر می شود و تنها راه حل آن شستشوی مرتب لب وسپس خشک کردن با استفاده از دستمال می باشد و همین طور استفاده از کرم های مرطوب کننده، وازلین و گلیسیرین برای کنترل میزان خشکی و پوسته پوسته شدن لب را فراموش نکنید.

رژ لب از بی نلوازم آرایش با لب تماس مستقیم دارد و حتما از نوع استاندارد و در صورت امکان رژ لبی را استفاده نمایید که دارای خاصیت چرب کنندگی و مهم تر از همه ضد آفتاب داشته باشد تا اط رسوبت لب شما محافظت نماید.

در صورتی که از روش های فوق استفاده کردید و مشکل خشکی لبتان برطرف نشد پیشنهاد می شود حتما به متخصصین مربوطه مراحعه کرده و درمان جدی آن را دنبال نمایید.

نوشتن دیدگاه