0سبد خرید
انواع حساسیت به لوازم آرایشی

التهاب، اگزما و سایر حساسیت های پوستی واکنش های بدن شما نسبت به لوازم آرایشی را نشان میدهد که باید براساس نوع واکنش و اینکه در چه قسمتی از بدن رخ داده است اقدامات مربوطه را انجام داددر همین راستا سایت آرایشگری شما را با روش های درمانی این موارد آشنا میکند.

حساسیت و التهاب پوستی با یکدیگر تفاوت دارند و دلیل آن یکسان نبودن علت واکنش بدن میباشد و اصولا بر اثر برخورد یک ملوکول یا آلرژن حساسیت بروز میکند و التهابات پوستی هم ناشی از استفاده از محصولی می باشد که با پوست سازگاری ندارد.

در بررسی تفاوت های حساسیت یا واکنش التهابی به موارد زیر می توان اشاره نمود :

  • التهابات پوستی معمولا پس از چند بار استفاده از یک محصول خود را نشان می دهد در حالی که حساسیت با تاخیر خود را نشان می دهد.
  • التهاب خود را به یک ناحیه محدود می کند اما حساسیت در حال گسترش میباشد.
  • حساسیت اصولا خود را صورت خارش، ورم، ترک و خارش شدید نسان می دهد اما التهاب به صورت سوزش، کشش، سرخی و ترک بدون هیچ گونه خارش و یا یک مقدار جزئی خود را نشان می دهد. در مواردی که التهاب همراه با خارش می باشد درمان سریع اما آلرژی کند تر بهبود می باشد و ممکن است مجددا عود کند.
  • صابون، شامپو، دئودرانت، محصولات موبر، ادکلن های مخصوص آرایش، محصولات ضد پیری که حاوی AHA و یا ویتامین A میباشد به التهاب پوستی منجر می شود و اصولا بر اثر استفاده از عطر ها و ادکلن ها و دیگر محصولاتی که حاوی عطر میباشد، رنگ موها، لاک ناخن ، ضد آفتاب  و ... از جمله مواردی می باشند که ایجاد آلرژی می کنند.

در صورتی که برروی ناحیه پلک درماتیت و یا همان التهاب پوستی دیده شود اولین دلایلی که به ذهن می آیند مانند کرم های روزانه، سرمه، لاک ناخن، عطرها و رنگ مو میباشد و در خصوص اگزمای لب، روغن موجود در رژ لب ها به نام پرو دلیل اصلی می باشد.

جهت تشخیص انواع آلرژی نیاز به یکسری تست می باشد که شامل موارد زیر میباشد :

  • تست پچ یا وصله : در این نوع تست انواع محصولات که دارای عطر و بو هستند مورد بررسی قرار میگیرند مانند عطرها، مواد ضدعفونی کننده، مواد نگه دارنده و...
  • تست باز : محصولاتی که به تنهیی یا با استفاده از یک رقیق کننده برروی بازو مورد آزمایش قرار میگیرند مانند ریمل، خمیر دندان، کف موبر و ...
  • تست استعمال مکرر : برای این نوع تست در مدت زمان بین دو تا سه روز بروی یک مکان خاص مانند آرنج و یا مچ دست استفاده می شود.

در استفاده از مواد آرایشی باید به هر نوع واکنشی که پوست از خود نشان میدهد توجه داشت و از محصولاتی استفاده نمود که دارای مواد آلرژی را و التهاب آور کمتری می باشند.

 

نوشتن دیدگاه