0سبد خرید
بدترین روش ها آسیب رساندن به مو

آرایش مو برای روحیه راه کار فوق العاده ای می باشد و اما اگر در هر کاری افراط بخرج دهیم و از مواد آرایشی مو زیاد استفاده شود جز آسیب رساندن به موهایتان نتیجه دیگری نخواهد داشت و این مقاله سایت آرایشگری عوامل آرایش مو را که به موهایتان آسیب می رساند شناسایی کرده است.

یکی از عواملی که در لحظه زیبایی فوق العاده ای به موهایتان می دهد اما با مروز زمان و استفاده بیش از حد از آن به آسیب دیدگی موهایتان منجر می شود می توان به شنیون اشاره کرد که اکثرا خانم ها با آن آشنا بوده و حداقل یکبار این روش را تست کرده اند. استفاده از کش هایی که محکم به دور مو پیچیده می شود و سنجاق سرهایی که برای نگه داشتن فرم ای متعدد مو استفاده می شود، تمامی این موارد سبب ریزش مو شده و توصیه می شود به هیچ عنوان موهایتان را محکم با کش نبندید و در زمان در آوردن سنجاق سر از موهایتان مواظب باشید موهایتان را نکنید.

امروزه انواع بافت مو مد شده است از جمله بافت آفریقایی که دختر خان های جوان از این نوع بافت برای آرایش موهایشان استفاده می کنند. اگر موهایتان را به صورت مکرر شانه می کنید و یا زیاد سشوار می کنید باعث می شود موهایتان را از حالت استراحت خارج نموده و ریزش موهایتان را به همراه داشته باشد چرا که اصولا تمام موی سر 90 درصد از طول خود در حال رشد بوده و 10 درصد در حال استراحت و با انجام این کار ها زمان استراحت آن ها را از بین برده و در زمان رشد هم موانعی سد راهش قرار میدهید که تنها سبب ریزش مو می شود و از میان بافت ها، بافت آفریقایی بیشترین سهم در ریزش مو را دارد.

در مورد عوارض استفاده از اتوی مو باید گفت که این کار موجب آسیب جدی به ساقه موها شده و لایه خارجی (کوتیکول) را به تدریج تخریب می‌‌کند. موها به این ترتیب، شکننده و کدر ‌شده و با شانه کردن به تدریج تکه‌تکه می‌شوند. در بابلیس هم که توسط حرارت موها به دور یک محور استوانه‌ای پیچیده شده و به‌طور موقت فر می‌شوند، ریزش موی ناشی از کشش و آسیب دیدن کوتیکول مو در اثر حرارت ایجاد می‌گردد.

رنگ کردن‌های مکرر به ویژه با رنگ‌های تیره نه تنها به ساقه موها آسیب می‌رساند، بلکه براساس شواهد علمی ممکن است روی سلامتی هم تاثیر مهمی داشته باشد. به عنوان مثال در آرایشگرهایی که به طور مرتب و مکرر با رنگ موهای تیره سر و کار دارند، بروز برخی سرطان‌ها شایع‌تر است. افرادی که از سنین پایین شروع به دستکاری موهای‌شان شامل رنگ کردن‌های مکرر و تغییر مدل‌های مرتب می‌کنند، به زودی شاهد خشک و شکننده شدن موها و گاها کاهش تراکم موهای‌شان می‌شوند.

نوشتن دیدگاه