0سبد خرید
راه حل مبارزه با خشکی لب

لب های خشک و ترک خورده یکی از مشکلات شایع در سراسر جهان است و میلیون ها نفر از این موضوع رنج می برند. اینگونه شرایط نه تنها باعث از بین رفتن زیبایی فرد می شوند بلکه درد آور نیز هست. 

  • آب کافی به بدن خود برسانید:

افرادی که کمتر آب می نوشند باید بدانند که این امر باعث کم شدن آب بدن می شود و به تدریج باعث ایجاد خشکی و ترک خوردگی لب ها خواهد شد. بنابراین باید با نوشیدن آب و مایعات مناسب، بدن خود را هیدراته نگه دارید. حتی اگر تشنه نیستید باز هم باید هر دو ساعت یکبار آب بنوشید.  نوشیدن آب یکی از موثرترین و ارزانترین روش ها برای درمان خشکی لب هاست.

  • از روغن زیتون استفاده کنید:

همانطور که می دانید روغن زیتون منبع عالی از ویتامین E است که می تواند در بیشتر موارد از پوست شما مراقبت کند. این ویتامین، یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای حفظ و مراقبت از پوست است. روغن زیتون برای درمان پوست خشک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن را روزانه سه الی چهار بار بر روی لب های خود اعمال کنید. اینکار باعث می شود لب هایتان مرطوب باشد و از خشکی آن نیز جلوگیری می کند. بعد از چند بار استفاده، متوجه تفاوت های ایجاد شده خواهید شد.

  • از روغن نارگیل بهره مند شوید:

روغن نارگیل نیز یک درمان خوب برای کمتر کردن خشکی و ترک خوردگی لب هاست. این روغن همچنین مواد مغذی فراوانی دارد و می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. روغن نارگیل را سه الی چهار بار در روز روی لب های خود اعمال کنید. اینکار باعث درمان خشکی لب ها می شود و از بروز دوباره آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

  • خامه، آب لیمو، گلاب و پودر زردچوبه:

خامه خالص به تنهایی یک روش موثر برای درمان خشکی و ترک خوردگی لب هاست. با اینحال اگر به آن، آب لیمو و گلاب اضافه کنید و روی لب های خود بگذارید، از مزایای بیشتری بهره مند خواهید شد. لب های خشک و ترک خورده همچنین می تواند باکتریها را به خود جذب کند و همین امر شرایط را بدتر خواهد کرد.  برای اینکه از حمله باکتری ها در امان باشید، می توانید کمی زردچوبه(بسیار کم) به خامه اضافه کنید. از آنجایی که زردچوبه خاصیت آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد می تواند با این شرایط مبارزه کند.

  • از مزایای شی باتر استفاده کنید:

شی باتر نیز یک درمان خانگی موثر برای لب های خشک و ترک خورده است. شما می توانید لایه بسیار نازکی از آن را روی لب های خود اعمال کنید. به خاطر ضخامتی که شی باتر دارد می تواند لب های شما را  تر نگه دارد و جلوی از دست دادن رطوبتش را بگیرد.

  • از عسل بهره مند شوید:

عسل نیز برای بهتر شدن لب های خشک و ترک خورده موثر است. اگر شی باتر یا خامه خالص شیر را به دست نیاوردید می توانید عسل را روزانه دو الی سه بار بر روی لب های خود اعمال کنید.

  • از گلیسیرین استفاده کنید:

گلیسیرین نیز برای درمان ترک خوردگی پوست مناسب است.  این ماده، مدت زمان طولانی بر روی پوست باقی می ماند و رطوبتش را حفظ می کند. گلیسیرین را روزانه یکبار استفاده کنید.

 

برگرفته از دکوریکور

 

برگرفته از دکوریکور

نوشتن دیدگاه