0سبد خرید
تاثیر کرم های ضد چروک
داشتن پوستی جوان و فرار از چین و چروک های روی پوست آرزویی می باشد که همه به دنبال راهی حلی برای دست یافتن به آن بوده و تمایل به ظاهر جوان روز به روز در انسان بیشتر از قبل می شود، در همین راستا در مصاحبه صورت گرفته با خانم دکتر فریده مهتی پور، سایت آرایشگری به تاثیرات کرم های ضد چروک و مسائل مربوط به پیری پوست می پردازد.
 افراد تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند و نژاد و کشور برروی این میزان تفاوت تاثیر بیشتری گذاشته است اما معمولا از سنین سی سالگی سرعت تولید کلاژن در پوست کاهش میابد به گونه ای که با گذشت زمان متوقف می شود و به همین دلیل توصیه می شود با شروع سن سی سالگی از کرم های محافظتی استفاده نمایید که البته در این مورد هم به نوع و جنس پوست فرد بستگی دارد چرا که افرادی هستند که نیاز به استفاده از مطوب کننده ها و کرم های ضد چروک از اوایل سن 25 سالگی در آن ها احساس می شود.
در دسته بندی انواع چروک صورت به دو نوع اصلی می رسیم :
1. چروک هایی که بر اثر انقباض ماهیچه های زیرین پوست ایجاد می شوند همانند خطوط پیشانی یا اطراف دهان. از ویژگی خاص این چروک می توان گفت که این مورد عمیق و مشخص بوده و در زمان صحبت کردن بیشتر خود را نشان می دهد.
2. چروک هایی که با بالا رفتن سن خود را نشان می دهد و بر اثر از بین رفتن کلاژن و بافت کششی پوست بوجود می آید.
عوامل خارجی در روند پیری پوست بسیار تاثیر گذار میباشد و از جمله مهمترین عامل را می توان آفتاب نام برد چرا که با تابش آفتاب بر رادیکالهای آزاد پوست به DNA پوست آسیب می رساند. سیگار، آلودگی هوا، استرس و دیگر عوامل متعدد دیگر از جمله مواردی می باشند که منجر به پیری پوست می گردند.
برای جلوگیری از پیری پوست راه حله ای بسیاری را می توان ارائه نمود از جمله اینکه برای مدت زمان طولانی در زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و توصیه می شود از کرم های ضدآفتاب با SPFمناسب استفاده نمایید و در روزهای آفتابی حتما از لباس و کلاه استفاده نمایید. با استفاده از کرم های لایه بردار و کرم های حاوی آنتی اکسیدان و رتینوئید می توانید آثار به جا مانده از تماس های طولانی مدت خورشید را رفع نمایید.

میوه ها و سبزی ها دارای آنتی اکسیدان می باشد و اگر به دنبال منبع غنی می باشید می توانید از چای سبز استفاده نمایید و اگر می خواهید می توانید از داروهای موضعی که به بازار آمده است و حاوی آنتی اکسیدان خوراکی میباشد برای کاهش میزان روند پوستی فعالیت نمایید.

کرم های ضد چروک براساس کارخانه سازنده دارای مواد مختلفی می باشند که می توان اسید های میوه و رتینوئیدهاف انواع آتی اکسیدان ها و مرطوب کننده ها، ویتامین های A,C,E را نام برد و در واقع این موارد از جمله موثر ترین مواد بوده و دیگر مواد استفاده در کرم های ضد چروک که برروی  بسته بندی های آن ها مشاهده می کنید جهت رطوبت رسانی و یا نگه دارنده ترکیبات کرم می باشد.

کرم های ضد چروک توانایی زنده کردن سلول های مرده و پیر را نداشته و تنها می توانند جلوی آسیب های  ناشی از رادیکال آزاد و دیگر صدمات محیطی که ممکن است به پوست وارد شود را بگیرد و اگربه دنبال پوستی جدید و نو هستید با استفاده از پلینگ در طی چند مرحله، لایه های مرده پوست را از بین بدره و به بازسازی پوستتان بپردازید و شادابی را به پوستتان بازگردانید.

 
نوشتن دیدگاه