0سبد خرید
محافظت از لب ها در فصل سرما

در طول فصل زمستان لب ها یکی از نقاط بدن است که بیشتر در معرض هوای سرد واقع شده و مستعد خشکی زیاد است. لیس زدن مداوم لب می تواند خشکی و ترک آن را بیشتر کند و به منظور محافظت از آنها باید عادات خاصی داشته باشید.

لب های ترک خورده اصلا منظره خوبی از نقطه نظر زیبایی صورت محسوب نمی شود و از آنجا که پوست آن چهار برابر نازک تر از پوست نواحی دیگر بدن است، به سادگی در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرد.

داشتن لب های ترک دار و خشک سخت و دردناک است، به همین دلیل بهتر است توصیه های زیر را خوانده و از لب های خود در طول زمستان محافظت کنید. گرچه خشکی لب فقط مستلزم یک فصل خاص نیست و باد و سرما تنها عامل آن نیست بلکه زیاد قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز یکی دیگر از دلایل خشکی لب است.

  •  نرم کننده محافظتی لب (Lip balm)

هر نرم کننده لبی مناسب شما نیست، اگر لب هایتان مدام خشک می شود از نرم کننده لب از نوع مغذی بازسازی کننده پوست و اگر مدام در برابر آفتاب است از نوع حاوی SPF استفاده کنید و اگر به دلیل رطوبت کم دچار خشکی می شود باید از نرم کننده لبی با پایه آب استفاده کنید.

  • پوشاندن لب 

پس از زدن نرم کننده لب و خارج شدن از خانه با چیزی نظیر شال گردن اطراف دهان را بپوشانید تا از هوای سرد و آفتاب محفوظ بماند.

  • تنفس با بینی

 اگر مدام هوا را از دهان تنفس کنید ، رطوبت دهان و لب ها خشک می شود و نتیجه آن لب های ترک دار است. علاوه بر این تنفس از بینی سالم تر است چرا که موهای داخل بینی از ورود ذرات و باکتری ها به بدن جلوگیری می کند. سعی کنید تنفس از بینی عادت شما بشود.

  •  اجتناب از لیس زدن لب ها

 لیس زدن لب ها یک "نه" بزرگ است. لیس زدن مداوم لب ها آنها را خشک می کند. علاوه بر این بذاق دهان آنزیم های زیادی برای هضم غذا در معده دارد. بنابراین اصلا این کار را نکنید.

نوشتن دیدگاه