0سبد خرید
لب های برجسته با تزریق ژل

روشهای مختلفی برای برجسته کردن لب ها وجود دارد بعضی از این روش ها دائمی و بعضی موقت هستند گاهی مواد مصنوعی مثل یعضی از انواع زل ها تزریق میشود ویامواد طبیعی مثل هیالورونیک اسید تزریق میگردد.

به گزارش سایت پزشکان بدون مرز ، آگاهی یافتن بیمار از نوع ماده تزریق شده بسیار مهم است . پزشک برای بیمار باید توضیح دهد که از چند نوع ماده ای استفاده خواهد کرد ، زمان ماندگاری آن چه مدت است و چه عوارض احتمالی وجود خواهند داشت.

بیماران باید حساس باشند تا پزشک از تزریق ژل های متفرقه و بودن نام و نشان جدا پرهیز کند. بیمار باید نام ژل مصرف شده را از پزشک خود بخواهد و نزد خود یادداشت کنید تا اگر به هر دلیلی به پزشک متخصص دیگری مراجعه کردید، بدانید که چه ژلی برای شما تزریق شده و آیا از آن راضی بوده اید یا خیر

در بعضی از این روشها با وارد کردن موادی طبیعی(مثل چربی ) یا مصنوعی ( مثل ژل ) به درون لب ، بر حجم آن افزوده میشود اما در روش جراحی مقداری از پوست بیرون لب به موازات خط لب برداشته میشود و خط لب به محل برش دوخته میشود و با این کار لب ها برجسته تر میشوند .

اشکال روش جراحی جای اسکار و بخیه است که تا حدی باقی میماند.

ژلی که در طب استفاده می شود قوامی شبیه ژله خوراکی دارد. این ژل از موادی درست شده است که برای بدن بی‌ضرر بوده و دارای ماندگاری طولانی باشد. ژلهای مختلفی توسط کارخانه‌های متفاوتی برای مصارف پزشکی تهیه و توزیع شده‌اند لذا فرمولهایی با کیفیتها و قیمتهای متفاوتی وجود دارد.

تزریق ژل تحت بی‌حسی موضعی و توسط سرسوزن خیلی نازک انجام می شود و تقریبا بی‌درد است. بعد از تزریق تا ۳ ساعت از کمپرس سرد استفاده نمایید و تا چند ساعت از دراز کشیدن خودداری نمایید.
اینکه چه روشی برای شما مناسبتر است به میزان زیادی به وضعیت فعلی لب شما و به حالتهایی که میخواهید لب شما بخود بگیرد بستگی دارد.بدیهی است در جلسه مشاوره ای که با پزشک خود خواهید داشت در این مورد با شما صحبت خواهد شد.

امروزه کارهای متعددی برای افزایش حجم بافتی و از بین بردن یا کاهش چین های سطحی و عمقی صورت انجام می گیرد.

برای این منظور می توان از مواد متعددی که فیلر یا پرکننده نامیده می شوند، استفاده کرد.

چربی خود بیمار نیز در برخی موارد به ویژه برای حجم های بزرگ تر قابل استفاده است.

اکنون انواع ژلهای متنوع وارد بازار شده است، که بر حسب مدت زمان پایداری در بدن فرد تقسیم بندی میشوند. حداکثر مدت زمان پایداری تا دو سال ذکر شده است. در صورت تمایل می توان تزریق ژل را تکرار نمود.

  • کلاژن

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، کلاژن معمولا از کلاژن پوست گاو تهیه میشود.هر چند کلاژن گاوی تلخیص میشود اما چون منشاء حیوانی دارد ممکن است بدن فرد به آن آلرژی نشان بدهد لذا قبل از تزریق باید تست آلرژی انجام شود . کلاژن تحت بی حسی موضعی توسط سرسوزن ظریف تزریق میشود .از آنجا که بدن به تدریج آن را جذب میکند لذا یکی از روشهای موقتی است. دوام آن یک تا سه ماه است . در صورت لزوم میتوان تزریق را تکرار کرد.

  • چربی

چربی تحت بیحسی موضعی از ران یا شکم خود فرد ساکشن میشود و با سرسوزن مخصوص به لب تزریق میشود .دوام این چربی شبیه کلاژن است اما فرق اساسی این دو اینست که چون چربی از بدن خود فرد برداشته میشود آلرژی زا نیست و نیازی به تست ندارد.برای حصول نتیجه بهتر ممکن است لازم باشد تا بیش از یکبار تزریق انجام شود.

در روش ساکشن کردن چربی ، چیزی که وارد سرنگ میشود ذرات بسیار ریز چربی است که ارتباطات خونی خودشان را از دست داده اند لذا بعد از تزریق به مدت کوتاهی جذب میشود. برای اینکه دوام چربی بیشتر شود میتوان به جای ساکشن کردن چربی از درموفت استفاده کرد.

بدین منظور برشی ۵ سانتیمتری روی پوست شکم یا زیر ناف داده و از چربی زیر پوست باریکه ای از چربی به قطر یک خودکار برمیداریم و سپس در زیر پوست لب تونلی درست کرده و این گرفت چربی را وارد آن میکنیم. از آنجائیکه در این روش سلولهای چربی له نشده اند و با عروق تغذیه کننده خود برداشته شده اند میزان جذب آن خیلی کمتر از وقتی است که چربی به طریقه ساکشن خارج شده باشد.

از درموفت برای برجسته کردن هر دو لب و همینطور پر کردن خط خنده میتوان استفاده کرد.

  • ژل

از تزریق ژل نیز برای برجسته تر و کلفت تر کردن لبها میتوان بهره جست . از آنجائیکه ژل یک ماده غیر طبیعی است باید دقت شود که از مارکهایی استفاده شود که استانداردهای لازمه را دریافت کرده باشند .ماندگاری آنها بسته به جنس آنها متفاوت است . تحت بیحسی موضعی در مطب قابل تزریق هستند.

به گزارش سایت پزشکان بدون مرز ، بعد از تزریق لبها تا چند روز کمی متورم هستند .برای کاستن ازاین تورم بهتر است ۲۴ ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید. ضمنا لازم است برای پیشگیری از عفونت از آنتی بیوتیک نیز استفاده کنید.

شبیه هر تزریق دیگری در ناحیه احتمال عوارض آلرژیک، درد حین تزریق و حتی احتمال نتایج نامطلوب از جمله غیر پس از قرینگی در صورت تزریق با حجم نامتناسب آن، تورم، احتمال کبودی لب ها و وجود دارد. تجربه پزشک و تکنیک تزریق صحیح همراه با مشاوره بالینی پیش از تزریق موجب می شود که نتایج بالینی به خواست های بیمار نزدیک شود .

در انتها فراموش نکنید عوارض موقتی مانند قرمزی و کبود شدن کاملا طبیعی بوده و هیچ جای نگرانی نیست.

برگرفته از صدف نیوز

نوشتن دیدگاه