0سبد خرید
بهترین مارک ضدآفتاب

از آنجايى كه ضد آفتاب يك محافظ براى پوست به شمار مى رود، مصرف آن براى همه افراد و در تمام سنين ضرورى است. همچنين كرم هاى ضد آفتاب از افزايش چين و چروك جلوگيرى مى كنند و مانع پيرى زودرس مى شوند.به همين دليل بايد در انتخاب ضد آفتاب مناسب براى پوست دقت كرد. تنوع زياد اين محصولات باعث سردرگمى افراد در انتخاب ضد آفتاب مناسب مى شود. در اين مطلب نمونه اى از بهترين ضد آفتاب ها را معرفى مى كنيم تا با بررسى ويژگى هاى هر كدام بتوانيد مناسبترين آن ها براى پوست خود را انتخاب كنيد.

بهترین مارک ضدآفتاب

وظيفه اصلى ضد آفتاب:

اشعه فرابنفش خوشيد شامل دو قسمت A و B مى باشد كه هر دو براى پوست مضر هستند.

* اشعهUVB خورشيد روى لايه رويى پوست كه اپيدرم نام دارد، تاثير مى گذارد و باعث آفتاب سوختگى مى شود. اين اشعه نمى تواند از شيشه عبور كند و در صورتى كه در فضايى باشيد كه آفتاب از شيشه اتاق بر پوست شما بخورد، دچار آفتاب سوختگى نمى شويد.

* اشعه ديگر UVA است كه در پوست به صورت عميق تر نفرذ مى كند و باعث آسيب هاى جدى ترى در پوست مى شود. همين اشعه است كه باعث به وجود آمدن چين و چروك شده و به DNA پوست آسيب مى رساند. اشعه UVA قابليت عبور از شيشه را هم دارد.

وظيفه اصلى ضد آفتاب، محافظت از پوست در مقابل اين دو اشعه مى باشد. اگر روى بسته بندى يا بدنه ضد آفتاب ها را هنگام خريد مشاهده كرده باشيد، روى برخى از آنها عبارت broad spectrum نوشته شده كه به معناى طيف وسيع مى باشد و اين ضد آفتاب ها پوست را در مقابل هر دو اشعه محافظت مى كند.

ضد آفتاب ها به صورت كرم، لوسيون، اسپرى و ژل موجودند كه ممكن است رنگى و بى رنگ باشند. SPF موجود روى ضد آفتاب ها توان آن ضد آفتاب در برابر نور آفتاب را نشان مى دهد و بيانگر اين است كه چه مدت مى توانيد زير نور خورشيد بمانيد بدون اين كه دچار آفتاب سوختگى شويد. SPF تنها در برابر اشعه UVB از پوست محافظت می کند و اين كه يك ضد آفتاب با SPF بالا ضد آفتاب بهترى است، يك باور غلط است. براى اكثر افراد يك ضد آفتاب تا SPF30 مورد مناسبى است و مى تواند به خوبى از پوست در مقابل آفتاب سوختگى محافظت كند.

بهترین مارک ضدآفتاب

مقدار مصرفى ضد آفتاب:

برخى از افراد اين تصور غلط را دارند كه اگر مقدار كمى از ضد آفتاب را روى پوست خود بزنند، مى توانند از پوست خود در مقابل نور خورشيد محافظت كنند. در صورتى كه كل پوست بايد به طور كامل پوشش داده شود. مثلاً مقدار مصرفى ضد آفتاب براى صورت به اندازه يك سكه بزرگ و براى دست ها و پاها و گردن يك فرد بزرگسال، حدود ٣٠ گرم است. همچنين اگر به صورت مداوم در معرض نور خورشيد هستيد بايد ضد آفتاب را هر دو ساعت يك بار حتماً تمديد كنيد تا اثر گذار باشد.

نكات مهم براى انتخاب ضد آفتاب مناسب :

قبل از انتخاب يك ضد آفتاب مهمترين نكاتى كه بايد مورد توجه قرار بگيرند عبارتند از:

* استاندارد بودن

* مورد تاييد وزارت بهداشت بودن

* جنس پوست: پوست هاى چرب، خشك و حساس و مختلط، هر كدام ضد آفتاب مخصوص به خود را بايد تهيه كنند. مثلاً كسى كه پوست چرب دارد، اگر ضد آفتاب مخصوص افراد با پوست خشك را استفاده كند، باعث ايجاد جوش هاى سر سياه و اكنه در پوست خود مى شود.

كرم ضد آفتاب تقريباً ٢٠ دقيقه طول مى كشد كه جذب پوست شود به همين دليل هميشه ٢٠ تا ٣٠ دقيقه قبل از خروج از خانه آن را روى پوست بزنيد. همچنين هر ٢ الى ٣ ساعت يك بار بايد تمديد شود تا تاثير خود را از دست ندهد.

كرم هاى ضد آفتاب بر اساس كيفيت، مواد ساخته شده و اعتبار برند، قيمت هاى مختلفى دارند و براى پوست خشك و چرب و مختلط در اختيار مصرف كننده قرار مى گيرند. به همين دليل مشاوره با يك متخصص پوست مى توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد. در اينجا چند نمونه از بهترين مارك هاى ضد آفتاب را معرفى مى كنيم:

ضد آفتاب بايودرما (Bioderma) :

اين ضد آفتاب در سه رنج با SPFهاى ٣٠،٥٠ و ١٠٠ ارائه شده است. يكى از ضد آفتاب هايى كه براى همه انواع پوست ها مناسب مى باشد، ضد آفتاب بايودرما است. از آنجايى كه اين ضد آفتاب سبك و ملايم است، خاصيت ضد چروك و ضد لك دارد و شامل انواع رنگ ها مثل بژ روشن، بژ برنزه و بى رنگ مى شود، يكى از محبوب ترين ضد آفتاب هاى موجود است.

* يكى از انواع آن، ضد آفتابى به نام آكنه مت است كه در آن از عوامل ضد جوش استفاده شده و بهترين انتخاب براى پوست هاى چرب و مستعد جوش است.

* بايودرما مكس (photoderm max) مدلى ديگر از اين ضد آفتاب است، اين ضد آفتاب كه داراى SPF100 است در مقابل اشعه هاى UVB و UVA به خوبى از پوست شما حفاظت مى كند. ضد آفتاب مكس بايو درما بى رنگ بوده و مناسب پوست هاى نرمال و خشك است. بسيار سبك بوده و به پوست لطافت مى دهد.

انواع ديگرى از اين ضد آفتاب هم موجود است چون: مكس اولترا، مكس فلوئيد، آنتى ايج، اسپات و AR.

كرم ضد آفتاب بايو درم تنها كرمى است كه مى توان دور چشم هم از آن استفاده كرد.

بهترین مارک ضدآفتاب

ضدآفتاب نیوآ مدل Gesichtscreme :

اين کرم پرفروش ترين كرم ضدآفتاب در سال ٩٧ در ايران انتخاب شده است. این کرم داراى SPF30 است و یک ضد آفتاب سبک به شمار مى رود به همين خاطر برای مصارف روزانه بسیار مناسب است.

کرم ضد آفتاب نیوآ جزء كرم هاى بى رنگ است و برای انواع پوست های خشک، چرب و معمولی مناسب است. این ضد آفتاب خاصیت ضد چروک دارد که از ایجاد چروک بر روی پوست شما جلوگیری می کند.

بهترین مارک ضدآفتاب

ضد آفتاب ليراك Lierac:

ليراك يكى از معتبرترين برندهاى كشور فرانسه است كه محصولات ضد آفتاب آن از كيفيت بالايى برخوردار است و محصولاتى با SPF هاى گوناگون و مناسب براى انواع پوست ها طراحى كرده است.

يكى از بارز ترين ويژگى هاى آن اين است كه از مواد گياهى در ساخت آن استفاده شده و وجود روغن ياسمن، آلوئه ورا و گليسيرين در آن مانع ايجاد اثرات پيري و خشكي روي پوست مى شود. اين ضد آفتاب بى رنگ بوده و به خاطر سبك بودن آن روى پوست، براى انواع پوست ها مناسب است.

بهترین مارک ضدآفتاب

ضد آفتاب پيز بوئين Piz Buin :

شركت پيز بوئين شركتى است كه به طوراختصاصى ضد آفتاب توليد مى كند. چند مدل ضد آفتاب ازاين مارك موجود است كه هر كدام بنا به نيازهاى پوستى افراد مختلف، از مواد محافظتى خاصى استفاده كرده است.

* كرم ضد آفتاب و ضد چروك راديانت كه به علت دارا بودن ويتامين C و E خاصيت ضد پيرى دارد و مانع كدر شدن پوست مى شود. اين كرم يك كرم بى رنگ با SPF50 است و در مقابل تعريق مقاوم مى باشد.

* كرم آلرژى پيز بوئين با SPF50 است و از آنجايى كه براى پوست هاى حساس بهترين گزينه است، براى افرادى كه به تازگى پيلينگ و ليزر تراپى انجام داده اند، بسيار مناسب است.

* ضد آفتاب كوهستان پيزبوئينگ حاوى ويتامين E و مرطوب كننده قوى مى باشد و در نتيجه از خشكى و ترك خوردن پوست در سرما جلوگيرى مى كند و بهترين محافظ براى پوست در آب و هواى سرد و خشك است.

بهترین مارک ضدآفتاب

ضد آفتاب اوریاژ Uriage:

كرم ضد آفتاب اورياژ مدل هاى مختلفى دارد و براى انواع پوست ها كارايى دارد.

* مدل Hyseace: اين كرم به دليل اين كه بسيار سبك بوده و سريع جذب مى شود، جزو کرمهای بسیار عالی برای پوستهای چرب و معمولی است. پوست را براق نمى كند و علاوه برمحافظت از پوست شما در برابر اشعه های ماوراءبنفش خورشید،دارای خواص ضد التهابی بوده و مانع ایجاد هر گونه جوش بر روی پوست صورت مى شود.

* مدل Bariesun Light: SPF این کرم ضد آفتاب ۵۰ است و برای تمامی پوستها به خصوص پوست هاى خشك و حساس مناسب است. و به خاطر وجود خاصيت رطوبت رسانى مانع از خشكى پوست در مقابل نور خورشيد مى شود. اين كرم در مقابل آب نيز مقاوم است و در نتيجه مدت طولانى ترى دوام خواهد داشت. اين ضد آفتاب جزء ضد آفتاب هاى رنگى است كه مى توان با وجود آن از كرم هاى آرايشى هم استفاده نكرد.

بهترین مارک ضدآفتاب

 

نوشتن دیدگاه