بهترین کرم دست
بهترین کرم دست

پوست دست ها به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی مثل نور خورشید، آلودگی ها یا مواد شوینده رطوبت خود را از دست می دهد. از بین رفتن رطوبت پوست آن را خشک می کند و باعث بروز لکه های قهوه ای بر روی پوست می شود به همین دلیل باید همیشه از دست ها با یک مرطوب کننده مناسب پوست محافظت کرد. حتی برخی افراد که دارای اگزما یا خشکی شدید پوست هستند، می توانند با استفاده از کرم های دست مخصوص خود پوستشان را ترمیم کنند. چند نمونه از کرم هایی که امتحان کردم و اثر خیلی خوبی روی پوست داشتند را یرای شما معرفی می کنم.

کرم چند منظوره کلیون (Multipurpose Cream):

کرم چند منظوره کلیون پرفروش ترین محصول این برند ایتالیایی می باشد . چون این کرم برای قسمت های مختلف بدن مثل صورت ، بدن و دست مورد استفاده قرار می گیرد، به آن چند منظوره می گویند. روغن بادام شیرین و آلانتونین موجود در آن پوست را مرطوب و نرم می کند که باعث می شود از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و استحکام و قدرت ارتجاعی آن را افزایش دهد. از طرفی وجود پرو ویتامین B5 و ویتامین E منجر به تغذیه کردن پوست می شود . این کرم حاوی عوامل ضد آفتاب و ضد رادیکال های آزاد بوده و پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید حفظ می کند. این کرم از قرمز شدن پوست جلوگیری می کند و حتی برای پوست نوزاد هم قابل استفاده است. قیمت کرم تیوپی آن حدود 50 هزار تومان و کاسه ای آن حدود 90هزار تومان است.

بهترین کرم دست

کرم ترميم كننده قوي دست آتریکس (ATRIX) :

این کرم که محصول کشور آلمان است، حاوی ویتامین B5 و مواد غنی و تسکین دهنده ای مانند پانتونل می باشد که به ترمیم پوست آسیب دیده دست کمک می کند و هم چنین باعث نرم شدن دست های خشن و خشک می شود. کرم ترمیم کننده قوی دست آرتیکس بدون رنگ مصنوعی می باشد و از آن جایی که دارای PH نرمال است با انواع پوست ها، سازگاری دارد. كرم ترميم كننده قوي دست آتریکس بلافاصله پس از استفاده به دلیل وجود نوعی مواد تسکین دهنده، به سرعت به ترمیم پوست آسیب دیده می پردازد و خشکی و زبری پوست دست را از بین برده و مجددا به حال اول خود بازمی گرداند. این کرم هیچ گونه احساس سنگینی و چربی روی پوست باقی نمی گذارد و قیمت آن حدود 30000 تومان می باشد.

بهترین کرم دست

کرم آرکونم (ARKO NEM):

کرم های آرکو نم بدون این که روی پوست احساس سنگینی ایجاد کند، و پوست را چرب کند، خشکی پوست را برطرف می کنند و پوست را مرطوب نگه می دارند. این کرم‌ها با ایجاد لایه‌ای محافظ که غنی شده با انواع عصاره‌ی گیاهان سودمند هستند از پوست در برابر عوامل بیرونی و مخرب جلوگیری می‌کنند. کرمی که من استفاده کردم و از آن راضی بودم با عصاره زیتون بود که به راحتی جذب پوست می شود و و به خاطر وجود روغن زیتون در آن، پوست را نرم و لطیف می کند. کرم مرطوب کننده‌ی روغن زیتون آرکو نم یک کرم گیاهی است و باعث تقویت و تغذیه پوست نیز می‌شود. به کمک این کرم پوست تا 24 ساعت مرطوب، لطیف و با طراوت باقی خواهد ماند. این کرم با انواع پوست ها سازگاری دارد و می توان از آن برای دست، صورت و بدن استفاده کرد. قیمت این کرم حدود 20000 تومان می باشد.

بهترین کرم دست

کرم دست اوسرین (Intensive Hand Cream 5% Urea):

برخی افراد به دلیل این که رطوبت و چربی پوست آن ها از بین رفته و پوستشان خشک شده همیشه در قسمت روی دست احساس کشیدگی دارند و یا این که در میان انگشت‌هایشان می سوزد. یکی از نشانه های خشکی پوست رگه های سفیدی هستند که پس از مدتی به خارش و سوزش می‌افتند و بسیار آزار دهنده می شود. کرم دست اوسرین برای افرادی مناسب است که پوست دست بسیار حساسی دارند و با مرطوب کننده های معمولی دستانشان بهبود نمی‌یابد یا این که دستشان اگزما دارد. این کرم حاوی 5% اوره است ماده‌ای که بیشترین شباهت به چربی بدن را دارد و چربی خود بدن را به پوست دست باز می‌گرداند و باعث لطافت و نرمی پوست می شود. همچنین با وجود این که چربی زیادی دارد اما روی دست سنگینی نمی کند و کاملا جذب پوست دست می‌شود و دست را نرم می کند. قیمت این کرم حدود 100 هزار تومان می باشد.

بهترین کرم دست

در پایان به این نکات توجه کنید که اگر می خواهید دستانی سالم داشته باشید که دستان خود را همیشه مرطوب نگه دارید و بعد از هر بار شستشوی زیاد و همچنین در هوای خشک و سرد به دفعات از محلول ها و یا کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید.
برای شستشوی دست ها از آب با دمای خیلی زیاد استفاده نکنید و هنگام استفاده از شوینده ها، حتماٌ از دستکش استفاده کنید.

کرم های مرطوب کننده ایرانی ، کرم های روشن کننده دست، جوان کننده و ضد پیری را هم معرفی کرده ایم که در صورت نیاز می توانید استفاده کنید.