0سبد خرید
انواع یخ های آرایشی

تهیه یخ آرایشی بسیار آسان است و نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد .

یخ معدنی : مقداری آب معدنی را در قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن، تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث تحریک جریان خون به روی پوست شما می شود .
یخ آبلیمو : نصف آبلیمو و چند تکه از لیمو تازه را همراه با مقداری آب تصفیه شده درون قالب های یخ بریزید و یخ ها را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید، این نوع یخ باعث لطافت پوست شما می شود .

یخ چای سبز : مقداری چای سبز دم کشیده را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن روزی دوبار این قالب های یخ را روی پوست خود بگذارید ، این نوع یخ باعث افزایش طراوت و شادابی پوست خواهد شد .

یخ آب برنج : مقداری از آب برنجی که در حال جوشیدن است را بردارید و پس از سرد شدن ، درون قالب های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، این کار باعث از بین رفتن لک های پوستی می شود. قابل ذکر است که این نوع یخ را فقط تا سه روز می توان در یخچال نگهداری کرد.

خ آب هندوانه : مقداری آب هندوانه را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید و پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید، این نوع یخ باعث شفافیت پوست می شود .

نکته : یخ آرایشی را همیشه باید به روی پوست تمیز و بدون آرایش استفاده کنید.

نحوه استفاده از تکه های یخ

روی پوست صورت و گردن تکه یخ را مانند حرکات شبیه ماساژ و به نرمی بکشید. از فشار دادن بیش از حد پوست خودداری کنید زیرا ممکن است به مویرگ های ریز زیر پوست تان آسیب بزند و همچنین از استفاده یخ در زیر و اطراف چشم خودداری کنید زیرا این منطقه بسیار حساس است. در نتیجه با دقت و آرامش این کار را انجام دهید .

بعداز استعمال چه کنیم ؟

هرگز پس از آن صورت تان را خشک نکنید، اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود، بدین ترتیب شما بیشترین منافع را از یخ خواهید برد. پس از خشک شدن می توانید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید .

سایت آرایشگری

نوشتن دیدگاه