0سبد خرید
بدترین عادت های آرایش

یکسری از خانم ها عادت های بدی در آرایش کردن و اکثر این عادت ها از سر رو دربایستی می باشد در حالی که از عواقب آن به هیچ عنوان اگاه نیستند و سایت آرایشگری در این مقاله به کمک شما امده است تا از این عادت های بد شما را دور کند و جلوی از بین رفتن شادابی و طراوت پوستتان را بگیرد.

  •  استفاده از وسایل آرایشی دیگران یک عمل بهداشتی نیست. برای مثال، اگرچه استفاده از برس‌ها یا رژ لب دوستتان ممکن است از نظر اقتصادی برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد، اما از آنجایی‌که این وسایل آرایشی برای دوست شماست در نتیجه میکروب‌های او در این وسایل آرایشی وجود دارند و در صورت استفاده شما از این محصولات ممکن است میکروب‌های دوست شما به بدن شما انتقال یابند. علاوه بر این، تا حد امکان از وسایل آرایشی موجود در مغازه‌های آرایشی و بهداشتی که برای تست استفاده می‌شوند خودداری کنید.
  • سیاری از مشکلات سلامتی ناشی از آرایش به‌دلیل استفاده نامناسب و نادرست از محصولات آرایشی است. برای مثال، اگر قبل از خواب صورت آرایش‌کرده خود را به ‌خوبی نشویید با مشکلاتی مواجه خواهید شد. این عادت زیبایی نادرست باعث بروز جوش صورت در فرد می‌شود و حتی منفذهای پوست صورت را مسدود می‌کند و در این حالت پوست صورت نمی‌تواند در حین خواب خود را ترمیم کند.
  • ستفاده از برس‌های آرایشی کثیف باعث عفونت‌های پوستی می‌شود. به‌طور کلی، تمیز نکردن برس‌های آرایشی یکی از اشتباهات آرایشی مرسوم است. اکثر افراد نمی‌دانند که چه زمانی باید برس‌های خود را تمیز کنند، چون ظاهر اکثر برس‌ها بعد از استفاده نیز تمیز باقی می‌ماند. با وجود این، به این افراد باید گفت که پس از هر بار استفاده باید برس‌های خود را تمیز کنند، چون ممکن است پس از هر بار استفاده باکتری‌ها از صورت شما به برس انتقال یابند. به‌طور کلی، توصیه می‌شود که برس‌های خود را به‌طور منظم (برای مثال، هر چند هفته یک‌بار) تمیز کنید. برای شستن برس‌ها می‌توانید از محلول تمیزکننده برس‌ها یا آب گرم صابونی استفاده کنید.
  • ریمل مژه یکی از مرسوم‌ترین وسایل آرایش است که باکتری‌ها به ‌سرعت در آن افزایش می‌یابند، بنابراین باید همواره به این مهم توجه داشته باشید که برای چه مدتی از یک ریمل استفاده کرده‌اید. از میان تمام محصولات آرایشی ریمل کمترین طول عمر مفید را دارد و باید 3 ماه پس از باز کردن آن را دور انداخت. اطراف چشم محلی است که بسیار مستعد آلرژی است، چون پوست اطراف چشم بسیار نازک است. حساسیت‌های آلرژیکی به ریمل و آرایش چشم می‌تواند منجر به درماتیت پلک شود. ناخن یکی از مهم‌ترین عامل‌های آلرژی‌های چشمی است، چون با تماس دست لاک‌زده به چشم‌ها، مواد تشکیل‌دهنده لاک به اطراف چشم منتقل شوند.
نوشتن دیدگاه