0سبد خرید
کرم پودر و نوع پوست

عدم توجه به پوست و خرید لوازم ارایش بدترین کار ممکن می باشد و در زمان خرید لوازم آرایش باید به این نکته توجه داشته باشید که پوستتان چه موادی را کم دارد و لوازم آرایش و مهم تر از آن کرمی را انتخاب نمایید که این مواد مورد نیاز را برای پوستتان تامین نماید و سایت آرایشگری در این مقاله با دسته بندی کردن انواع پوست، مواد مغذی مورد نیاز هر یک را مشخص می کند.

عدم وجود چربی و تیره رنگ بودن پوست که منجر به عدم انعکاس نور خورشید و به دنبال آن خارش و التهاب را بدنبال دارد و منجر به پوسته پوسته شدن پوستشان می شود، دلیل بر خشکی پوستشان می باشد.

پوست های براق دلیل بر وجود زیاد چربی می باشد و یا بزرگتر بودن منافذ طبیعی پوست می  باشد.

در پوست هایی از نوع مختلط اصولا گونه ها خشک هستند و منطقه ای از صورت که به حالت T برروی صورت نشان داده می شود و شامل محدوده پیشانی، بینی و چانه می باشد حخالت چرب به خود میگیرند.

با توجه به دسته بندی پوستی که در بالا گفته شد خانم هایی که دارای پوست از نوع خشک هستند حتما باید از کرم پودر حاوی نرم کننده استفاده نمایند پس در زمان خرید بروی بسته بندی کرم مربوطه را به دقت مطالعه نموده و از تا با کلماتی مانند مایع، مرطوب کننده، کرمی و یا پنکیک مایع روبرو شوید و به هیچ عنوان از پنکیک ها و پودر ها برای این نوع پوست نباید استفاده شود چرا که بهنمایان شدن خطوط چروک و خشکی منجر می شود و برای مرطوب ساخت پوستتان کرم پودرهای آبرسان و مرطوب معجزه می کنند و حس خوشایندی برایتان بوجود می آورد.

برای پوست های چرب باید از کرم پودر هایی استفاده کرد که چربی پوست را کنترل می کند و یا اصلا بدون چربی هستند و بر پایه آب میباشد و حالت مات هستند.

کرم پودرهایی با عنوان color matching در بازار وجود دارند که با رنگ پوست هماهنگی دارند و در رنگ های مختلف موجود میباشد. اگر به دنبال استفاده از کرمی هستید که پوشش نامرئی برروی پوستتان داشته باشد این نوع کرم ها بسیار مناسب می باشند.

در زمان خرید کرم برای پوستتان علاوه بر اینکه بهنوع پوستتان توجه می نمایید به میزان پوشش دهی و اینکه چه چه عیوبی از صورتتان را بپوشاند باید توجه نمایید. برهمین اساس انواع پوشش کرم ها را می توان به انواع مختلفی تقسیم بندی نمود از جمله :

  • پوشش سبک : محصولات مایع و یا مرطوب کننده های رنگی از این دست می باشند و طاهری طبیعی را برایتان به ارمغان می آورد.
  • متوسط : این محصولات طبیعی به نظر می رشند و در کنار ان توانایی پوشش جوش و لکه های پوستی را که بر اثر افزایش سن بوجود می آید را دارد و در انواع پودرها، ترکیب کرم و پودر و همین طور کرم های مبتنی بر مواد معدنی هستند.
  • کامل : برای تغییر رنگ پوست و همچنین پوشاندن جای زخم و دیگر نواقص احتمالی که برروی صورتتان بوجود آمده است استفاده از این کرم ها توصه می شود. کرم های فشرده، ترکیب کرم و پودر، پنکیک و کرهای دیگری که پایه فرمول آن ها مواد معدنی می باشد بهترین انتخاب ممکن برای پوستتان می باشد.

کرم های مورد استفاده دارای رنگ های مختلفی میباشند و شما براساس نوع استفاده می توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پایه رنگ های کرم پودر ها رنگ های زرد، صورتی/قرمز . یا خنثی می باشد و کرم پودر انتخابی باید با رنگ پوست شما تطابق داشته باشد و برای اانتخاب رنگ مناسب پوستتان به رگ مچ دستتان در زیر نور خورشید توجه نمایید، اگر رگ دستتان آبی باشد شما پوست سردی دارید و برای رگ های سبز رنگ، پوست به رنگ گرم خواهد بود.

شما کرم را برای پوست صورتتان خریداری می نمایید و بزرگ ترین اشتباهی که انجام می دهید درزمان خرید کرم را برروی دستتان تست می نمایید و بهترین مکان هم خط بالای فکتان می باشد.

در زمان خرید لوازم آرایشی به هیچ عنوان عجله نکنید و حتما تست آن را انجام دهید و در زیر نور طبیعی خورشید نتیجه آن را ببینید. 

نوشتن دیدگاه