0سبد خرید
لوازم آرایش ضد آفتاب و عوارض آن

لوازم آرایشی که خاصیت ضد آب دارند طرفداران بسیاری داشته چرا که آرایش با مواد معمولی نسبت به آب حساس بوده و در صورت هر گونه تماس با آب خراب شده و میریزد ولی در کنار توانایی فوق العاده ای که در برابر ریزش آرایش وجود دارد مواد شیمیایی استفاده شده درون آنها مانند پارافین، موم، پلیمر های سیلیکونی و ... مصنوعی و دارای عوارض جانبی بسیاری می باشند. 

مواد استفاده شده در این لوازم آرایشی با ایجاد لایه نفوذ ناپذیر برروی صورت، تمامی منافذ باز پوست را بسته و نتیجه آن ترشخ بیش از حد از غدد عرق و سبابه می باشد که برای پوست به هیچ عنوان مناسب نمی باشد.

در جوهر ریمل های ضد آب از فلزات سنگینی استفاده می شود که منجر به ریزش ابرو می شوند و بر اثر نرسیدن اکسیژن به سطح پوست خشکی و پیری زودرس را به دنبال دارد.

نوع جدیدی از ریمله ابه بازار آمده است که پایه اصلی آن روغن بوده و در برابر اشک و آب و عرق بسیار مقاوم میباشد و برای مدت زمان بیشتری روی پوست باقی می ماند و به سختی میتوان آن ها را پاک کرد که همین دلیلی برای ریزش مژه و ایجاد چسبندگی میباشد.

از جمله نقاط حسس بدنن چشم می باشد که باید توجه ویژه ای به آن نمود و عواملی مانند اشعه مضر خورشید، کم خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس زا و لوزم آرایش به سرعت دچار ناراحتی شده و پیری زودرس را برای چشم به همراه دارد پس برای داشتن چشمانی زیبا و پر فروغ از لوازم آرایش مناسب استفاده نمایید که از التهاب و حساسیت که خود را به صورت آبریزش، خارش، پف و سوزش نشان می دهد جلوگیری گردد.

برخی از لوازم آرایش دربازار موجود میباشند که نتیجه استفاده از آن ها مسدود کردن منافذ باز پوست و به دنبال آن آکنه و لک های پوستی می باشد و حتی در برخی از موارد واکنش های آلرژیک را همراه دارد .

نوشتن دیدگاه