0سبد خرید
چگونه آرایش خاص داشته باشید

آرایش کردن امری است که همه انجام می دهند اما به زیبایی آرایش کردن کار هرکسی نیست و اگر کسی بتواند زیبا و متوازن و متناسب آرایش کردن را انجام دهد جزء بهترین ها خواهد بود. با رعايت چند نكته هميشه آرايشى زيبا خواهيد داشت. رژگونه بايد طورى باشد كه طبيعى، يكنواخت و زيبا جلوه كند. بهتر است رژگونه را قبل از هر رنگ ديگرى روى صورت انجام دهيد. سایت آرایشگری در این مقاله راهنمایی های مفیدی ارائه داده است.

بهترين رنگ برا ى رژگونه رنگ هاى روشن است. صورتى هلويى رنگ چهره را جوانتر نشان داده و به هر فردى در هر سنى مى آيد. دقت كنيد كه حتما رژگونه را روى گونه هايتان بزنيد!

به ابروهاى خود توجه كنيد زيرا ابروهاى بد شكل كل آرايش را به هم مى ريزند. براى برداشتن ابروهاى خود اگر تازه كار هستيد به يك آرايشگر ماهر مراجعه كنيد

تا حالت ابروهايتان را درست نمايد بعد از آن ديگر مى توانيد خودتان آنها را برداريد. از نازك و باريك كردن ابروهاى خود دست بكشيد چرا كه پر كردن آنها كمى مشكل است.

قبل از انتخاب مدل آرايش چشم خيلى مهم است كه سايه چشم خوب و درستى را به كار ببريد و براى اينكه مطمئن شويد اين كار را درست انجام داده ايد چند بار آن را امتحان كنيد.

براى استفاده از سايه چشم ها، نمونه اى را كه با رنگ چشم شما كنتراست داشته باشد را انتخاب كنيد، اين تضاد باعث بيشتر مشخص شدن چشم ها مى شود !

شما مى توانيد از يك پنهان ساز با تن رنگ گرم استفاده كنيد و اين پنهان ساز را تا ناحيه زير چشم به كار ببريد و از زير مجراى اشك شروع نموده و به سوى پايين تا طرف ديگر چشم ببريد و با انگشت خود يا اسفنجى آن را يكدست كنيد تا خطوط روشن زير چشم نيز پوشيده شوند.

يكى ديگر از عوامل ايجاد حلقه هاى تيره زير چشم، ريمل سياه مى باشد پس از يك ريمل ضد آب استفاده كنيد !

ريمل مهمترين وسيله آرايشى شماست. به كار بردن ريمل باعث درشتى چشم ها و جلوه دار شدن مژه هايتان مى شود. بايد توجه داشته باشيد ريمل شما تمام سطح مژه، از ريشه تا نوك آن را بپوشاند. مراقب باشيد زير چشمانتان را لك نكنيد.

وقتى مى خواهيد بيش از يك بار ريمل بزنيد شانه زدن مژه ها بين ريمل زدن ها باعث مى شود مژه هاى شما به هم نچسبند. اگر مى خواهيد ماده ريمل بيشتر روى برس آن بنشيند،

برس را داخل ظرف بچرخانيد و هيچوقت آن را در ظرف ريمل بالا و پايين نكنيد، چون باعث مى شود ريمل داخل ظرف زودتر از معمول خشك شود.

اگر مژه هاى به هم چسبيده داريد، با شانه مژه آنها را شانه كنيد. اگر زير چشمانتان مشكلاتى از قبيل پف، لكه و… داريد، زدن ريمل به مژه هاى زيرين توصيه نمى شود چون اين كار پف و يا لكه ها را برجسته تر جلوه مى دهد !

خط چشم در انواع مدادى، مايع و پودرى وجود دارد. اگر از مداد خط چشم استفاده مى كنيد، دقت كنيد نوك آن نرم باشد تا به راحتى بتوانيد خط چشمتان را بكشيد. اگر مى خواهيد فاصله چشمتان را بيشتر جلوه دهيد ، هنگام كشيدن خط چشم روى گوشه داخلى چشم بيشتر تاكيد كنيد

و اگر مى خواهيد اين فاصله را كمتر جلوه دهيد، روى گوشه خارجى چشم بيشتر تاكيد كنيد و گوشه داخلى را روشن تر نگه داريد. تا جايى كه مى توانيد خط چشمتان را نزديك به مژه هايتان بكشيد تا از به وجود آمدن خط سفيد بين مژه و خط چشم جلوگيرى كنيد.

اگر به دنبال ترفيع رنگ طبيعى چشم خود هستيد خيلى خوب است كه از يك خط چشم طبيعى، قهوه اى تيره يا خاكسترى استفاده نماييد و خط چشمى نازك بالا و پايين پلك خود بكشيد.

استفاده از رژلب قطعا تاثير مهمى بر زيبايى و اهميت لبهاى شما مى گذارد. اگر رژلب مخصوص خود را يافته ايد مسئله ى بعدى اين است كه چطور دوام آن را بدون استفاده مكرر از رژلب افزايش دهيد. اما اگر رژلب شما عادى است، چند نكته برايتان مفيد خواهد بود:

لب نيز مانند ساير قسمت هاى بدن داراى سلول هاى مرده است و مهم است كه قبل از اعمال رژلب آن پوسته ها را جدا كنيد. براى اين كار مى توانيد از مسواك نرم يا اسفنج به آرامى استفاده كنيد كه ماندگارى رژ لبتان را افزايش دهيد.

راه ديگر استفاده از لايه بسيار نازكى از پودر پنكيك قبل از ماليدن رژ است. كمى پنكيك را با اسفنج روى لب و خط لب خود بماليد. پودر از جا به جايى ماده رژ جلوگيرى كرده و آن را سر جاى خود نگه مى دارد.

استفاده از خط لب به برجستگى لب شما مى افزايد و به ماندگارى رژ كمك مى كند. خط لب از ماده اى خشك تر از رژ ساخته مى شود و از لكه لكه شدن آن جلوگيرى مى كند.

برگرفته از پارس ناز

نوشتن دیدگاه