0سبد خرید
رژ گونه مناسب پوست

زمانی که تمام رژگونه‌های آرایشی را امتحان می‌کنید، یافتن رژگونه‌ای که با رنگ پوست، تناژ آن و فرم صورت‌تان هماهنگ باشد، کار دشواری است. تشخیص اینکه کدام رنگ برای ته‌رنگ پوست‌تان مناسب است، نقش مهمی در زیبا شدن آرایش‌تان دارد. در ابتدا باید، رنگ پوست‌تان را بشناسید تا بتوانید بهترین رژگونه را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین رنگ رژگونه، باید بدانید که ته‌رنگ پوست‌تان گرم است یا سرد، برای مثال اگر ته‌رنگ پوست‌تان سرد باشد، رژگونه‌ای با رنگ گرم با چهره شما همخوانی ندارد، درحالی‌که رژگونه‌ای با ته‌رنگ سرد درخشندگی بیشتری به پوست‌تان می‌دهد.

شناسایی تن رنگ پوست

با پوشیدن یک تی‌شرت سفید و ایستادن در مقابل آینه با پس‌زمینه سفید، می‌توانید رنگ پوست‌تان را تشخیص دهید. تا جایی که می‌توانید سعی کنید اطراف‌تان چیزهای سفید باشد. بعد از نگه داشتن یک لباس یا گردنبند طلایی زیر صورت‌تان، یک لباس نقره‌ای یا گردنبند نقره‌ای نگه دارید، کدام یک بیشتر به شما می‌‌آید؟ اگر نقره‌ای بیشتر به شما می‌آید، پس ته‌رنگ پوست‌تان سرد و اگر طلایی برازنده شماست، پس ته‌رنگ پوست‌تان گرم است؛ اگر هم هر دو رنگ به پوست‌تان می‌‌آید پس باید گفت که رنگ پوست‌تان خنثی‌ است.

رژگونه، ترکیبی مهم در آرایش تمام خانم‌ها محسوب می‌شود. اگر آن را به‌درستی استفاده کنید، باعث تغییر حالت صورت‌تان می‌شود، درواقع می‌تواند صورت‌های رنگ و رو رفته یا رنگ‌پریده را به صورت‌های گرم و درخشان تبدیل کند. رژگونه‌هایی را که بیشتر در قالب پودری هستند باید با فرچه بزرگ رژگونه مورد استفاده قرار داد. از طرفی می‌توان رژگونه‌هایی در قالب کرم یا ژل هم تهیه کرد که باید با انگشتان تمیز یا با اسفنج آرایشی آن را روی صورت‌تان بمالید.

اگر پوست‌تان رنگ روشن دارد، انتخاب سایه رژگونه دشوار است. رنگ‌هایی که بسیار تیره هستند به صورت‌تان حالت رنگ و رو رفته و مصنوعی می‌دهند. رنگ‌هایی که خیلی روشن‌ یا در خانواده درستی از رنگ‌ها قرار ندارند هم باعث می‌شود که صورت‌تان حالت بیمار پیدا کند. اول باید سعی کنید بفهمید که میزان روشن بودن پوست‌تان براساس معیار یک تا ۱۰ در چه حد است. بهترین روش برای تعیین این مسئله، این است که به یک فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی بروید و از فروشنده یا کارشناس آرایشی بخواهید برای‌تان مشخص کند پوست‌تان چه نمره‌ای دارد. آنها برای رنگ رژگونه مورد‌نظرتان به شما چند پیشنهاد خواهند داد، اما زود تصمیم به خرید نگیرید. اگر نمونه‌ای به شما پیشنهاد کردند، آن را امتحان کنید. 

برگرفته از سیب سبز

نوشتن دیدگاه