0سبد خرید
سرامیک ضد اسید | سرامیک ضد اسید آزمایشگاهی در ایران سرام

ایران سرام یک مجموعه حرفه ای در زمینه خرید و فروش کاشی و سرامیک است که با دارا بودن نمایندگی برند های حرفه ای کاشی و سرامیک بهترین ها با مناسب ترین قیمت را در اختیار خریداران قرار می دهد. شما می توانید با اعتماد به دانش متخصصان این مجموعه خرید خود را انجام دهید.

در محیط‌هایی همچون آزمایشگاه و کارخانجات صنعتی به دلیل استفاده از مواد اسیدی در آن‌ها بکارگیری کفپوش و دیوارپوش‌های مخصوص امری ضروری محسوب می‌شود. در مکان‌های صنعتی عوامل کثیف‌کننده بیشتری وجود دارند که آلودگی زیادی را روی سطوح مختلف باقی می‌گذارند. کاشی و سرامیک ضد اسید با تکیه بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود از جمله متریال مناسب برای نصب در چنین مکان‌هایی به شمار می‌روند. البته در هنگام نصب این مصالح ساختمانی برای بهره‌مندی کامل از این ویژگی‌ها باید نهایت دقت را به کار گرفت. در این مقاله شما را با مشخصات سرامیک ضد اسید آزمایشگاهی آشنا می‌کنیم.

سرامیک ضد اسید

هنگامی که صحبت از سرامیک ضد اسید به میان می‌آید، در واقع درباره نوعی سرامیک بدون لعاب صحبت می‌شود. این نوع سرامیک یکی از اصلی‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که در مکان‌هایی همچون آزمایشگاه‌ها و لابراتوارها بکار می‌رود.

در واقع ظروف و وسایلی که برای انجام آزمایشات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اغلب از این جنس سرامیک ساخته می‌شوند. این امر به دلیل آن صورت می‌گیرد که تجهیزات موجود در آزمایشگاه در هنگام تماس با مواد شیمیایی دچار آسیب نگردد. اصطلاحا به این وسایل ظروف سرامیکی ضد اسید می‌گویند.

این نوع سرامیک‌ها علاوه بر مقاومت در مقابل اسیدهای صنعتی در برابر ضربه، ساییدگی و فشار نیز مقاوم هستند. همچنین سرامیک‌های ضد اسید صنعتی دوام بالایی در برابر اسیدهای هیدروفلوئوریک، اسید فسفریک و اسید صنعتی HF دارند.

سرامیک‌های ضد اسید آزمایشگاهی تنوع رنگ پایینی دارند و بیشتر در طیف رنگ‌های طوسی، کرم و شیری تولید می‌شوند. همچنین این محصولات به صورت آج‌دار و صاف یا ضدلغزش در بازار وجود دارند که بنا به کاربرد و نیاز خود باید یکی از این موارد را خریداری کنید. سایت ایران سرام یک منبع معتبر برای تهیه این محصولات است.

سرامیک ضد اسید  

ویژگی های سرامیک ضد اسید آزمایشگاهی

موادی که در ساخت سرامیک‌های ضد اسید استفاده می‌شوند، مقاومت و طول عمر آن‌ها را در محیط‌های اسیدی نسبت به محیط‌های قلیایی بیشتر می‌کنند. البته سرامیک‌های ضد اسید در محیط‌های قلیایی نیز مقاومت بالایی دارند.

لازم به ذکر است که میزان جذب آب سرامیک‌های ضد اسید آزمایشگاهی بسیار پایین است. این ویژگی از این نوع سرامیک‌ها در برابر یخ‌زدگی محافظت می‌کند. همچنین این مصالح ساختمانی به واسطه مقاومت مکانیکی بالا مقاومت و استحکام زیادی در برابر سایش و حرارت از خود نشان می‌دهد.

همچنین امروزه سرامیک ضد اسید آزمایشگاهی معمولا به شکل مستطیل و در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. تلورانس ابعاد استانداردی که برای کاشی و سرامیک‌های ضد اسید رعایت می‌شود، 0.5 درصد است. این در حالی است که تلورانس ابعاد کاشی‌هاس سرامیکی ضد اسید دارای هندسه خاص تا حدود 2 درصد متغیر است.  

این محصولات از نظر میزان ضخامت نیز محدودیتی ندارد ولی معمولا ضخامت سرامیک‌های ضد اسید بین 20 الی 25 میلیمتر است. به یاد داشته باشید که برجستگی‌های طراحی شده در پشت سرامیک‌های ضد اسید نیز بخشی از ضخامت آن‌ها به حساب می‌آیند. به طور کلی سرامیک‌های ضد اسید دارای ویژگی‌های ظاهری زیر هستند:

  • دارای اضلاع عمود بر هم: اضلاع مستطیل سرامیک بر هم عمود و گونیا هستند.
  • دارای سطح کاملا صاف: کاشی دارای سطحی بدون برآمدگی، تابیدگی یا خم است.
  • بهره‌مند از اضلاع مستقیم: سرامیک‌های ضد اسید دارای اضلاع مستقیم هستند که هیچ گونه انحرافی ندارند.

در هنگام خرید سرامیک‌های ضد اسید برای محیط‌های آزمایشگاهی دقت کنید که این محصولات کیفیت مطلوب را داشته باشند. زیرا سرامیک‌های بی‌کیفیت اغلب مستعد ترک خوردگی هستند. برای دریافت مشاوره رایگان و داشتن خریدی مطمئن می توانید به سایت ایران سرام مراجعه کنید.

ویژگی های سرامیک ضد اسید آزمایشگاهی

ایران سرام؛ عرضه انواع سرامیک ضد اسید آزمایشگاهی

در مجموعه بازرگانی ایران سرام انواع مختلف کاشی و سرامیک با بهترین کیفیت از کارخانجات معتبر سراسر کشور عرضه می‌شود. برای اطلاع از قیمت کاشی و سرامیک‌های ضد اسید یا دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصولات می توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

شما تنها کافی است که در هنگام خرید سرامیک ضد اسید اطلاعات لازم را در اختیار کارشناسان ایران سرام قرار دهید. بنابراین پیش از تماس با این مجموعه نسبت به مشخصات دقیق سرامیک مورد نیاز خود اطلاعات کافی بدست آورید. این اطلاعات شامل ابعاد سرامیک، رنگ و طرح احتمالی مورد نظر هستند. در این صورت کارشناسان مربوطه در ایران سرام با شناخت درست نیازهای شما بهتر می‌توانند محصول مناسب را در اختیارتان قرار دهند. برای بررسی انواع سرامیک ضد اسید مهسرام و مرجان می توانید به فروشگاه اینترنتی ایران سرام مراجعه کرده و طرح ها و مدل های این محصول را مشاهده کنید.

برای مثال کاشی ضد اسید مناسب بیمارستان متفاوت از کاشی قابل استفاده برای محیط‌های صنعتی یا تولیدی است. همچنین برای مکان‌های مسکونی و خانوادگی نیز باید نوع دیگری از کاشی و سرامیک‌های ضد اسید را خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه