0سبد خرید
درمان ترک پا با جوش شیرین  

ترک پا به دلیل خشکی پا و یا عوامل مختلف دیگری به وجود می آید. شاید در ابتدا بتوان ترک ایجاد شده روی پاها را با روش های ساده و خانگی درمان کرد؛ اما هر چقدر ترک پا عمیق تر شود، احتمال اینکه نیاز به استفاده از روش های سخت تر داشته باشید، افزایش پیدا می کند. یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان ترک پا، استفاده از جوش شیرین است. درمان ترک پا با جوش شیرین با روش های مختلفی امکان پذیر است که اگر با آن ها آشنایی داشته باشید، می توانید با خیالی راحت ترک های ایجاد شده روی پاهای خود را درمان کنید. در این مقاله از آرایشگری به بررسی چگونگی رفع ترک پا به کمک جوش شیرین می پردازیم.

چگونه با جوش شیرین ترک پا را از بین ببریم؟    

جوش شیرین یکی از موادی است که در صنعت غذایی کاربردهای بسیار زیادی دارد. با کمک جوش شیرین می توان بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کرد که یکی از آن ها رفع ترک پاست. ترک پا به دلایل مختلفی به وجود می آید؛ اما آن چیزی که در مورد ترک پا حائز اهمیت است، بحث شدید شدن آن است. برخی از افراد تصور می کنند که ترک ایجاد شده روی پا پس از مدتی از بین می رود؛ اما واقعیت این است که لایه های مرده پوست باید برداشته شوند تا ترک پا ضخیم تر نشود. پس با کمک جوش شیرین می توان بسیاری از مشکلات و ترک های پا را رفع کرد.

برای درمان ترک پا با جوش شیرین، روش های مختلفی وجود دارد که ساده ترین این روش ها، مخلوط کردن جوش شیرین با آب است. می توانید مقداری جوش شیرین (به اندازه 3 قاشق غذاخوری) را با مقداری آب در تشت مخلوط کنید. اجازه دهید تا پاهایتان در این آب گرم و جوش شیرین بماند تا اثربخشی جوش شیرین برای رفع ترک های پا مشخص شود. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه می توانید پاهای خود را از تشت خارج کنید و اقدام به آبکشی کردن آن نمایید.

چگونه با جوش شیرین ترک پا را از بین ببریم؟       

به غیر از این روش، می توانید از روش های دیگری برای درمان ترک پا با جوش شیرین استفاده کنید. به طور مثال، استفاده از آب لیموی تازه و اضافه کردن آن به مخلوط آب و جوش شیرین، به شما این امکان را می دهد تا اثربخشی جوش شیرین را برای رفع ترک های پا افزایش دهید. از طرفی با کمک این روش می توانید چند درجه پوست پاهای خود را روشن تر کنید.

ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل برای ترک پا

قبل از اینکه بخواهیم با روش ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل برای ترک پا آشنا شوید، می خواهیم یک موضوع را به شما توضیح دهیم. به طور کلی، پس از اینکه از جوش شیرین برای درمان ترک های پا استفاده می کنید، احتمالا شاهد بروز خشکی در ناحیه کف پاهای خودتان خواهید بود. این موضوع به دلیل اثربخشی خوب جوش شیرین است و مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی کند؛ اما برای اینکه از خشکی شدید پوست خودتان جلوگیری کنید، توصیه می کنیم که پس از درمان ترک پا با جوش شیرین از نرم کننده، آبرسان و یا روغن های مفید استفاده کنید.

شاید دوست داشته باشید که به جای این کار، اقدام به درمان ترک پا با جوش شیرین و نارگیل کنید. نارگیل به عنوان یک روغن تسکین دهنده پوست، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی سلامت پوست داشته باشد. اما فارغ از این موضوع نارگیل اثر خشک کننده جوش شیرین را کاهش می دهد. پس به لطف روغن نارگیل دیگر شاهد خشک شدن ناحیه ترک خورده پاهای خودتان نخواهید بود.

ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل برای ترک پا   

برای اینکه از ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل برای درمان ترک پا استفاده کنید، کافیست که مقداری از جوش شیرین را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک ماده خمیر مانند به دست بیاید. سپس، می توانید این ماده را روی ترک های پای خود بگذارید و اجازه دهید 15 الی 30 دقیقه این محصول روی پاهای شما باقی بماند. پس از آن می توانید با خیالی راحت کف پاهای خود را آبکشی کنید تا از بروز مشکلات مختلفی از جمله سوزش پوست جلوگیری کنید. حتی در صورتی که پس از استفاده از این ترکیب، شاهد خشکی کف پا بودید، باز هم می توانید از آبرسان یا کرم های مرطوب کننده در کف پا استفاده کنید. فراموش نکنید که خشکی ترک های پا، عاملی برای تشدید این ترک ها خواهد بود.

نوشتن دیدگاه