0سبد خرید
از بین بردن جای مو روی پا  

یکی از چالش هایی که بیشتر خانم ها را درگیر خود کرده است از بین بردن جای مو روی پا است. این نقاط که بعد از اصلاح به صورت رنگ تیره خود نمایی می کنند، منافذ بزرگ شده یا فولیکول مو هستند. نقاط تیره فولیکول پوست متشکل از پوست مرده، باکتری و چربی های اضافه هستند. پس از بین بردن مو های پا، روزنه های پوست پا در معرض هوا قرار می گیرند، در نتیجه چربی که داخل روزنه ها قرار دارند اکسیده می شوند و به صورت رنگ تیره خود نمایی می کنند.

روش های موثر برای از بین بردن جای مو روی پا

آیا در زمان اصلاح موی پای خود متوجه نقاط تیره روی پای خود شده اید؟ آیا در فکر روشی برای از بین بردن جای مو روی پای خود هستید؟ نگران نباشید بیشتر خانم ها در هنگام اصلاح با این مشکل پوستی مواجه می شوند. اما چه روش هایی برای درمان این مشکل پوستی وجود دارند؟ بهتر است به راه کار های زیر که در درمان این مشکل شما را یاری خواهند رساند به دقت عمل نمایید.

  • ابزار یا تیغی که برای اصلاح استفاده می کنید زود به زود تعویض کنید

ایجاد مشکل های پوستی مانند جای مو روی پا با استفاده مکرر و مداوم از تیغ های قدیمی، سبب افزایش این حالت می شود. حتی در برخی از حالات با سوزش و خارش همراه است. اگر با این معضل رو به رو می شوید، با تعویض تیغ در فاصله زمانی کوتاه می توانید به نتیجه مطلوبی برسید. همچنین تعویض زود به زود تیغ از بروز بیماری های پوستی مانند پاهای توت فرنگی پیشگیری می کند.

  • به کار بردن کرم اصلاح

سعی کنید قبل از اصلاح، پوست پا و موهای پای خود را نرم کنید. به عبارت بهتر برای از بین بردن جای مو روی پا از کرم اصلاح استفاده کنید. این کرم قبل از اصلاح کردن مو، پوست و موی پا را نرم کرده و از ایجاد روزنه های باز و التهاب پوستی پیشگیری می کند. برای این کار ابتدا پوست خود را با آب و صابون خوب بشویید سپس از کرم استفاده کنید.

روش های موثر برای از بین بردن جای مو روی پا   

  • لایه برداری کردن پوست پا

یکی از روش های از بین بردن جای مو روی پا لایه برداری کردن پوست پا است. این عمل با از بین بردن پوست های مرده انجام می شود، همچنین از مسدود شدن فولیکول و منافذ پوست جلوگیری می کند. یکی از روش های خانگی برای این عمل بکار بردن یک لیفه یا پارچه نمناک است.

  • مرطوب نگه داشتن پوست پا

یکی از راه های حذف جای مو روی پا مرطوب نگه داشتن پوست پا است. سعی کنید بعد از اصلاح یک دوش آب گرم بگیرید. به کار بردن یک محصول آبرسان ملایم شما را یاری خواهد رساند.

  • ماشین اصلاح

استفاده از ماشین اصلاح می توان شما را در اصلاح و درمان بیماری های پوستی یاری رساند.

  • روش اصلاح

برای اصلاح موی پا باید روش اصلاح را اصولی انجام دهید. در واقع وسیله اصلاح خود را در جهت رشد مو به کار ببرید‌. این کار از تحریک های پوستی بعد از اصلاح پوست شما را یاری می رساند.

بستن منافذ پوست پا و از بین بردن دون دون پوست

جای مو روی پا یکی از مشکلات پوستی است که با نمایان شدن نقاط قرمز یا سیاه بر سطح پوست پا ظاهر می شود. این تغییرات پوستی در بیشتر حالات با خارش و درد همراه نیستند. اما اگر تغییرات پوستی بیشتری بعد از اصلاح موی پای خود احساس کردید باید به پزشک مراجعه نمایید. در واقع یک متخصص پوست و مو این حالت پوستی را یک بیماری نامگذاری نمی کند و تنها آن را مشکل پوستی ساده عنوان می نماید.

بستن منافذ پوست پا و از بین بردن دون دون پوست   

در ادامه برخی از راهکارهای بستن منافذ پوست را تشریح خواهیم داد:

  • لیزر درمانی امروزه برای بستن منافذ پوست در بین مردم روشی آسان و راحت ترین راهکار برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.
  • به کار بردن امواج رادیویی
  • روش درمان پیلینگ

بسته شدن منافذ پوست پا، سبب ایجاد این حالت پوستی می شود که برای از بین بردن جای مو روی پا، بستن منافذ پوست و از بین بردن دون دون پوست راه کار های خانگی بسیاری وجود دارند. در مطالب قبلی برای از بین بردن دون دون پوست و جای مو به طور کامل بحث کردیم. امیدواریم این مقاله از مجله اینترنتی آرایشگری برای شما مفید بوده باشد.

نوشتن دیدگاه